Zoontje (bijna) 2 jaar valt moeilijk in slaap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Patri1982, Sep 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Mijn zoon is over een paar weken twee en hij is echt een schat! :D Alleen, hij valt zo moeilijk in slaap. Hij staat om 7 uur op in de ochtend en gaat dan in de middag naar bed om 1 uur. Dan staat hij weer om 3 uur op (wij moeten hem wel wakker maken). Na het eten s'avonds gaat hij in bad, wordt er een boekje voorgelezen een liedje gezongen en dan in bed geplaatst. wanneer hij eindelijk in bed ligt, is het ongeveer 8 uur. En dan begint de lol. Hij gaat dan keten tot soms 9:30! En hij huilt absoluut niet. Als hij huilt, dan is er echt iets aan de hand. Ik heb al een paar keer geprobeerd om geen middag slaapje te laten doen, of een kortere middagslaapje van een uur, maar dan wordt hij s'nachts huilend wakker en hij blijft gewoon zo lang lol maken in bed (bij het maar slapen van 1 uur, bij het niet slapen valt hij redelijk snel in slaap). Hij trekt het wel voor de rest, is niet chagrijnig of zo, maar toch. Ik zou denken dat hij nog slaap nodig heeft.
    Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen, heeft iemand tips?

2. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi!

Mijn dochter van ook 2 doet precies hetzelfde. We dachten ook eens dat middag slaapje te minderen of zelfs over te slaan. Maar ze heeft het nog best wel nodig merken we.

We laten het zo. Ze valt uiteindelijk in slaap rond 21.00/ 21.30 en dat alleen spelen in bed is zo slecht nog niet.

Valt je zoontje wel in slaap uit eindelijk?

Liefs

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Ja, dat wel, zonder dat er huilen aan te pas komt of dat wij hem moeten wiegen of zo. We proberen sowieso niet naar binnen te gaan, want het moet niet nog gezelliger te worden.
    Wel fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn!

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Soms dan ga ik nog even bij d'r kijken maar als ik dan weer weg ga dan word ze niet boos ofzo
    Ze heeft ook nog z'n muziek ding aan de ledikant hangen die zet ze tegenwoordig zelf aan en dan ligt ze stilletjes te luisteren.
    Maar ze ligt ook wel eens te zingen of "te tellen" ze weet nog niet hoe het moet maar ze doet een poging hihi

Toen wij in juni naar centerparcs waren geweest werd ze wel echt kwaad in d'r kamer. Die grensde aan de woonkamer, toen hebben we de deur op een kier gelaten. Tv stond aan en toen is ze met dat geluid aan in slaap gevallen. Deur dicht en klaar.

Smorgens is het zo rond 08.00 hetzelfde beetje kwekken, beetje zingen maar nooit boos doen omdat ze eruit wil ofzo

Ik heb al een super leuk kinderbed gezien maar durf dat nog niet aan want dan blijft ze denk ik niet in bed liggen!
    En jullie? Al een kinderbed geregeld?

Liefs

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Nee, mijn zoontje wordt dan ook niet boos. Hij speelt heel lief met zijn knuffel en zijn speen (zegt dan echt aai, speentje aai). In de ochtend precies zoals jij dat zegt, lekker spelen, praten, zingen, maar nooit boos.
    Nee, ik durf het ook nog niet! Hij vindt het zo leuk om te lezen en te klimmen en ik ben bang dat hij dan helemaal niet gaat slapen. Hij gaat wel binnenkort naar een nieuwe kamer omdat zijn zusje over 15 weken geboren wordt en we willen hem voordat ze er is in zijn nieuwe kamertje laten slapen. Ik denk dat het dan beter is als hij eerst aan zijn nieuwe kamer went en dan pas aan een nieuwe bed, toch?

6. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh ik durf dat niet te zeggen want ik ken je zoontje niet! :) mijn dochter gaat in november voor het eerst naar de psz ik hoop dat ze daarmee wat beter mee komt met de andere kindjes van haar leeftijd. Ze heeft op sommige vlakken toch wat last van d'r prematuriteit. Misschien dat ze dan met de kerst een nieuw bed van ons krijgt. Ik heb een hele leuke gezien op de webshop van staartje pruim "het vogelhuisje ". Die krijgt mijn dochter hoe dan ook! Al is het alleen maar dat mama er af en toe bij kan komen liggen hihihi

Ik zou me verder geen zorgen maken om het slaapgedrag van je zoontje hoor. Zolang hij nergens bang voor is en hij toch uiteindelijk slaapt is het prima, toch?

Liefs

Share This Page