knoppen na high lights zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik heb 4 week geleden high lights laten zetten. Ook heb ik een olaplex behandeling erbij gehad. Sindsdien heb ik na het wassen of zodra mijn haar nat is enorm veel knoppen. Mijn haar kamen doet gewoon enorm pijn. Heb ook al crèmespoeling gebruikt maar dit heeft al effect 2 knopen minder. Ook is mijn haar steeds statisch. Het is gewoon echt drama. Heb al een anti klit spray gekocht maar die stonk enorm. Wie heeft tips?
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Na blondering, ongeacht Olaplex, je haar extra goed verzorgen. Dus altijd conditioner gebruiken. Haarmaskers, haarolie etc.
    Niet te vaak wassen, liever niet föhnen/stijlen enzo. En goede producten gebruiken.
    En misschien even contact met je kapper opnemen voor goede producten?
     
    Hanneke, Bailey07, panda86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd heel veel knopen in mn haar, ik gebruik kappers cremespoeling, die van Lanza, deze is zonder parabenen en sulfaten of Goldwell en laat ik echt minimaal 5min zitten, of ik doe er een haarmasker in.
    Ook gebruik ik bij de conditioner nog haarolie voor in de punten, naja punten.. de onderste 10/15 cm van mn haar hahaha
    Mijn haar komt trouwens tot net over mn borsten, dus je kan nagaan hoeveel er hier doorheen gaat.

    Je lichaam veranderd om de 7jaar dus jou haren kunnen ook veranderen

    Het kan ook komen omdat het heel statisch is,maar dat komt nu omdat de lucht zo droog is.
     
    panda86 vindt dit leuk.
  4. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.425
    210
    63
    Werk
    Limburg
    Nou mijn dochter heeft ook zo’n haar met heel veel klitten.. heb je de tangle teezer? Want die doet echt geen pijn tijdens het kammen! En wij hebben van allerlei shampoo en maskers geprobeerd en nu gebruiken we een pot, kruidvat keratin hair repair en diezelfde anti klit spray daarvan. die werkt zo goed bij haar en hij is dus echt niet duur. Misschien het proberen waard.. en geen idee natuurlijk of het bij jou werkt maar hier wel:D
     
    panda86 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijj dochter is ook een knopen bolletje.
    Ik gebruik anti klit spray van kruidvat eigen merk ruikt heerlijk en werkt goed en borstel met een tangle teezer.
     
    Lisa280887 en panda86 vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh haha zelfde tip dus!
     
    Joyciejj en panda86 vinden dit leuk.
  7. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik gebruik liever geen olie voor mijn haar omdat mijn haar heel snel vet wordt. Kappers zijn op dit moment dicht dus wordt op moment ff lastig :)
     
  8. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Mijn haar is denk ik ongeveer net zolang als dat van jou. Ik gebruik liever geen haarolie omdat mijn haar snel vet wordt. Ik heb een tijdje een shampoo van de kapper gebruikt maar echt ik verloor hele plukken haar. Denk dat ik van weekend er maar eens een haarmasker in gaan doen.
     
  9. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik heb geen tangle teezer. Dacht dat is vast onzin maar lees nu al 2 tips moet ik die toch maar eens gaan aanschaffen. Die pot van de kruidvat moet je dat er ook weer uitspoelen? Ik heb de antiklit spray van de kruidvat de repair keratin maar ik vind die zo heftig ruiken. Had het bij mijn dochter geprobeerd ( op droog haar) maar die rook ik op 10 meter afstand nog en had er maar 1 spraytje in gedaan.
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies dit doe ik met mijn eigen haar. Ik heb lang geverfd haar dat ook snel klit.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Welke shampoo gebruik je nu?
     
    panda86 vindt dit leuk.
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Vettig haar komt van vaak van binnenuit en kan zelfs betekenen dat je je haar te vaak wast, en daar kan je ook sneller klitten van krijgen. Ook als je veel met je handen in je haren zit ,wordt het sneller vettig. Met haar olie hoef je echt alleen maar de punten te doen,dus dat heeft in principe niks te maken met jouw hoofdhuid wat snel vettig wordt.
    Haren hoef je eigelijk maar 2 a 3x per week te wassen, wil je het gezond houden.
    Zacht haar wilt niet gelijk zeggen dat je haar ook gezond is.

    Zo'n borstel is idd ook heel fijn,gebruik hem ook al jaren op aanraden van de kapper.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Je kan ze wel een berichtje sturen toch? Gewoon via Facebook of whatsapp. Misschien hebben ze wel producten die ze aanraden, kunnen ze bezorgen of kan je afhalen. Steun je ze ook nog eens.

    Verder alleen olie in de lengtes/punten van je haar. Dus niet op de hoofdhuid. Je haar niet teveel borstelen of kammen.
    En niet te vaak wassen. Daar wordt het ook vet van.
    Deze zelf opgelegde thuis isolatie is natuurlijk ideaal om minder vaak je haar te wassen. Bijna niemand die je vette haren dan ziet :p
     
    panda86 vindt dit leuk.
  14. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Als je veel en dik haar hebt, werkt een tangle teezer na mijn mening niet. Ik heb enorm dik haar en ook nog eens lang en best snel knopen ongeacht of ik mijn haren goed verzorgd of niet ik heb een borstel van wedbrush volgens mij is het de detangler pro.
     
  15. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Andrelon perfecte puntjes
     
  16. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Zou kunnen. Heb niet echt een vaste kapper:) Daarnaast vind ik die shampoos altijd zo duur en als het dan niks zit je er weer mee, beetje zonde. Heb de laatste tijd al zoveel verschillende shampoo geprobeerd dat ik daar nu wel ff klaar mee ben. Ik was mijn haren maximaal 3 keer per week. Nu ik thuis zit idd ook minder.
     
  17. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    ik was het 3x per week. Ongeveer om de dag zeg maar. Als ik het s'avonds gewassen heb doe ik het gelijk vast en de volgende dag los en dan is het al vet. Dag erna moet ik het dus al vast hebben en vind het er zelf dan nog niet uitzien omdat het zo vettig.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    #18 Loveischocola, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Dacht ik al, zou dan toch een ander merk gaan proberen. En 1 die gekleurd haar beschermt.
    En na het wassen op avond eerst laten drogen en niet gelijk vast doen daar word het ook vet van en gaat het meer van knoppen.
    Liefst laten drogen en als droog is dan uitborstelen eventueel vlecht erin voor slapen gaan

    ik gebruik shampoo van de kapper, hoef ik maar weinig van te gebruiken en gaat langer mee dan gewone shampoo.
    Sowieso gebruiken mensen vaak teveel shampoo
     
    panda86 en Aszz vinden dit leuk.
  19. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik gebruik Elvive shampoo voor gekleurd haar en doe alleen crèmespoeling in de haarpunten. Werkt als een trein, geen knopen en veel minder snel vet haar.
     
  20. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik heb al zoveel soorten shampoos geprobeerd. Ook al diverse duren kappers shampoo geprobeerd maar raken dan gewoon echt hele plukken haar kwijt dus daar ga ik me niet meer aan wagen. Me haar gewoon laten op drogen doe ik nooit dan krijg ik krullen/ slag in mijn haar en is het net of ik met mijn vingers in het stopcontact heb gezetten. Een vlecht is dus ook geen optie ik haat krullen en een slag in mijn haar.
     

Deel Deze Pagina