kleding pasvorm: smal maar lang!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miekie82, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Hoi Hoi

Tijn heeft een mooi lang bovenlijfje, en normale beentjes. Nu heb ik hierdoor een kleertjes probleem! (ach, wat je probleem mag noeman natuurlijk!)
    Hij is vrij slank zeg maar, en voor zijn breedte heeft hij maat 86 nodig. Maar voor zijn lengte 92. Nu zit ik dus steeds met het probleem dat of:

1: Het schirtje is te kort, maar sluit mooi aan.
    2: Het schirtje is veel te wijd, net een lobbezak!

Kwa broeken is het geen probleem, echt zijn bovenkleding.
    Mijn vraag is dus...
    Waar kan ik leuke kleertjes kopen die wat langer zijn? Die dus kwa pasvorm bij zijn lijfje passen?

Noppies bv totaal niet. hele leuke kleertjes, maar alles is veel te kort!
    H&M gaat de goede kant al op, maar heb de H&M nu wel gezien!

Wie herkent dit?

kus miek

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik ben niet zo van de merken, maar de dingetjes die ik gekregen heb van mexx zijn vrij smal, daarvan heeft lars wel een maatje groter nodig. en ik vind name-it ook vrij smal

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Ik kan je niet helpen want ik heb het precies andersom! :) Hier sluiten de truitjes mooi aan maar zijn de mouwen vaak te lang :D . Dax is 78 cm bij 11630 gram. Volgens het cb is hij goed in verhouding.

4. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Bij WE!

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Kleertjes van Ducky Beau (mini). Kun je oa bestellen bij www.kleertjes.com
    Als je actiecode canvas 08 invult krijg je nog korting ook (weet niet tot hoelang).

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dat vind ik nu net breed en kort uitvallen!

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Mijn dochtertje van 9 maanden heeft ongeveer hetzelfde.
    Weet niet of je de kleertjes van little label kent? Die vallen naar mijn idee lang en smal. Het webadres weet ik niet precies, moet je even google-en.
    Ook esprit valt niet wijd.

8. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik hoorde eens dat Petit Bateau goed zou passen bij lange, slanke kindertjes. Ik weet natuurlijk niet of het idd zo is!

9. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Hier hetzelfde "probleem" de meeste franse merkenvallen mooi bij mijn dochter, idd petit bateau maar vooral lili gaufrett valt erg mooi.
    Ik moest ook erg lachen om de reclema van hema grotere rompertjes omdat de NL baby steeds boller wordt.... tja niet alle baby's!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben dit probleem ook. Maar dan bij de beentjes. Louise heeft maat 74 qua lengte nodig maar dan zakt haar broekje zowat van haar smalle tailles/billetjes af. Ik probeer daardoor broekjes te kopen met een stretchband of doe er een riempje om.

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    thx voor de antwoorden!

- name-it is inderdaad wel te doen! En vind ik ook leuk! Beetje fleurig!
    - Duckky beau vind ik ind juist klein en breed, zeker na 1 keer wassen! Vind het slechte kwaliteit.
    - De franse merken ken ik niet! Waar koop je dat? Ben niet zo thuis in de exclusieve merken! hahahaha
    - WE kan ik nu wel gaan kijken, hij zit nu op de grens van 86/92. En bij de WE beginnen ze pas bij 92!

@ suzanne: kan je nagaan, Tijn was 11600, maar 83cm! Zelfde gewicht maar stukke langer! En het probleem zit hem echt in zijn bovenlijfje. Ik heb ook zo een extreem lang bovenlijf in verhouding met de rest. En ook ik trek de hele dag mijn shirtjes naar beneden! hahahahahahhaha

Vinden jullie trouwens ookd at de kleertjes voor jongetjes zo somber zijn? Alles is grijs/zwart! Zo jammer, vind het juist leuk om die kleintjes wat vrolijkers aan te trekken!

kus miek

12. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    ik heb veel gekocht bij de bonneterie dieheb je in den haag en amsterdam. Ze zijn duur maar de bonneterie eeft heel goede sale 75% en snel in het seizoen.
    Tuufs world is niet zo duur maar mijn dochter heeft vooral lange bnen dus duur heb ik veel broekjes van.
    Nena heeft 56 en de 62 brejes van de Hema en prenatal zijn kuitbroekjes

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Nee vind ik niet hoor, er zijn genoeg leuke dingen te krijgen. Pointer heeft dit jaar veel met rood en fuchiarose (super!) en Esprit heeft ook altijd wel kleuren erin.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    De shirtjes die ik nu van Hema heb zijn smal! Mijn dochter is namelijk aan de brede kant. Mexx ook inderdaad en bfc (babyface) valt echt smal! Past wel in de breedte maar is dan weer te lang voor mijn dochter, dus zou voor jouw zoon goed moeten zijn!

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier precies hetzelfde!

Maar moet zeggen dat het de laatste tijd beter gaat, vooral de kleinere maten had ik er veel last van.

Kleertjes die toen goed zaten waren vooral imps&elfs (wel uitverkoop/outlet hoor) en esprit was ook vaak prima. Hij had ok een shirtje van NONO dat had echt mooie lange mouwen en slank lijfje.

Nu ben ik ook al een paar keer geod geslaagd bij de zeeman. Gewoon goed kijken. Maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat de duurdere merken ook een betere pasvorm hebben, helaas.

16. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
  17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Bij Villa Happ (ik kijk er altijd alleen in de aanbieding ;) ) hebben ze plus maten. Kylian heeft het probleem ook en die heeft een tijdje de shirts van 86+ aangehad.

Groetjes anita

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    ik was laatst in de bijenkorf en daar vond ik de eigen-merk kleertjes ook vrij smal en lang vallen. Idd ook petit bateau of misschien noppies?
    Succes!

19. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier ook een lang pezig mannetje. Ben ook altijd en eeuwig op zoek naar shirtjes die niet "hobbezakkerig" zitten. Ook WE geprobeerd, maar daar vallen de shirts ook behoorlijk oversized, ik begin er niet meer aan...

Ken je het merk Jilly&Mitch? Daar heb ik dus errug goede ervaring mee. Shirtjes sluiten allemaal erg mooi aan, zelfs bij een maatje groter. Meestal scheelt een maatje groter meer in de lengte, dan in de breedte. De kleding is ook echt leuk, van lief tot stoer, van felgekleurd tot aardetintjes, heel divers..Enige puntje, ook bij Jilly(meisjeslijn)&Mitch(jongenslijn) beginnen ze bij 92, maar zo te zien ben je al in die overgang dus moet het niet zo'n probleem zijn of mss nog net 2 a 3 maandjes geduld hebben..

Share This Page