even klagen: spullen verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gatver de gatver, het zoveelste klaagtopic over ondere marktplaats maar ik moet het even kwijt hoor. ik word er niet goed van. wat heb je toch asociale mensen op deze aardbol rondlopen. Is het nou zoveel moeite om even een mail te beantwoorden? te zeggen dat je toch geen intresse hebt?
    paar voorbeeldjes van de afgelopen 2 weken.
    meid die 3 wieghoeslakens met spoed op wilde komen halen. afspraak gemaakt, niet gekomen. gemaild voor een nieuwe afspraak. ze antwoord en we spreken een dag af. je raad het al, niet gekomen. en niet meer reageren op de mails.

speelgoed op marktplaats. iemand doet een bod en ik reageer dat ik akkoord ga. dagen geen reaktie. nog een mail erachteraan of ze nog intresse heeft en dat ik graag reaktie wil. ook als ze geen intresse meer heeft. neeee, ze heeft zeker weten intresse maar ze had een grieperig kind en ze had hierdoor een paar dagen geen tijd om naar haar mail kijken:( (maar wel reageren op de plaatselijke FB-verkoopsite). of ik die avond kon of de volgende dag. ik gemaild dat het de volgende dag kon en dat ik wel graag een reaktie hoor hoelaat en of het door gaat. nooit wat gehoord. na 2 dagen mail of ze nog intresse heeft. geen reaktie. ik zie dat ze op de plaatselijke facebooksite ergens op gereageerd heeft dus ik stuur haar een pb dat ik ik graag hoor of ze nog intresse heeft omdat ik hem anders aan een ander verkoop. reaktie gelezen, geen antwoord.

jasje, ze wil hem de volgende dag afhalen. afspraak gemaakt, niemand gezien. krijg de volgende dag een mail dat ze ziek was. oke, kan gebeuren. nieuwe afspraak gemaakt. niemand gezien. geen antwoord meer op mail.

iemand heeft gereageerd op 15 kledingstukken. gemaild dat ik akkoord ga. geen reaktie. na 3 dagen nog een mail , geen reaktie.

iemand reageerd op 2 dvd's. mailwisseling over het overmaken. ze had het over gemaakt. niet dus. gevraagd of ze nog intresse heeft, geen reaktie. kijk ik terug in mn mail omdat de naam me bekend voor kwam, blijkt ze dus een paar maanden terug al op 13 dingen van me gereageerd te hebben. stond al verzendklaar en ze wilde nog even kijken of ze nog meer leuke dingen bij me te koop zag. ik wachten, krijg ik een mail dat ze er vanaf zag want het schoot zo niet op, het duurde haar te lang:(:(
    reageer zelf op een pakket kleding en zou het geld overmaken en vraag het rekeningnummer. word niet op gereageerd. (er was 50 cent hoger geboden door een ander). op een gegeven moment een bericht dat het gereserveerd was en toen verkocht. echt, ik word hier woest van:x
    * zo, klaagmodus uit* :)

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje wat een gedoe zeg :( Je zou bijna niks meer willen verkopen zo! :( Terecht dat je even wilde uitrazen hier. Ben het met je eens dat er een boel gekke rond lopen hoor.

3. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terecht dat je even wil uitrazen.
    Zucht er lopen wat mensen rond...

Had mijn auto te koop, kreeg allemaal onzin biedingen en sneue verhalen over mensen die de auto graag wouden hebben maar omdat ze een gehandicapt kind hadden/geen werk/ziekte/demente oma/groot gezin etc.etc. Konden ze het volledige bedrag niet betalen. Dis wouden ze 'even' €2.000 korting...
    Of van die mailtjes 'geef adres, ik haal auto op.'

Heb hem aan mijn zus verkocht. Volgende keer breng ik de auto wel bij een dealer.

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Herkenbaar inderdaad! Fatsoen is er niet meer bij. Echt heel asociaal.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ach ja, wij verwachten al niets meer. Dan valt het nooit tegen :D

6. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar! hoeveel moeite is het nou om ff een berichtje te versturen :x tegenwoordig kun je dat ook gewoon met je telefoon en die heb je meestal heel de dag toch bij je toch.

Ook vaak zat gehad dat mensen niet op kwamen dagen en niets meer laten horen. Echt fukking asociaal!

7. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

19 apr 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha zeer herkenbaar hier vorige week ook had op een trui geboden berichtje terug dat ze akkoord ging en of ik het wilde verzenden. Ik terug gemaild dat ik graag wilde verzenden en dat ze me haar gegevens even moest mailen dan maak ik het meteen over. Toen ik de mail had verzonden kreeg ik een bericht van marktplaats dat ik overboden was en jaah ook wel met 0.50 cent vervolgens heb ik niks meer gehoord van de verkoper 😠 ook niet na 2 mails te hebben gestuurd Grrr ik kan daar ook echt niet tegen akkoord is akkoord.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat ik me nu dus afvraag, waarom mail je er zo vaak achteraan? Zeker als je meerdere biedingen gehad het zou ik gewoon naar de volgende gaan. Niet komen en geen afmelding --> next!

Overigens ben ik het volledig met je eens dat het heeel asociaal is!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh ja dat irritant en asociaal gedrag ken ik wel van verkoopsites :x

Had in December mijn scooter te koop gezet omdat ik hem toch niet meer ga gebruiken na de zwangerschap en mijn man is een gevaar op de weg met dat ding :D
    Scooter was nog in tip top staat, goed onderhouden en weinig gebruikerssporen, erg zuinig in gebruik en zag er leuk uit.
    Deed het slot van 90 Euro erbij want kon daar toch niks meer mee.
    De scooter was nog geen 3 jaar oud en had net 10.000 gelopen, niet zoveel dus, ik vroeg 450 Euro dus echt niet teveel.

Kreeg allemaal van die flut biedingen van 200 Euro en zielige mailtjes dat ze niet meer konden uitgeven want die was ziek, die had een uitkering en die had een schuld blablabla.
    Ik ben daar zo klaar mee, ik zeg als je een goedkopere wil dan moet je verder zoeken, benzine, verzekering en onderhoud kost ook geld!

Uiteindelijk aan een fatsoenlijke jongen verkocht voor 400 Euro, die had hem voor zijn vriendin gekocht en was er erg blij mee dus gelukkig toch goed uitgepakt :)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou er ook klaar mee zijn. Is het geen idee om de volgende keer in het eerste contact met de bieder te zeggen, dat je vanwege slechte ervaringen in het verleden een reactie van hun kant wil, als ze hun afspraak niet na willen/kunnen komen en dat je bij niet op komen dagen of bij geen reactie binnen een bepaalde tijd je spullen aan iemand anders verkoopt?

11. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Herkenbaar en zo vreselijk asociaal! Had geboden op een leuk pakketje kleding voor onze zoon en was de hoogste bieder. Staat de advertentie ineens op gereserveerd. Ik gemaild, had ze via de mail met iemand contact gehad en het aan diegene verkocht voor een lager bod dan dat ik had gedaan. Vreemd hoor.

Heb zelf ook wel eens kleding op mp gezet. Nog in prima staat, ruim 30 stuks in een pakket. Ik vroeg toen 25 euro, maar dan idd van die zielige verhalen met een bod van 10 euro incl verzenden...........

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dat is het juist, ik ben al blij als het verkocht word. het is niet dat ze in de rij staan voor iets en ik even naar de volgende kan gaan (babykleding). wel met de dvd's, daar had nog iemand anders op geboden en met die ben ik wel naar de volgende gegaan.
    maar ik heb ook een paar x gehad dat mensen niet op komen dagen en dan na 2x mailen alsnog het geld overmaken of voor de deur staan. ik kan meteen zeggen van doei, maar dan ben ik toch bang dat ze "gewoon" vergeten zijn om mijn mail te beantwoorden en ik zo een koper misloop:)

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Er komt vanzelf een koper weer, als iemand niet op komt dagen zonder reactie dan stuur ik een mail er heen van aangezien je niet kwam ga ik er vanuit dat je geen belangstelling meer hebt en ga verder met een volgende, zijn zij oo de hoogte en ben ik het kwijt.
    En ach het staat me meestal niet in de weg en op den duur komt er vanzelf iemand voor, heb tegenwoordig een aantal vaste afnemers voor kleertjes :D

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Heel erg herkenbaar! Dit heb ik ook regelmatig; daarom verkoop ik vrijwel niks meer maar geef ik het aan mensen in mijn omgeving. Het bedrag wat het mij op zou leveren is mij de frustratie en energieverspilling allang niet meer waard.

15. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeer herkenbaar! Ik verkoop vrijwel nooit iets op MP maar ik heb nu een wiegje staan. Inclusief standard, bekleding, matrasje, dekentje etc. Hij was erg duur en is zeer kort gebruikt dus ik vraag 50 euro voor. Ik heb bewust geen bieden gezet, ik heb een enorme hekel aan. Krijg ook e-mails met biedingen van 25 euro of zelfs 10 euro!!! Ik had eigenlijk 100 ervoor moeten vragen om op 50 te komen.
    Hij staat op afhalen, is te groot om verstuurd te worden. Een dame was mee akkoord en vroeg of ik het 'even' kom brengen in Rotterdam voor die 50 euro, wat een uur rijden voor mij is want zij is hoog zwanger. Ja daag! Wie betaalt mijn benzine en tijd? Ongelooflijk! Daarna zei ze dat ze hem toch komt ophalen, dus email gestuurd om af te spreken, je raadt het al niets meer ervan gehoord...Dus als het dit leest beste H niet netjes, he!

16. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Herkenbaar! Vorige week gemaild over een difrax knuffel, ze reageert gelijk. Vraag ik of ze wil opmeten, blijkbaar teveel gevraagd, want ze reageert niet. Dingen staan er nu nog op, wil je verkopen of niet! Stom gedoe, koop ik ze liever nieuw!

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, daar zou ik mij ook schuldig aan kunnen maken :) Bij mij is dat wel teveel gevraagd. Wil je het nou hebben of niet? :D Het is een knuffel, geen meubelstuk. Zo moeilijk :D Dan moet ik eerst op mijn buik op de slaapkamervloer gaan liggen; een gereedschapskist onder het bed vandaan trekken (of in de schuur gaan zoeken, maar dat is nog erger) om een meetlint te gaan zoeken, om een knuffel op te gaan meten.

Tja, ik vind dat ook vervelend. Vooral als het om een klein bedrag gaat. Maar ik snap jouw kant ook wel, hoor! Dat je niet het verkeerde wil kopen.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Heel erg herkenbaar. Heb een hele berg op marktplaats staan, maar je moet blij zijn als je iets verkoopt en iemand het dan ook nog komt ophalen.
    Maar ik wacht rustig af. En de mailtjes van ik kom het voor een flutbedrag ophalen daar doe ik niet aan. Dan geef ik het liever weg.

Ik mail trouwens nu vaak na een dag nog een keer en zet er dan in dat als ze niet vandaag reageren dat ik hun bod verwijder.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat doen jullie trouwens wanneer iemand iets pas over 1,5 week wil op komen halen?! Ik zit nu met zo'n geval en vind dat niet super handig.

Ik heb voor mezelf 2 opties:
    - Of ik laat hem online staan en als iemand anders hem eerder op kan halen, mail ik haar zodat ze alsnog de kans krijgt om het eerder op te halen.
    - Of ik laat haar een deel (25% ofzo) aanbetalen en dan reserveer ik hem.

Of is dit te rigoureus.

20. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik mail er nooit achterna. Als ze niet op komen dagen of ze mailen niet terug, houdt het op. Ik ga echt niet nog drie keer mailen.

Deel Deze Pagina