Meerdere kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Aan de mama's met meer dan twee kinderen: hoe bevalt het?
    En dan niet alleen fantastisch maar ook de mindere kanten, dus wees eerlijk. Mag ook in pb als je het niet op het forum kwijt wil.

Ik ben namelijk misschien nog zwanger na een miskraam en anders heb ik ondertussen de kriebels voor een derde.

M'n vriend wil het (nog) niet maar ik ben gewoon nieuwschierig naar de ervaringen.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb 5 kinderen

en ik moet eerlijk zeggen dat het mij meevalt, ik vond van 0 naar 1 kind en van 1 naar 2 kinderen echt heel moeilijk, het is natuurlijk wel een stuk drukker, financieel kan je geen luxe dingen kopen over het algemeen, en heb je dus meer werk (was,afwas, stofzuig,dweil,bedden) altijd druk want even een halfuurtje zitten met 5 kinderen kan je wel doen maar die breken natuurlijk 5 x zo snel je huis af als 1 kindje :D

het voordeel van een groot gezin daarentegen vind ik wel dat het lijkt alsof nummer 3,4,5 makkelijker is d.w.z ze doen veel na van de oudste en weten eerder de regels omdat de oudste als voorbeeld dienen het gevaar hierin is wel dat je soms de oudste kan vergeten vooral als je oudste een échte lieverd is en de kinderen erna doerakken zijn (zoals bij mij) is het dus écht oppassen dat je ook de oudste voldoende aandacht geeft (dit is geen keuze het schiet erbij in )

en ja verder vind ik het dus leuk gezellig en heerlijk

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben heel blij met mijn kinderen, maar als ik het nog 'n keer moest doen dan zou ik ze in ieder geval niet meer zo kort op elkaar nemen. Met nummer 3 erbij is het gewoon net iets te druk. Nu komt Lianna wel op 'n leeftijd dat het wat makkelijker gaat, maar ik zal blij zijn als het volgend jaar zomer is.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Leuk om te lezen :)

ik denk ook dat een derde/vierde kindje meer in het ritme mee gaat van de andere kinderen.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    het leuke van die leeftijd over idd een jaartje is dat die 3 superleuk met elkaar omgaan straks omdat ze dezelfde intresses straks delen dus hang in there :):)

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Bij ons is de 4e onderweg. Ik vond de 2 oudsten met anderhalf jaar verschil ertussen het zwaarste maar dat kwam ook omdat ik er toen alleen voor stond. Nu met de 3e is het peace of cake. Ik weet dat het strax weer even druk wordt met nr 4 erbij maar ach ik kijk er toch naar uit. Ik heb een man die alles doet wat ik doe. En bij mij zijn de oudsten 9 en 10 jaar die doen veel zelf, ze helpen ook mee in het huishouden, hun eigen kamer opruimen, stofzuigen, dweilen, bedden afhalen en soms opmaken, vaatwasser uitruimen, speelgoed van de jongste opruimen, visite verzorgen met koffie en thee, tafel dekken en afruimen etc. Maar hoop dat je nog zwanger bent! dat had ik ook met de 2e, nog steeds zwanger na een miskraam.
    Ach hoe meer kinderen hoe drukker, hoe leuker. Ok, soms wordt ik ook wel eens gek van dat getetter de hele dag of de troep in huis. Maar die periode gaat voorbij!

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    En hoe doen jullie dat met vervoer?wat voor auto hebben jullie?
    En is dan een bakfiets bijvoorbeeld handig?

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    De ouste schelen 19 mnd en daarbij is/was de jongste een zorgenkindje... dat was soms wel heftig. Ik was voor mn gevoel soms alleen maar bezig met konten vegen en troosten. Tussen nr 2 en 3 zit bijna 4 jaar. Heerlijk is het nu. De oudste 2 gaan naar school en de baby is helemaal van mij die uurtjes. Knuffellen, tutten enz. Nu de andere groter zijn kan ik de babytijd van nr 3 meer waarderen denk ik. Van de ouste 2 geniet ik ook hoor maar dat is anders. De nadelen zijn is de berg wasgoed die nooit slinkt, het is nooit echt opgeruimd en aan echt grondig schoonmaken kom ik niet toe. Dat blijft liggen tot savonds. Er moest een grotere auto komen en we hebben een 4de slaapkamer gebouwd.

Het is voor ons precies goed zo... het is druk maar niet zo druk dat ik geen tijd heb om te genieten. wat ik zelf wel erg jammer vindt is dat hoe meer kids hoe sneller de tijd gaat. Bij de eerste kroop de tijd voor bij, met 2 kids was het precies goed en nu bij nr 3 vliegt het voorbij... hij is nu 6 mnd terwijl hij er voor mn gevoel net is.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

ik had een ford galaxy 7 sitter als de oudste zelf kunnen fietsen gewoon eigen fiets en de jongste bij mij op de fiets een bakfiets zou heel goed kunnen met 3 of 4 kindjes

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wij hebben 3 kindjes en eerlijk...als ik het over mocht doen, nee dan had ik het niet over gedaan, ik vind het best heftig/zwaar. De eerste met de tweede erbij ging heel goed en vond ik ook echt leuk, maar een derde zo kort op de tweede dat nooit meer, vind het echt zwaar..het zal ook meespelen dat ik vaak alleen ben met de kids en weinig hulp heb (gehad). Dat de derde meeloopt met de rest ervaar ik niet, ja hij is wat bijdehandter, maar verder een dondersteen, echt die kent de regels nog lang niet..;)

Wij hebben trouwens een opel zafira- 7-zitter.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben speciaal een andere auto gekocht, zodat ze met z'n drieen naast elkaar kunnen zitten. Nu hebben we een Toyota Corolla Verso. Daarnaast hebben we een bakfiets waar ze met z'n drieen in kunnen zitten.

12. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van een eerste naar een tweede is even wennen. Nu zwanger van de derde en er zit tussen de jongste en de baby zometeen bijna 8 jaar en de oudste 10 jaar. En ik vind het heerlijk. Ben nu veel relaxter en het is echt een go with the flow gevoel. De oudste twee op school en verder heerlijk tutten met onze dochter en mn werk niet te vergeten. Een auto? Gewoon een ruimere gezinsauto. Het eerste wat mijn hub zei was dat hij alleen geen ouwe lullebak ging kopen :D Dus dat hebben we nu ook niet en we zijn nu ook weer bezig met een Mercedes ML nieuwe type en die hebben ruimte genoeg!

Verder denk ik dat je het gewoon op je af moet laten komen en niet te veel bij na moet denken over hoe ga je het doen want dat zie je met de tijd wel...

Hopelijk ben je nog zwanger~!

13. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Hoe doen jullie dat met slaapkamers? Wij zijn net verhuisd, weer naar een huis met 3 slaapkamers. 1 voor ons, 1 voor ons zoontje en 1 voor de baby op komst. Vanaf hoe oud kunnen ze in een stapelbed? Niet dat ik nu meteen een derde wil, eerst nr 2 maar afwachten. Maar je weet maar nooit.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

Bij ons hebben eerst de jongste 2 op 1 kamer geslapen, maar wilden toch graag ieder zijn eigen kamertje geven. Dus wij hebben een extra kamertje gecreert,(hele verbouwen nog hoor) het is wel een klein kamertje, maar ieder heeft nu wel zijn eigen plekkie.

Een stapelbed zou ik pas vanaf een jaar of 4/5 doen.

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij rijden nu nog in een opel zafira maar kijken naar een andere auto omdat de achterste stoelen opgeklapt precies in de kreukelzone zitten.
    Met slaapkamers, ons huis is groot genoeg voor 4 kinderen maar toch gaan er 2 samen op 1 kamer. We hebben de speelkamer, rommelkamer en drumkamer dan over.

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

hier mama van 3 stiekem hopend ooit van 4. Ik vond van 1 naar 2 zwaarder dan van 2 naar 3. Onze kleine meis is er gewoon ingerold om het zo maar even te zeggen. Ze is gewoon in het ritme mee gegaan. Heb nooit moeite gehad om weer een ritme te vinden. Er zit tussen alle kids 2 jaar tussen dus ook vrij snel op elkaar nog. Maar ik vind het heerlijk. Ja de oudste 2 jutten elkaar wel eens op dat de kleine meid denkt hee dat kan ik ook. Maar goed dat zijn alle kinderen. Tuurlijk is het weleens druk en denk ik pff was het maar bedtijd, maar als je ziet wat je er allemaal voor terug krijgt van je kinderen. Daar kan niks tegenop!! Die glimlach die ze elke morgen weer hebben als je ze wakker maakt doet me altijd smelten en maakt het allemaal dubbel en dwars waard!!

Wij hebben nu een ford focus station, daarvoor een opel astra station en wij hebben nooit problemen gehad met 3 op de achterbank ze hebben alle ruimte. Mocht er een 4e komen dan moet het natuurlijk een andere auto worden maar goed dat is als.... Wij hebben maar 3 slaapkamers in huis waardoor de oudste 2 op 1 kamer slapen, maar dat is ook niet erg ze kunnen het goed met elkaar vinden en slapen samen ook goed dus ik zie daar ook geen probleem in. Zou er ooit nog een 4e komen ja dan komt die eerst bij ons op de kamer, en daarna bij zijn zusje. We willen wel graag een groter huis maar dit huis moet eerst af, dan nog eens verkocht worden en er moet genoeg geld zijn voor een ander huis. Ik maak me er niet zo druk om. Voor alles is wel weer een oplossing!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    leuk om te lezen, wij zijn 'bezig' met nummer 3 en hopelijk laat die niet lang op zich wachten.
    er zal (hoop ik) weer ongeveer 2 jaar tussen zitten, net als bij de eerste en de tweede.
    we hebben nu een ford mondeo (uit 2008) en we hebben 2 autostoeltjes (9-15 kilo) en de maxi cosi uitgetest op de achterbank en het past, maar dan kunnen we de easybase voor de MC niet meer gebruiken omdat die net scheef staat zeg maar. daarom willen we als de derde komt een ford S-max gaan kopen, die heeft 3 aparte stoelen achterin en dan past het net iets beter.
    slaapkamers hebben we op zolder al gemaakt. de oudste slaapt al op zolder, nummer twee gaat dan naar zolder als ik met een toeter loop en dan hebben we op de eerste verdieping de werkkamer van mn vriend, de babykamer en onze slaapkamer. prima!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De dagen dat ik ze alledrie heb, vind ik best zwaar hoor! maar gelukkig hebben wij hulp om ons heen, de kids gaan best vaak logeren zodat wij echt bij kunnen tanken. En ze gaan 3 dagen in de week naar de gastouderopvang en Justin al naar de kleuterschool. Ik slaap wanneer ik kan zodat ik niet helemaal uitgeblust ben eind vd middag. Helaas denken C en D daar wel eens anders over ;) en de nachten gaan ook nog niet vlekkeloos. Maar goed, als ik die lekkere bekkies weer zie.. smelt je gewoon en weet je waarvoor je het doet ;)

Hier hadden wij een citroën c3. Deze hebben wij ingeruild voor een VW Touran. Genoeg plek voor 3 kids, de wandelwagen, de campingbedjes en de rest vd spullen ;)

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En boven is het niet al te ruim, Justin heeft de 'computerkamer' gekregen, die is 2,5 bij 4 meter ong. En C haar kamertje is 2 bij 2,5 en D zijn kamertje is 2 bij 3 meter. Onze slaapkamer is verkleind en hier konden we een extra kamertje voor D van maken.

20. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben er twee....ik vondt alles bij he tweede minder stressvol je maakt je niet meer zo snel gek..

Wel is alles gewoon zwaarder want je hebt er twee! Kwa auto hebben wij gewoon nog dezelfde dat past natuurlijk gewoon...misschien willen we nog ooit een derde maar de eerste paar jaar niet

Deel Deze Pagina