ja hoor ik heb het gewoon weer gebruikt. alleen wat niet mooi meer was of ik niet mooi vond weg gedaan. en ik koop in elke maat ook wel iets nieuws. de jongste mag ook wel nieuwe kleren en hoeft niet alleen maar te dragen wat grote zus heeft gedragen. daarnaast zijn ze 2 verschillende individuen waardoor er ook een andere kledingstijl past.
Ja, maar als je het via MP verkoopt en je moet zelf weer nieuw kopen, ben je weer duurder uit Wat betreft andere dingen die leuk staan: ja, logisch, en die dingen schuif ik straks ook gewoon door. Ik kreeg hier -vanwege Thirza's rooie haar- veel oranje dingen toegeschoven, want dat zou vast leuk staan bij de rode haar. Juist niet dus, dus dat is allemaal weer doorgegaan naar andere adresjes Hier gaat ook de kleding van mijn stiefdochter, (nu 11, wel klein voor haar leeftijd: maat 140/146 nu), door naar mijn nichtje. Kleding van mijn stiefzoon (nu 9), ook door naar mijn neefje. Mensen moeten zelf maar kijken wat ze er wel en niet van gebruiken en wat ze weer doorgeven, maar alles wat niet kapot is of vol vlekken zit, gaat dus gewoon door
Geen idee of ik ook de grote maten door ga laten dragen...de jongste is nog niet eens twee maanden. Dat zien we tegen die tijd wel weer, maar voorlopig bewaar ik het wel. Eerst maar eens zien wat voor kind het wordt, zowel qua postuur als qua uiterlijk. Voorlopig heeft ze een heel andere bouw, maar verder ziet ze er wel exact hetzelfde uit als de oudste...als dat zo blijft zal het qua kleuren dus wel goed komen, maar zal ik waarschijnlijk wel het eea moeten vervangen door smaller vallende dingen.
Tuurlijk wel, waarom niet? Vooral goede basics zoals rompers, longsleeves en spijker kleding. Ik verkoop wel veel mode gebonden kleding door op MP. Maar als ik iets echt heel mooi vind dan bewaar ik het.
Ik schuif ook door. Ik heb 2 jongens met 25 maanden verschil ertussen. Voor de oudste (maat 104) koop ik duurdere dingen die het langer houden en dan kan ik het doorschuiven naar de jongste straks. Ik koop ook wel eens nieuwe dingen voor de jongste. Hij heeft nu 1,5 meer kleding dan de oudste had. Ik koop voor de oudste ook vaak tweedehands broeken etc voor Kindergarten. Het gaat nu echt opeens heel hard met broeken. Ze slijten op de ze leeftijd veel sneller. Het is wel zo dat de jongste forser is gebouwd en daarom kan hij smalvallende dingen ook niet aan. En de kleding waar de jongste uit is, bewaar ik nog steeds, want we willen ook graag een nr. 3. Behalve als het vies is met vlekken of gaten in de knieen van het kruipen. Dan gaat het natuurlijk weg.
Ik heb een aantal dingen in een curverbox op zolder liggen. Te mooi om weg te doen, heel leuk om te bewaren. Ik weet nog niet of er een broertje of zusje komt, ik heb het niet perse met die intentie bewaard. Mocht het wel zo zijn, dan krijgt hij/zij ook weer wat van die dingen aan. We hebben wel veel weg gedaan trouwens. Er was gewoon veel verwassen, vies van het spugen etc. Dat ga ik echt niet bewaren en eventueel opnieuw gebruiken.
T heeft dingen aangehad die M ook heeft gedragen muv echte meisjeskleding/kleuren. Zo goed als alles wat T heeft gedragen zal S ook weer aandoen ... maar er is wel wat bij gekomen en niet alleen gekregen moek eerlijk zeggen
Ik heb er maar 1 maar bewaar nu al alles mocht er ooit een meisje bij komen en anders een nichtje. Ik heb een truitje die ik mijn dochter nu aan trek die ik, mn beide zussen en ook mn moeder! als baby aan hebben gehad! Ik doe er ook erg voorzichtig mee zodat zo veel mogelijk kindjes er nog in kunnen!
hier wordt het ook gewoon doorgeschoven als het kledingstuk er nog goed uit ziet (vlekvrij ectc) en ja, ik koop er vaak nog wel wat nieuws bij voor mn jongste. seizoenen verschillen dus moet wel, maar daarnaast gun k hen allebei om leuke nieuwe kleding te krijgen!
Ik bewaar alle kleertjes en setjes van Noppies en Mexx, dat soort dingen. Alle 'simpele' dingen van H&M enzo geef ik weg. Ik weet toch dat mocht ik ooit nog een meisje krijgen ik weer een berg ga kopen, en al deze dingen totaal niet interessant meer vindt Als ik een jongen krijg kan alles weg, want er zit vrijwel niks neutraals bij.
Wij schuiven alles door. En wat Lisa niet meer past, gaat naar ons nichtje (ruim een jaar jonger dan Lisa). Hier wel 2 heel verschillende kindjes en veel dingen die bij Eva heel leuk stonden, vind ik bij Lisa niet zo leuk staan. Vooral de combi donkerblauw/wit, dat staat toch echt leuker bij een blond/licht kindje, vind ik. Lisa heeft bruin haar, bruine ogen en een klein tintje (verkleurt snel in de zon )
Tot nu toe heb ik alles bewaard en in plastic boxen op zolder neer gezet. Als alles goed blijft gaan, ga ik straks de neutrale kleertjes eruit zoeken en apart leggen. Is het een jongetje, dan moeten we er kleding bij kopen. Is het een meisje, dan zal ze zeker ook kleding van de oudste aan krijgen maar ik zal er ook veel dingen bij kopen. Momenteel draagt de oudste vooral een combinatie van laagjes (broekje/rokje/vestje/bolero/etc). Mocht de tweede ook een meisje zijn, dan zal ik het tzt vast anders combineren dan ik nu doe waardoor het er ook weer heel anders uit ziet! Maar eerlijk is eerlijk, mezelf kennende zal ik er vast wel wat bij kopen
Ik heb ALLES bewaard van mijn zoontje, ik kon er geen afscheid van nemen. Die eerste maanden van zijn leven glipten me door de vingers. Nu heb ik lachend die stapel dozen uitgezocht en de lelijke dingen weggedaan. De leuke kleertjes in maat 50 en 56 liggen in de kast te wachten en de rest ligt weer in de dozen. Die mag ik over een paar maanden uitzoeken . Het enige wat me heilig is, is het eerste pakje. We hebben voor elk kind zo'n plastic doos en daar stop ik alle herinneringen in. Dat pakje ligt er ook bij, dat is speciaal en wordt maar door één kind gedragen .
Hier heeft nr 2 de kleding van nr 1 aan. Ze heeft ook nieuwe dingen aan, die ik dan zoveel mogelijk aantrek maar zeker ook nog kleding van nr 1. Zommige dingen heb ik niet zo veel aan gedaan omdat de oudste die heel veel heeft aangehad. Ze zijn van dezelfde periode maar de 2e is wel iets groter en forser als nr 1.
Ik heb een bak waar de echte mooie dingen inzitten, de speciale kleertjes. De rest gaat weg, verkoop ik op mp of geef ik weg. Ik weet nu al dat ik voor de tweede nieuwe kleertjes wil, dus ga het ook niet opslaan.
Ik heb de mooiste en leukste dingen bewaard voor als er een tweede kindje komt, of als m'n broer+schoonzusje een kleintje krijgen. Kleertjes waar ik niet zo aan gehecht was, heb ik weggegeven en wat ook niet zo mooi meer was heb ik in de kledingbak gedaan bij de supermarkt.
Ik schuif de kleding niet door zodra, het niet meer past gaat het weg. Alle 3 de kinderen krijgen dus steeds nieuwe kleding.
Hier bewaar ik ook alles, als het er nog goed uitziet zou een evt. 2e kindje het wel aankrijgen ja. Zal ook heus wel nieuwe dingen kopen, maar vind het zonde om mooie kleding weg te doen.. ze hebben het zo kort aan in het begin
Ik had ook alles bewaard en nr 2 heeft ook aardig wat van nr 1 aangehad. Maar het gaat nu een stuk minder makkelijk omdat de tweede een aardig stuk breder is dan de eerste. Ik moet voor nr 2 echt op zoek naar baggy-modelletjes van broeken terwijl nr 1 slim fit aan heeft. Beetje jammer, had hele leuke spijkerbroekjes bewaard, maar die zijn allemaal naar mijn zus gegaan. Mijn kids dragen ook gekregen kleding. Als het nog mooi is, waarom zou je het dan weg doen?