Oorzaken en tips bij overgeven baby'tje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by appelappel, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik stel de vraag ook even hier, omdat jullie natuurlijk ook ervaringsdeskundigen zijn!

Onze Luuk is een erg tevreden mannetje. Na het voeden is hij eigenlijk altijd tevreden. Maar sinds een dag of 3 heeft hij het erg moeilijk na het eten (ik geef afgekolfde moedermelk afgewisseld met kunstvoeding hypoallergeen Friso, omdat ik nog niet voldoende afkolf). Hij maakt kokhalsbewegingen, geeft veel mondjes terug (ook soms nog een uur later) en gisteravond heeft hij alles na de voeding eruit gegooid. Zodra hij het kwijt is, is hij helemaal tevreden. Ik merk ook nu weer dat hij niet tevreden is, terwijl we om de 4 uur voeden (6 x 100 CC krijgt hij nu ongeveer per dag binnen) (was een tip om iets meer te rekken), we hebben geprobeerd minder te geven (90 CC, maar dan had hij weer snel honger en sliep hij minder dan 2,5 a 3 uur), en nu laat ik hem tussen de fles door een boer laten en daarna leg ik hem pas op bed als hij een boer heeft gelaten. En toch (niet elke keer hoor, misschien 1 of 2 keer per dag na een voeding) nu weer ligt hij niet ontspannen en dan ligt hij in bed, hoor ik een kokhalsneiging en gooit hij er weer een mondje uit.

Heeft iemand tips wat we kunnen doen? Zelfs nu hij zich zo niet lekker voelt, is hij nog zo ontzettend lief. We zijn zo trots op hem! Maar willen hem ook heel graag helpen, want we vinden het wel erg zielig! Ik hoop dat je ons kunt helpen...

Kan spruw hier iets mee te maken hebben?

Liefs,
    NN

2. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Geef je hem niet teveel melk?
    En doet hij lang genoeg over de fles, of is hij te gulzig?
    Ik zou in eerste plaats voeding om de 3 uur aanbieden. Dan kan je minder melk in de fles doen. Een kindje van een paar dagen oud mag echt wel 8 voedingen op een dag, is ook beter.

Daarnaast, rechtop houden na de voeding en niet frummelen, dus omkleden of luier verschonen. Als dat niet helpt, en hij spuugt echt met golven, naar de huisarts!

3. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Hij is erg gulzig... en heeft het zo op. Als ik minder geef, is hij denk ik in 5 minuten klaar... ? Dus jouw tip zou zijn ipv 6 x 100 CC, 8 x 75 CC geven? Hoe zorg ik er dan voor dat hij minder gulzig drinkt?

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy dronk ook erg gulzig en had de fles in een paar minuten leeg.
    Nou had ze geen last van spugen maar wel zuigbehoefte.
    Ik heb toen een andere fles met speen gekocht met een kleiner gat erin.
    Zodat ze 20-25 minuten over de fles deed.
    In mijn geval was dat een dodie fles.
    Die heeft 3 standen erop zitten.
    Weet niet welke fles en speen je nu gebruikt.

5. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Avent speen 1 gebruik ik...

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja ik zou 8 keer voeding aanbieden! Dat advies kreeg ik namelijk ook toen ik mijn HA bezocht ;)
    Ik zou ook even zoeken naar een speen waaruit hij niet zo snel kan drinken.

7. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    En werkte dat bij jou ook?

8. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    probeer eens wat andere speentjes uit... of de voeding iets dikker maken...
    of voeding voor spugende baby's...
    Hugo heeft ook heel veel gespuugd, zo erg dat ik door de bomen het bos niet meer zag...
    Heb ook vanalles geprobeerd, maar eigenlijk hielp niks écht goed... hij is er op een gegeven moment overheen gegroeid...

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor het minder snel drinken:
    Geen idee of je dat al doet hoor, maar geef de fles eens meer horizontaal. Dan moet hij zelf wat harder werken en 'giet' je het er iets minder in.
    Dat werd mij ook geadviseerd toen ik dus nog borstvoeding gaf (ook gecombineerd, maar dus wel nog een deel aan de borst) , omdat ze aan de borst ook hard moeten werken en ze 'sterk' moest blijven wat dat betreft.
    Wel zorgen dat het speentje natuurlijk vol blijft, dus op het laatst zul je hem ietsje achterover moeten leggen, maar zolang dat niet hoeft, vooral de fles horizontaal houden, zodat hij geen voordeel heeft van de zwaartekracht zeg maar.

10. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik zou idd ook zeggen iets minder voeding en dan vaker, misschien een fles gebruiken waarbij minder lucht mee komt (difrax s- of bananenfles bijv.), voeding dikker maken met evt. nutriton of voeding voor spugende babies, rechter op houden bij voeden, goed rechtop houden na het eten voordat je m neerlegt (min 15 min.) en de helft van de fles geven dan boeren dan de rest van de fles en weer goed laten boeren, evt. hoofdeind hoger zetten van van bedje. Succes!

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik zou op zoek gaan naar een fles of speen waarmee die 20 min. over de voeding doet. dental speen hielp als enigste bij onze oudste
    tommee tippee flessen mischien? of bfree flessen?

nutriton door de voeding?

en anders cb advies vragen, vwb andere voeding mischien

bedje kan je ook nog hoger zetten als je dat nog niet gedaan hebt

12. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Net voeding gegeven met eigen huismerk DA speen. 25 minuten deed Luuk over de voeding, hij moest hard werken! Hij was toen hij klaar was als was in mijn handen, ik leg 'm in bed en hij is helemaal vertrokken. Ik heb zo'n gevoel dat dit de oplossing is, ik ben zo blij met jullie tips. Lief dat jullie allemaal reageren. Ik blijf voorlopig dit flesje geven! Ik houd jullie op de hoogte hoe het afloopt...

Liefs,
    NN

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ok, dus misschien kwam het wel door te snel drinken.. zo zie je maar, het is nog even wennen met een kleintje.. En die handleiding krijg je er nooit bij!

Gefeliciteerd trouwens met de geboorte van je zoontje, en wat een mooie naam.
    En hopen dat het zo doorgaat, fijn he, die zwangerschapspagina...!

14. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    Grappig dat iedereen zo reageert op de naam. Echt iedereen zegt dat de naam zo ontzettend leuk is; terwijl 'ie toch in de top 30 van de namen staat, maar ik hoor 'm niet zoveel...

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Lucky Luuk!
    geniet ervan :)

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ben blij dat het nu zoveel beter gaat. Wil alleen nog wel toevoegen dat 4 uur tussen de voedingen voor een kindje van een week oud veel te lang is..Maximaal 3 uur is beter. Meestal ga je pas na een paar maandjes naar de 4 uur tussen 2 voedingen..

Share This Page