Gewoon een laatbloeier of moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolce82, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje is nu ruim 19 maanden. Hij is een vrolijk en heel actief mannetje, babbelt heel de dag in zijn eigen taaltje, maar het enige verstaanbare dat hij zegt is "dada". Hij zegt zelfs niet mama of papa.
    Opdrachten uitvoeren doet hij heel miniem, hem wassen en verschonen is een hel omdat hij steeds wil zitten gaan en wel iets ziet dat hij hebben wil...

Als ik dan kijk naar andere kindjes van zijn leeftijd lijkt het wel alsof die allemaal al zoveel meer kunnen. Ik hoor van een collega die een zoontje heeft dat 6 weken ouder is als mijn zoontje al maanden verhalen van woordjes die hij zegt, dingen die hij in de vuilbak gaat gooien als ze hem dat opdraagt, enz enz... Dat doet die van mij absoluut nog allemaal niet. Voormiddag ging ik met hem voor nieuwe schoenen, dat is een ware foltering, hij blijft niet zitten, staat recht op zijn kousenvoeten, zit aan andere schoenen, enz enz...

Nu, vraag ik me af of ik me moet beginnen zorgen maken of of hij gewoon een laatbloeiertje is, hij stapt ook pas los van sinds hij 17 maanden is...

2. Luckymartine

Luckymartine Actief lid

22 nov 2013
    347
    0
    16
    Gewoon een laatbloeier! Ik zou me geen zorgen maken! Mijn zoontje is 19 maanden en durft nog niet los te lopen bijvoorbeeld. Ieder kindje heeft zijn eigen ontwikkeling.

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Geen enkele zorgen maken...
    Geen enkel kind is het zelfde en zeer binnenkort kun je je borst nat maken want dan is het de hele dag mama mama mama mama

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ene keer is het een laatbloeier andere keer toch medisch

onze zoon praate met 24 maand nog niet, maar met 27 maand praatte hij honderd uit,

onze dochter praatte met 2,5 jaar nog niet, volgens de kno bleek dit door vergrote neusamandelen te komen, die werden verwijderd maar praten deed ze nog steeds niet, 2 maand later een hoortest gehad, zij kon met 80 decibel pas horen dus meteen buisjes gekregen, maar ondanks dat ze nu goed kon horen praatte ze nog steeds niet, met 3 jaar werden de keelamandelen verwijderd, zij is met drie jaar dus pas leren praten en daar ondervind zij nu nog steeds ( bijna 6 jaar) de hinder van.

onze andere dochter vertoonde het zelfde, en uit een gehoor test bleek zij te horen bij 60 decibel bij haar werden met 14 maanden haar neusamandelen verwijderd en kreeg ze buisjes,
    met 2 jaar praatte ze ook nog niet, met 2 jaar en 3 maand werden ook haar keel amandelen verwijderd en kreeg ze nieuwe buisjes, in haar linkeroor bleek een groot poliep te zitten waar ze als deze niet op tijd gezien word gehoor schade aan kan brengen.

sinds ook bij haar de keel amandelen verwijderd zijn praat ze honderuit.

ik zou afwachten tot je kindje ongeveer 2 jaar is en als het dan niet of weinig verbeterd is zeker even een verwijzing naar de kno vragen en vragen om een hoortest ofzo.

voor nu iig nog geen zorgen maken denk ik.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.128
    406
    83
    Ik dacht ook dat die van mij een laatbloeier was, met 18 maanden zei hij ook nog niks duidelijks en begreep geen enkele opdracht. Maar het bleek toch een kno probleem, hij was wel altijd verkouden, maar had verder nergens last van. Na het verwijderen van de neusamandelen en oren doorprikken had ik binnen een week een ander kind. Hij ging praten en dingen begrijpen en hoorde opeens van alles wat hij daarvoor dus blijkbaar niet hoorde. Dus vanuit mijn ervaring kan een tripje kno nooit kwaad;) buiten dat zou ik me nu ook nog geen zorgen maken. Ieder kind zijn eigen tempo.

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dankjewel allemaal voor de geruststellende woorden!!
    Dat van de kno ga ik zeker in mijn achterhoofd houden, en intussen gewoon verder genieten van zijn gebrabbel de hele dag en zijn deugnietenstreken :)...

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wat praten betreft weet ik niet precies wat normaal/vroeg/of gewoon wat laat is, maar de rest klinkt mij niet raar in de oren hoor.

Mijn dochter is iets jonger, maar verschonen is vaak een worsteling. Ze luistert echt niet. En schoenen heb ik nog nooit gekocht voor d'r, want dat is echt een drama!
    Jouw zoontje lijkt mij een heerlijke eigenwijze dreumes.

Deel Deze Pagina