Kleding probleem

Discussion in 'De lounge' started by BabyBergen, Nov 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    #1 BabyBergen, Nov 12, 2011
    Last edited: Nov 12, 2011
    Misschien kijk ik wel ergens over heen en weet een ZPer wel een gouden tip

Ik kijk al 4 maanden naar nieuwe kleding, en kan maar weinig slagen
    Door de zwangerschappen ben ik van 53 kg-> maat 36 naar 76 kg-> maat 40/42 gegaan
    een flink verschil en dat betekende ook een lege kledingkast

nou heb ik wel geaccepteerd dat ik wat voller ben geworden maar wil mij wel stijlvol kunnen blijven kleden

en daar zit mijn probleem! als ik winkel zie ik veel mooie dingen maar dat staat niet met mijn volle figuur (vooral flubberbuik ook)
    als ik kijk bij de grote maten is het vanaf maat 44
    als ik dan toch wat vind zoals bijv bij WE dan vind ik het te tuttig of de oudbollig

ik zoek echt wat stoers en zou ook wel weer sexy gekleed willen

wat ik dan nog aan kleding tegenkom (en dat is niet veel meer) is dan rustig 40-50 euro een shirtje en dat wordt mij te gek!!
    ik vind de max van 20-25 euro een shirtje het toch wel (en dan ben ik al soepeler geworden)

heb nu wel wat truitjes met buikwijdte kunnen scoren op de markt voor 10 euro de stuk,maar verder dan dat kom ik dus niet

kijk ik in de verkeerde winkels? is er een leuke webshop waar je dit wel hebt?

wie heeft voor mij een gouden tip? en hoe doen jullie (vollere) dames dit?
    (eventueel met foto?)

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik heb ook maat 40/42.. (meer 42.. maar dit klinkt vriendelijker;))
    Ik koop in gewone winkels of op bon-prix.nl.
    Nooit de grote maten, want ik vind dat die alleen maar accentueren.
    Nou heb ik een "strakke"buik en een stevige kont (oké oké dikke kont) Maar ik koop altijd aansluitende kleding om een beter silhoutte te krijgen en ik draag nooit tot bijna nooit een broek.
    Een rok kleed mij veel beter en dan voel ik mij kittiger.

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ik ben dus absoluut geen rok type, tenzij het een korte spijkerrok is ofzo :p
    misschien moet ik een beeldvorming geven van mijzelf :p
    ik ben meer type casual/baggy en rock, zit ook aardig vol met tattoo's
    dus geen vrouw-vrouw :cool:

edit: foto toegevoegd, was toen nog slank en nu iets meer tattoo's

4. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik koop wel eens shirtjes bij C&A en H&M
    ik ben zelf ook maatje 40/42 en slaag daar meestal wel goed
    meestal heb ik er wel een hempje onder in dit geval van de action zodat ik die in me broek/rok kan stoppen en ik vind dat net even netter staan

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    momenteel zie je veel colbert-jasjes in korte en langere uitvoering van de week een zwarte wat kortere bij h en m gekocht hemdje er onder en klaar.....en oja pittig sjaaltje erbij en klaar.....met paar sneakers onder je skinny ( draag broeken maar 40 ) op tregging en dan wat langer topje van bijv only..
    wat ik ook nog wel eens doe ik gewoon me oude ( zie banner ) zwangerschaps basis shirtjes aan doen zie vallen net wat langer en zie je niks van....heb ze van de h en m en die had je toen ook met v hals en daar door dieper decollete...

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Mijn bovenmaat is 42/44, soms zelfs 46 bij blouses en zo. Ik slaag meestal wel voor kleding... Ik shop meestal bij H&M, Miss Etam, maar ook bij Vögele en SPS vind ik regelmatig leuke dingen.
    Het hangt trouwens ook heel erg af van waar je woont. De H&M in mijn woonplaats heeft heel oubollige kleding. Voor oudere dames zeg maar. Maar die in de grote(re) stad hier 20 km verderop is alles veel vlotter.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ik heb idd 2 colbertjes gekocht omdat dat idd erg leuk staat op een shirtje/spijkerbroek en ook de boel wat ,maskeert
    maar dat is het wel, voor de rest ben ik nog niet echt geslaagd op een brookerjurk van de wehkamp na :cool:

8. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Een goede getailleerde blazer doet het altijd goed!!

9. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wat leuk! Ik heb ook 40-42 en ook een tattoo rocktypje! :D
    Ik koop vooral heel veel bij de miss etam outlet.. daar hebben ze veel leuke bolero's, korte stoere jasjes, hesjes e.d. Ik combineer werkelijk alles met hema basic shirtjes.. (die in die zakken zitten, korte mouw 4eur, lange mouw 6eur) Broeken heb ik van de Only of ook miss etam. Van de week een keileuk spijkerrokje gehaald bij de zeeman a 13eur!

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    serieus? terwijl ik regelmatig bij zeeman kom zie ik dit soort dingen niet

dat van die hempjes van hema wist ik niet, thanks voor die tip! ik moet idd nog wat basic shirts bij hebben
    maar de betaalbare van de C&A worden zo snel slecht in de was

miss etam ben ik aantal keer geweest maar vind dat te tuttig, alleen voor de spijkerbroeken kan ik daar slagen

11. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Bij ons hingen er nu vele rokjes, spijker, donkerblauw en zwarte.. ook gebreide (maar daar hou ik ook niet van)

En die shirtjes van de hema zijn geweldig.. ze hebben ze in alle maten.. zitten heerlijk en blijven mooi in de was! Voor vrouwen hingen er nu 10.00000 verschillende kleurtjes;):D

Miss etam kan idd wel tuttig zijn, af en toe is het goed zoeken! Ik had pas een kort felrood spijkerjasje met grote 'studs' erop.. nou ik vind het helemaal geweldig.. zwarte longsleeve eronder en klaar...

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ow gebreide rokjes vind ik ook mooi, als ze maar wel strak en rondom en niet te lang zijn :p

ik ga wel eens een andere zeeman opzoeken,misschien helpt dat!

13. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Het is nu 3e kledingstuk gratis bij Zeeman! Zowel voor dames, heren als baby!

14. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Lady Sting, Jeans Center?
    Ben je daar al wel eens geweest?

Ik ben van mening, dat wat duurdere kleding vaak een betere pasvorm heeft. Dus misschien toch eens in wat duurdere winkels kijken, binnenkort in de uitverkoop?

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    waar zitten die winkels? overal door NL?
    ja duurdere kleding is misschien beter, maar kan ik gewoonweg niet missen.....
    ik heb de keuze of uit 2 dure stukken of meerdere stukken
    aangezien ik nog een zeer lege kledingkast heb, voel ik mij genoodzaakt voor het laatste te kiezen ;)

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    tnx voor de tip! ik ga gelijk van de week kijken

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Die winkels zitten in de meeste steden ja..

Ik heb ook een maat 40 nu, had maat 36..
    Verwacht nog wel het een en ander aan kilo's kwijt te raken, maar draag nog steeds positiekleding. Was heel erg veel aangekomen, dus paste verder in de zwangerschap mijn positiekleding niet eens meer. En nieuwe kleding die ik afgelopen weken gepast heb vind ik ook niet mooi staan, waarschijnlijk omdat ik dit niet gewend ben met mijn huidige figuur. Vind het nu dan ook zonde om nieuwe kleren te kopen, en heb dus wat rokjes en jurkjes via MP gekocht. Misschien ook een idee? Zo kan je wel bepaalde merken kopen voor weinig geld..

Ow ja, bij de WE heb ik onlangs wat kleding gevonden..

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    dit stukje wat jij schrijft.....het is net alsof ik mijzelf hoor :D

misschien moet ik wennen aan een andere stijl, heb ik ook al eens tegen m'n man gezegd
    maar als ik het dan aantrek in de winkel en ik vind het niet staan koop ik het ook niet want anders blijft het ongedragen in de kast liggen

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mij is het juist anders om en ik durf nu niet zo goed kleding te kopen omdat ik bang ben dat het er straks allemaal weer aan zit....

Veromoda heeft ook hele leuke dingen.
    Voor die flubberbuik..hihi kan je een wat langer T-shirt kiezen op een strakke spijkerbroek en dan een wijd shirt erop dat wat korte is. Een dunne stof bv dat je het shirtje wat er onder zit er doorheen ziet. Dan zie je niet meer dat je een buikje hebt en het maakt je slanker. Ook zit het heel confi :D
    Bijvoorbeeld zo iets:
    View attachment 198307

Pas op voor gebreide truien die over je heupen vallen......die maken extra fors. Dan kan je beter een vest aantrekken en dan aan de voorkant open laten en een leuke afwijkend gekleurde blouse of t-shirt er onder.

Leg het accent op je sterke punten.
    Heb je bijvoorbeeld mooie lange benen trek dan opvallende schoenen of laarsen aan.
    Heb je volle borsten (BV) draag dna een V-hals.
    Er zijn tips genoeg.

Heb je niet zoveel geld te besteden maar wil je wel afvies hebben dan ga je naar een steps of een SPS of een WE laat je afviezeren en geef aan hoe onzeker je nu ben. Dan krijg je goede tips en dan kan je altijd bij de Zeeman of Wibra of H&M ongeveer gelijke kleding kopen alleen dan veel goed koper ;)

Succes dames! En mt 40/42 is een hele mooie maat hoor!

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    hmm ja ik heb mooie handen en een redelijke kop......kom ik niet ver mee he :p:cool:

ben 1 x de miss etam ingeweest en zo een verkoopster verteld dat ik 0,0 mode inzicht heb en of ze mij wou helpen
    ben daar 2 uur binnen geweest en ik zeg je.............een regelrechte ramp!
    ik ben uiteindelijk alleen met een spijkerbroek naar buiten gegaan die ik zelf uitgezocht heb :)

en ik vind 40-42 absoluut geen nare maat, alles zo moeilijk te bekleden :p

dat van die gebreide truien klopt! ik heb wat gebreide jurken, maar ben ik net michellin popje in hahahaha

zijn er ook bureau's voor kledingadviezen dat iemand dat weet?

Share This Page