Kleding opnieuw gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetheart, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al: gebruiken jullie de kleding van de eerste ook weer voor de tweede? (Uiteraard snap ik dat je een jongen geen meisjesroze aan trekt en een meisje geen stoere overhemden ;)).
    Ik gebruik veel kleding van de eerste ook voor de tweede. Maar om me heen zie ik dat veel moeders de kleding van de eerste verkopen/weggeven, omdat ze de tweede niet hetzelfde aan willen doen.

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is?
    Krijgt de tweede (of derde, vierde) een compleet nieuwe garderobe?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom zou je dat weggooien?
    Zonde van je geld
    Want zeg eerlijk al die babykleren kosten samen zowat een fortuin haha

Ik heb hier genoeg dingen die ie niet meer past
    En die ik dus gewoon bewaar voor een volgende :)

Ik zou wel gek zijn om alles opnieuw te kopen ;)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou dat wel doen. Bewaar nu ook best veel met de gedachte 'misschien ooit voor een tweede kindje...' :)

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb de leukste dingen bewaard. Maar nu blijkt dat ze in een ander seizoen zitten. Dus veel echte winterspullen kan ze niet aan. Maar heb ook veel 2e hands gekocht dus dan maakt mijn dat ook niet echt uit.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik doe het wel. Als het een jongen is gebruiken we alles weer opnieuw. Hoelang hebben ze het nou aan? Echt zonde om alles weer opnieuw te kopen.

Als het een meisje is, zoek ik alle neutrale dingen ertussen uit.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    iwat in het seizoen paste werd opnieuw gebruikt en natuurlijk ook wat nieuws erbij. Vooral met rompers e.d. Vooral een nieuw jurkje ed erbij gekocht

7. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Ja hoor. Ik gebruik de kleding van onze oudste dochter ook voor onze jongste. Zeker de eerste maatjes.Dat is zo kort gedragen.;) Ik kijk wel of het nog mooi is. Ik kwam in de winkel zelfs nog dezelfde kleding tegen die ik 2 jaar geleden al had gekocht... Ga ik toch niet nog een keer kopen.
    Moet wel zeggen dat mijn beide dames in hetzelfde seizoen zijn geboren. Of het straks ook nog lukt..De jongste groeit veel harder, en ik denk dat de grotere maten meer versleten zijn door het kruipen e.d.
    O, en ik koop ook nog wel wat nieuw bij hoor:D Ze hoeft echt niet alles hetzelfde aan+ mama vind shoppen ook leuk:D:D

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb al dingen opgeruimd en dingen die niet meer mooi waren, die we gehad hadden en niet helemaal onze smaak waren e.d. heb ik weg gedaan. Maar ook zat bewaard. Zo ook witte rompers, die kan ik ook altijd nog roze verven oid.
    Natuurlijk zullen er nieuwe dingen bijgekocht worden ookal zal een eventuele tweede weer een mannetje zijn. Maar dan nog krijgt hij echt wel dingen aan van grote broer. Zo ook met neutrale spulletjes.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Oh ik heb echt gehuild toen ik de doos met kleine kleertjes van mijn zoon moest gaan uitzoeken omdat nr 2 een meisje was :)
    En zelfs toen heb ik de dingen zoals spijkerbroeken, spijkerjasjes en alles wat een meisje ook best aan kon hebben bewaart.

Nu gaat alles wat mijn zoon te klein is naar mijn achterneefje en alles wat mijn dochter te klein is naar mijn achternichtje

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb de kleertjes van mijn zoontje ook bewaart en deze hangen alweer klaar voor zijn broertje in de kast. Wel heb ik het een beetje uitgezocht en heb ik ook nog veel nieuw gekocht.

11. fafje

fafje Niet meer actief

enige wat ik allemala weg heb gegeven zij de kleertjes die qua maat en seizoen niet uitkomen...

ja dag zijn super leuke kleertjes, allemaal nog in goede staat...en mn eerste zoontje heeft ze mss maar een paar x aangehad...

nee hoor ik bewaar alles gewoon..en natuurlijk koop ik ook wel veel niuew erbij..sowieso omdat de seizoenen anders lopen..

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    En wanneer ik nu wat nieuws voor mijn zoontje koop is het vaak wel kleding van goede kwaliteit, met het oog op dat zijn broertje het straks ook nog aan kan. De wat duurdere merken blijven over het algemeen toch een stuk mooier en mijn zoontje is niet zo breed dat het helemaal uitlubbert. Van veel shirts en broeken van bv vingino en z8 kun je nauwelijks zien dat het gedragen is.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kleding die ik weer kan gebruiken heb ik bewaard en sommige al gewassen. De rest wat nog goed was heb ik weggegeven.

Ook heb ik wel een paar nieuwe setjes gekocht/gekregen.

14. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Hoi
    Ja zeker ,ik heb mijn zoontjes kleren ook bewaard voor de tweede.
    Alleen geen broeken want mijn lieve adhd boefje valt erg vaak.
    groetjes

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik twijfel nog of ik het ga her gebruiken. De kleertjes die er nog mooi uit zien en die ik leuk vind heb ik uiteraard bewaard. Als iemand in de familie een dochtertje krijgt dan geef ik het wel allemaal aan diegene. Als mijn volgende kindje ook een meisje is dan zal ik alles nog een keer heel goed bekijken wat ik nou ECHT leuk vind en dat voor de 2e apart leggen. De rest wat ik gewoon nog leuk vind geef ik dan wel weg. Meteen een reden om weer leuke dingen te shoppen ;)

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb wel veel weggedaan, simpelweg omdat ik geen ruimte heb om alles te bewaren. Merkkleding bewaar ik veel al en sommige dingen verkoop ik op marktplaats. Sommige dingetjes die mijn dochter maar paar keer aan heeft gehad, heb ik aan een vriendin gegegeven, ik weet dat ik die spullen ook allemaal weer terug krijg indien nodig. Zo helpen we elkaar een beetje ;)

De kleine maatjes heb ik wel veel bewaard, net als rompers, sokjes, pyama's etc.

Alleen had ik een groot deel kleertjes 50/56 in een kartonnen doos zitten en helaas hebben daar muizen ingezeten dus die hele doos kon ik wegflikkeren. Baal er nog van!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou niet weten waar ik een complete nieuwe garderobe van zou moeten betalen. Ik heb dus al Thirza's kleren bewaard en als deze kleine hummel een meid is, hoef ik er dus weinig weer bij te kopen, zeker omdat we qua seizoen weer mooi gelijk gaan lopen, (5-10 uitgerekend, Thirza is van 23-11).
    Op deze leeftijd vind ik het ook echt onzin dat een tweede niet de kleren van de eerste aan zou kunnen hebben. Pas naar het einde van de basisschool toe, zou ik daar wat voorzichtiger mee worden, maar dan zitten ze wel weer zo lang in kleding dat ze het doorgaans ook wel echt afdragen... :)

Mijn zus krijgt een tweede zoontje over een paar weken, en als wij ook een zoon krijgen, krijg ik van haar alle kleren door en gaan Thirza's oude kleren weg. Sowieso doe ik dus veel met krijgertjes, want alle kleren zelf betalen, is financieel helemaal niet te doen voor ons...

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb alles bewaard van Danique. De 2de bleek een jongetje te zijn en heb ik uit alle dozen de dingen gehaald die een jongetje ook kan dragen (rompers, spijkerbroekjes, t-shirts). Ik bewaar de rest vand e babykleding nog even want iemand in mijn nabije omgeving is zwanger, wie weet is het een meisje.
    De laatste 2 jaar geef ik heel veel van Danique's kleding aan mijn collega, zij heeft een meisje van een jaar jonger. Wat daarna nog draagbaar is krijg ik weer terug van haar, dat bewaar ik ook nog even.

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier alle kleding van de oudste bewaard.
    Maar de 2de werd een meisje.
    Veel babyspul was neutraal dus heeft zij ook aan gehad.
    Pyama's en slaapzakjes gebruikt ze ook van der broer.

En shoppen vind ik ook erg leuk! maar mocht het een jonge zij ngeweest, dan had hij gewoon de kleding van zijn broer gekregen met wel af entoe wat nieuws.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb bijna niks gekocht zelfs voor mn 2de zoontje, alle goede kleding van zijn broer worden in de kast opgeslagen dus heb voorlopig genoeg liggen.

Deel Deze Pagina