kleding (of het ontbreken ervan) bij ballorig/binnenspeeltuin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi hoi,

Even jullie mening gevraagd. Ik heb vorige week een jaarabbonement op ballorig aangeschaft voor mijn dochter. Mijn dochter vind het er geweldig.
    Als we gaan zorg ik altijd dat ze comfortabele, makkelijk in te spelen kleding aan heeft. Afhankelijk van het weer maar meestal komt het er op neer dat ze haar 3/4 vingino aanheeft met of zonder maillot eronder en een shirtje.
    Maar nou viel het me op dat kinderen echt vreemd gekleed gaan in ballorig.
    Of ze hebben hun pyama aan of alleen een broekje met een ontbloot bovenlijf. Vooral dat laatste vind ik zo raar... ben ik dan zo gek dat ik dat gewoon echt niet vind kunnen? Ik ga toch ook niet in pyama naar buiten? Een pyama is voor in bed. En met een ontbloot bovenlijf (zowel jongens als meisjes) vind ik gewoon echt raar...

Misschien ligt het aan mij dat ik me hier aan stoor en moet ik maar de andere kant opkijken ;) maar ik vroeg me af wat jullie je kinderen aan doen naar zo een speelparadijs?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou in pyjama vind ik inderdaad erg vreemd. Ontbloot bovenlijf kan ik me nog wel voorstellen als er met water wordt gespeeld. Maar ik zou Louise en Tygo ook gewoon normale kleding (broek met shirtje) aantrekken om naar ballorig te gaan.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe onze dochter ook gewoon normale kleding aan!
    Meestal een broekje met een shirtje erboven.
    Ontbloot boven lijf zou ik nooit doen.
    Als ze het echt heel warm heeft zou het shirtje wel uit mogen, maar dan heeft ze altijd nog een romper of een hempje aan.
    Overigens is dit nog nooit gebeurt.

4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    pj is idd vreemd....
    hier geen Ballorig maar wel een ChimpieChamp (zelfde idee) en
    als wij daar zijn zweet mijn zoontje van 6 jaar zich altijd helemaal rot omdat het zo verschrikkelijk warm is... hij heeft dan wel zn spijkerbroek aan maar ik neem voor de zekerheid altijd een hemd mee... gewoon een simpele zwarte die eruit ziet als een soort tanktop :D

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik vind dat ook altijd raar...Finn heeft dan altijd "normale" kleding aan, wel tshirt ofzo. Ontboot bovenlijf vind ik gewoon echt niet kunnen, en zal Finn dus ook nooit mogen van mij

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Gewoon normale kleding..
    Ontbloot bovenlijf hooguit misschien als het echt bloedheet is daar en hij enorm zweet. Of zoals iemand al zei, als er met water gespeelt word.
    Maar dan zou ik nog eerder kiezen voor een hempje dat gewoon nat mag worden.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook hier lekkere speelkleding maar niet bloot.

Laatste keer was het heel mooi weer is korte broek en tshirtje en prompt zat mevrouw onder de rode uitslag :)
    Was de eerste keer dat het me opviel.. Maarja normaal gaan we met mooi weer gewoon buiten spelen natuurlijk :)

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pyama vind ik erg raar idd... Maar als je voor het eerst naar Ballorig gaat en je kind te warm hebt aangekleed kan ik me voorstellen dat je het bovenshirtje uitdoet... (dit hadden wij ook het was winter en echt koud buiten maar binnen pfff wat een hitte, mn stiefzoontje had trouwens nog wel een hemdje aan) maar ik vind het geen probleem hoor bovenlijf bloot... Mag ik vragen waarom je het zo gek vindt?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon kleding aan (ook een bovenshirt of hemd) alleen natuurlijk wel heel luchtige kleding! Sokken mogen uit en gaan met die banaan!
    Pyjama's? Nee hoor, die blijven bij ons gewoon in bed na het slapen.

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik vind erg zweten geen reden om daar een shirt uit te trekken. Juist als je veel zweet, vind ik het wel zo hygiënisch om het shirt aan te laten. Dat vangt dan het meeste wel op ..

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Een shirt voor de hygiene vind ik wel belangrijk, daarom geen ontbloot bovenlijf. Dan maar een hemd. Verder een trainingsbroek of gewone broek.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hebben ze normale kleding aan, maar de ervaring leert dat ze er zo druk spelen dat ze het binnen de kortste keren knalwarm hebben en dan gaat er dus laag voor laag wel kleding uit ja.... Is meerdere malen gebeurt dat de kids van manlief dan in enkel hun spijkerbroek liepen, sms met hun hemd nog aan, maar ook zeer regelmatig zonder.
    Tja, als ze zo jong zijn kan ik me daar niet druk om maken hoor...

13. Saskia78

Rozemarijke: het is denk ik meer iets met hygiëne dan dat chloor niet zou kunnen bij zo'n uk.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen, een ontbloot bovenlijf. Vind het niet zo fris. En ik heb niet het idee dat een bloot lijf koeler is dan een hemd of t-shirtje als je hard aan het spelen bent.

15. Pinque

Pinque Lid

21 nov 2010
    69
    4
    8
    NULL
    NULL
    Lekker boeiend of het een 3/4 Vingino of een 3/4 Wibra is :(

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij zijn er met Finn 1 keer geweest, toen had hij een joggingbroek aan met een t-shirt. ik heb toen geen rare dingen gezien daar.

Wel in de buitenspeeltuin in het park. Peuters in hun romper in het zand en kinder van een jaar of 9 in hun onderbroek! Erg raar!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ja sorry capri spijkerbroek

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Gewoon normale kleding, joggingbroek of andere makkelijke broek met simpel t-shirt. Maar geen pyjama en zeker niet met ontbloot bovenlichaam. Dat doe je in het zwembad, niet in een binnenspeeltuin vind ik.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaan ze meestal in joggingsbroek en shirtje en eventueel een vest die dus lekker uit kan als het warm wordt.

Pyama, tja... soms zie ik dingen in de winkel te koop die ik echt op een pyama vind lijken maar wordt toch verkocht als gewone kleding. Dan hebben die ouders niet echt een standaard smaak, maar kan je met zekerheid zeggen dat het echt een pyama is?

20. Saskia78

Sommige joggingbroeken hebben nog minder model dan een pyamabroek :(

Deel Deze Pagina