Dreumes 16 maanden hoest erg, eet weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Renske19, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben altijd zo bezorgd als mijn meisje wat heeft! Dus vandaar ook dit berichtje. Ze is eigenlijk nog nooit ziek geweest maar is nu erg aan het hoesten. Ben er gisteren mee naar de huisarts geweest en ze zegt dat het een griepje is of wat verkoudheid.

Maar het eten lukt haar niet zo goed. Logisch, want haar keeltje doet waarschijnlijk zeer van het hoesten. Wat kan ik haar geven i.p.v. brood bijvoorbeeld? Ik heb even tips nodig!

Heb ook even LUUF gehaald en neusspray, en ga straks met haar stomen in de badkamer maar wil graag tips wat ik haar het beste kan laten eten/drinken? Thee? o.i.d.?

In ieder geval bedankt alvast:)

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik probeer altijd een beetje mijn kereltje te volgen in waar hij trek in heeft. Hier is dat vaak fruit (potje of vers) een extra toetje gewoon griekse yogert en drinken water of dreumesmelk of sterk aangelengde roosvice. Een dagje geen brood geeft echt niet.
    Het is en blijft altijd vervelend.

sterkte en groetjes kim

3. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie. Ja ik ben altijd bang dat ze dan weer te weinig binnen krijgt maja ik heb haar nog nooit ziek gezien dus het is allemaal nog even nieuw voor mij, terwijl ze al 16 maanden is.

Thee en yoghurt lijken mij goed qua slikken of niet.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook een ziek kindje, iets jonger welliswaar. Ik ga dan gewoon terug naar een bordje pap, desnoods in de ochtend en voor de lunch. Maar dat willen ze niet allemaal natuurlijk.

Veel laten drinken, banaan prakken met geraspte appel o.i.d.

Veel sterkte, hier ook bezorgd ook al is het mijn tweede ;).

Charlie

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vergelijk dan met mezelf, waar heb ik zin in als ik ziek ben?
    Dat probeer ik dan bij mijn zoontje uit.

6. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips meiden.
    Heb ook nog waterijsjes in de vriezer liggen, mocht ze nou echt niet willen drinken dan verzacht dat het ook wel, want idd: dat verzacht het bij mij ook altijd. Ik ga me best doen en hoop dat het heel snel is opgeknapt.

Is iemand bekend met een ui op de slaapkamer leggen? Ik kreeg dat als tip..

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    HIer ligt bij verkoudheid ook altijd een ui op de kamer. Heb je hoestdrank? Daro thijmsiroop verzacht de keel ;)

8. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mogen die kleintjes hoestdrank? Ik hoor daar weer verschillende verhalen over. De een zegt dit, de ander zegt dat.. Vind het soms zo moeilijk.

Het gaat niet echt beter hier. Ze huilt aldoor, heb haar een paracetemol gegeven, LUUF balsem op haar borst en rug gesmeerd en neusspray ingedaan.. Arm kind:(
    Het eten ging, ze heeft wel iets binnen gekregen..

En heb even met haar gestoomd in de badkamer 2x vandaag. Hopelijk is ze gauw de oude

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik geef dan ook vaak pap ipv brood...
    Waterijsjes is zeker een goed idee als je kindje niet wil drinken, verzacht ook de keel!

Voor het slapen gaan ging ik in zo'n geval ook altijd met haar douchen om alles lekker los te stomen (gebruik dan vaak eucalyptus stoombadje van de etos). Bij veel last inderdaad een paracetamolletje voor de nacht, lekker smeren met LUUF, halve ui onder haar bedje... eventueel neusje nog een keer leeg maken met zo'n neuspompje en/ of druppelen met neusdruppeltjes.

Heb geen ervaring met hoestdrank, dus weet eigenlijk niet of het kan of niet. Maar volgens mij is er echt wel iets voor kindjes van die leeftijd met keelpijn...
    Beterschap!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja tuurlijk mogen ze hoestdrank. Oa daro heeft speciale hoestdrank voor kinderen..

11. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    hou wel temp in de gaten voor evt. oorontsteking mijn man is wel eens waar 5 maanden begon met verkoudheid na dokter wand had lage koorts niks aan de hand 2 dagen later oorontsteking.

12. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!
    Het slapen gaat nu wel beter, denk dat het uitje goed zijn werk doet. Ook is ze vanmorgen in een warm badje geweest en we hebben pap gehaald, en wat fruithapjes.

Ook hebben we nu Darokind Thijmsiroop voor haar gehaald. Hopelijk gaat het daarna stukken beter, wel zielig hoor als je kleintje zo'n pijn heeft!

Ik laat het weten hoe het verder met haar gaat

13. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanchayenne.. Oortjes zijn al nagekeken door de dokter, daar was niks mee aan de hand. En ze heeft geen koorts gelukkig:)

14. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    oooo gelukkig hier is hij hoezeg je dat open gesprongen lag pus op bed maar goed is de druk eraf.
    Je hebt van vsm ook nusykin forte is een homeopatiesche kuur helpt bij J. heel goed.

15. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    mogen ze al honing??? dat verzacht ook kreeg ik bij ha als advies maar C. is 3j 9m weet niet meer vanaf wanneer ze dat mogen.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef mijn zoontje dan lekker thee met honing, en daro siroop..verder als het eten niet prettig is, gewoon extra zuivel ind e vorm van yoghurt of danoontje, sochtend seet hij babymuesli sowieso...

hij is altijd gek op cracottes dat smelt natuurlijk lekekr snel dus dat eet ie altijd wel...ook koud water vind ie dan lekker..

ui werkt hier altijd goed..

en ik geef vaak bij lage weerstand wat extra fruit met veel vitamine c!

17. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Daro Thijmsiroop voor kids vind ik nog steeds erg fijn! Ik had voorheen altijd Bisolvon voor mijn kleine man, maar ben toen getipt door iemand om Daro te gaan gebruiken. Echt fijn!

Mijn ventje was ook vanaf een half jaar tot een jaar constant aan het hoesten. Had ook een soort 'rocheltje' altijd bij het ademhalen.

In de tijden dat het erg was kreeg hij ook vaak lekker extra fruit zelf fijn geprakt.

Of een verbrokkelde Liga in het sap van een uitgeperste sinaasappel laten wellen/zacht worden vond mijn kleine ventje ook erg lekker.

Beterschapjes :)

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Honing mag je niet geven voor het eerste jaar, maar volgens mij wel bij 16 maanden. Beetje door de melk? Is het proberen waard misschien...

19. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem is dat ze niks door haar zere keeltje krijgt. Daarom wilde ik haar ook Thijmsiroop geven, ze wilde het eigenlijk niet maar heb het wel gegeven. Tja je moet wat.

Heb toch even gebeld met de dokterspost, voor me eigen gevoel. En het eten maakt niet uit, als ze maar drinkt. Nu doet ze dit minimaal dus moet het even aankijken en haar telkens blijven aanbieden. Ik ga me best doen.

Moet zeggen dat ze wel wat levendiger is, ze ligt nu in haar bedje te brabbelen en dat deed ze gisteren niet. Als je zelf keelpijn hebt, dan weet je wat je moet doen maar zo'n kleintje weigert alles omdat het pijn doet. Ze zegt ook vaak au na het hoesten, zooo zielig!

20. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: Goed nieuws! Me dochter is helemaal happy uit bed gekomen, hartstikke vrolijk. Heeft een fles leeggedronken, wilde vervolgens flink spelen en daarna heeft ze gegeten en ook nog yoghurt na gehad. Ik ben weer wat positiever over haar:)

Nu kijken of deze trend zich voort gaat zetten:)

Deel Deze Pagina