Hier draagt de jongste veel van de oudste. Ik lees overigens: 'Als het qua seizoen gelijk valt' . Dat hoeft niet eens altijd hoor. De oudste is van half juli en de jongste van eind oktober. Scheelt dus 3,5 maand en dus 1 seizoen. Maar de oudste is lang en tenger en de jongste is veel forser. Zeker met shirtjes is het zo dat de jongste kleding van de oudste een jaar eerder aan heeft! Gewoon omdat ze die maat nodig heeft voor haar buikje . Broeken zijn wel veelal te lang, helaas Maar zolang ze er zelf nog niet bewust van is, dat ze veelal 'doorgevertjes' aan heeft, scheelt het mij een hóóp geld!
Ja natuurlijk draagt de 2e hier de kleding van de oudste. Het zijn allebei meisjes dus ik heb echt alles bewaard en alles wordt gewoon opnieuw gebruikt. Ook slaapzakken, lakentjes etc, niet meer dan logisch vind ik. Natuurlijk heeft ze ook wel wat nieuwe dingetjes gekregen maar ik ga echt geen compleet nieuwe garderobe aanschaffen. Dat geld heb ik er niet voor over.
Ja ik bewaar het zeker! Heb met zoveel zorg uitgezocht wat ik mooi vind, setjes bij elkaar gezocht enz. Zou het juist super vinden als de 2e weer een meisje is en de kleertjes ook kan dragen! Wel zou ik een eerste pakje ed nieuw kopen en vast tussendoor ook wel wat.
Tuurlijk. Ik ga echt niet alles nieuw kopen...de meeste kleding is nog prima, ze dragen het nog maar zo kort. Wel koop ik voor de tweede ook nieuwe kleding erbij. Ze heeft dus gewoon meer.
Ik heb alle kleding van mijn dochter ook bewaard, van stel dat de 2de een meid is, kan ze het mooi weer aan. De tweede is een zoon geworden, dus alleen de neutrale dingen draagt hij van zijn zus. Verder krijg ik ook veel kleding van vrienden voor onze zoon en docher: Ideaal.
ik bewaar de mooiste dingen voor als ons nog een 2de wordt gegunt.. als het dan een meisje wordt pech dan geef ik het weg of zet ik het op mp
Hier ook gewoon wat de oudste niet meer pas en ik ngo leuk vind gaat naar de jongste en wat die niet meer past gaat straks naar de 3e meid .. voordeel 3 meiden .. Wel krijgen ze alledrie wel wat nieuwe kleding natuurlijk niet dat straks alleen de oudste nieuw krigjt en de rest alles van de zussen en komt ook nieuw voor de andere 2
Ik probeer zo veel mogelijk gewoon weer aan te trekken hoor. Allen zit er heel veel verschil in mijn meiden. Megan was heel klein en tenger en Suzannah is fors en groot. Nu lopen de seizoen niet goed meer en moet ik er aan geloven nieuwe kleren te kopen. Megan had vorig jaar maar 80/86 voor najaar en winter en Suzannah gaat de zomer in maat 80/86 passen.... Maar ik koop nu wel veel minder en doel gerichter want ik wil niet weer hele ladingen kleding moeten weg geven of verkopen.
Ik had alles maar dan ook alles bewaard van de oudste, maar de jongste heeft maar erg weinig gedragen van de bewaarde kleding. Rompers zijn nagedragen en het witte, roze, rode katoenen kleding. Er zit bij ons 4 jaar tussen en de kleding was dan naar mijn idee ook vaak totaal niet meer "modern" Ik heb dus alsnog veel kleding van de oudste verkocht en weggegeven en bewaar nu niets meer voor de jongste. Ik verkoop het liever en van dat geld koop ik nieuwe voor mn meiden.
Ik bewaar alles, mochten we ooit nog een jongetje krijgen, krijgt hij deze kleertjes ook gewoon aan hoor. Lucas heeft het nu allemaal zo kort gedragen, het is zonde om weg te doen. Mochten we een meisje krijgen, halen we de neutrale dingen er tussenuit en verkoop ik de rest. van dat geld koop ik dan nieuwe dingen voor een meisje!
Zoon heeft de neutrale kleding van dochter gedragen. Ik ga echt geen wit broekje kopen als ik er nog 1 heb van de oudste die nog netjes is. En rompers nieuw kopen vind ik helemaal zonde van het geld. Alleen de echte meisjesdingen trek ik zoonlief dan weer niet aan natuurlijk. Maar een effen blauwe longsleeve blijft een effen blauwe longsleeve.
Hier straks ook 4 jaar ertussen, maar dat zou niet meer modern zijn? Ik koop gewoon leuke kinderkleding en leuke kinderkleding blijft leuke kinderkleding hoor! Nu ben ik totaal niet van de laatste modetrends volgen in kinderkleding, dus misschien scheelt dat, maar wat ik nu zie aan kinderkleding verschilt weinig van wat er destijds hing toen Thirza geboren werd... Hier en daar een actueel film- of tekenfilmfiguurtje dat nieuw is, maar daar houdt het wel mee op
Ik heb alles bewaard van mn oudste maar mijn jongste heeft bijna allemaal nieuwe kleertjes, behalve wat spijkerspul wat gewoon goed blijft. De shirtjes etc zijn het toch allemaal net niet meer enzo.
Hier had ik ook alle kleding van de oudste bewaart, behalve waar vlekken in zaten. De 2e is ook weer een jongen en die krijgt inderdaad de kleren van zijn oudste broer weer aan. Er zitten soms wel dingen tussen die ik niet meer zo heel leuk vind en die doe ik dan niet meer aan. Had ook wel wat nieuwe dingen gekocht en gekregen en die heb ik toch wel wat vaker geprobeerd aan te doen. De oude kleertjes waren tenslotte al gedragen dus daar had ik al profijt van. Maar ik zou het echt zonde vinden om allemaal nieuwe kleren te kopen terwijl je het nog hebt liggen. Je hebt het tenslotte maar zo kort aan, het meeste ziet er dan nog als nieuw uit.
Ik had een paar unisex rompertjes en een soort jogginpakje in het groen voor mijn zoontje en die heb ik mijn dochtertje ook gewoon aangedaan. Als het nog mooi is en het kan waarom niet?
Bedankt voor alle reacties! Precies hoe ik er ook over denk, fijn om te lezen. Ik vond het al zo vreemd om alles weg te doen en opnieuw te 'moeten' kopen
Je moet niks natuurlijk Ik zou alles trouwens ook bewaren als we hier stikten in het geld, gewoon omdat naast het financiele argument voor mij ook milieu een rol speelt: alles nieuw kopen, is voor het milieu helemaal niet fijn ook en je bent veel duurzamer bezig als je het nog een hergebruikt! Doen we met een heleboel trouwens, helft van de meubels hier in huis komt van marktplaats... En een paar meubels met een 'foutje' erin, die anders vernietigd zouden worden. Gewoon goed zoeken en dan vind je altijd wel iets van je smaak
Ik had alleen de kleertjes bewaard die echt leuk vond. De rest had ik al verkocht. Koop regelmatig nieuwe kleertjes voor de jongste omdat hij toch net in een ander seizoen zit qua babymaatjes en omdat ze allebei een andere haarkleur/huid hebben staat niet alles even leuk En ik merk dat ik bijna niks aantrek van de oudste omdat ik de nieuwere dingen leuker vind en al een beetje uitgekeken ben op de kleertjes. Voor kdv is het wel ideaal. Rompers, schoentjes en alle andere babyspullen gebruik ik wel voor de 2e. Koop de spullen voor de oudste nu wel met het idee dat zijn broertje het straks ook nog aan kan dus en benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren denk dat ik een beetje een mix zal maken. Nu gaat wel alles weg trouwens want inprincipe houden we het bij 2 kindjes. Mochten we in de toekomst nog wel een 3e willen kopen we het weer opnieuw (op marktplaats of in de winkel) doet me wel pijn om alles weg te doen hoor.. Maar koop er gewoon weer leuke kleertjes voor terug of speelgoed.
Maar als je de kleding verkoopt op Mp, wordt het toch ook hergebruikt Hier heb ik - net als pcootje - wel wat dingen bewaard, maar lang niet alles. De rest is allemaal weggegaan. Ook hier zit er 4 jaar tussen. Los daarvan, staan mijn jongste ook hele andere dingen leuk dan mijn oudste. Hier gaat dus nagenoeg alles weg. Van kleding dan! Lakens, slaapzakken, dekens, witte rompers, pyjama's en dat soort dingen heb ik wel hergebruikt. Vraagje voor de dames die de kleding doorschuiven, is dat alleen het baby spul of ook echt de grotere maten?
tussen mijn kids zit 20 mnd...maar ik heb voornamelijk basics bewaard en echt leuke stoere items... Voor zoon heb ik hoe groter de maat hoe "duurder" de kleding, sommige dignen zijn dan nog echt een ronde waard...ik bewaar het dus wel..als het tegen die tijd niet leuk genoeg staat or whatever, verkoop ik het dan wel... maar om nu al weg te doen, vind ik zonde...buiten dat ik kan mij niet voorstellen dat een bepaald spijkerbroekje het ene jongetje niet zal staan... dingen als maat 50 wat echt winterkleding is heb ik allemaal weg gedaan, kindje zal die maat hebben in mei, jun en juli dus daar heb ik ehct niks meer aan...