Ivm onregelmatig en vreemdsoortig bloedverlies na de bevalling heb ik vanmorgen een echo gekregen bij de gynaecoloog. Het baarmoederslijmvlies was bijna overal zo dun dat het bijna niet te meten was (dat is normaal bij borstvoeding en geeft aan dat dat bloedverlies niet door terugkerende cyclus komt), maar op 1 plekje kon ze een duidelijke verdikking zien en ook bloed. Het meest waarschijnlijke is dat er nog een stukje placenta zit dat mijn baarmoeder zelf probeert af te stoten. Normaal zou de eerste menstruatie dat doen, maar omdat ik ook bij de eerste twee kinderen heel lang geen menstruatie had door de borstvoeding (ik geef lang borstvoeding ), gaan ze het nu met een kleine poliklinische ingreep proberen weg te halen. Als dat niet lukt, moet het operatief. Het is niet hetzelfde als een curretage, want ze richten zich alleen op het stukje dat daar zit. Heeft iemand misschien ervaring met die ingreep? Is het vervelend? Nasleep? Moet ik rekening houden dat ik de rest vd dag bijvoorbeeld pijn heb en liever rust zou houden (dat moet ik regelen, want het is nooit rustig thuis of op werk ).