Verhuizen omdat dreumes licht slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Uuz, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hallo, ik ben Uuz:D uit Amsterdam. Na lang proberen begon ik al te twijfelen of we nog kinderen konden krijgen, maar ik werd toch nog spontaan zwanger en heb vorig jaar een lief & gezond dochtertje gekregen. Er is alleen inmiddels een groot probleem: ze slaapt heel licht.
    Iedereen roept altijd dat baby's overal doorheen slapen, nou deze dus niet

We wonen in een jaren jaren 30 appartement. Ze wordt wakker van dichtslaande voordeuren, voetstappen van de bovenburen, voetstappen op de stenen buitentrap, etcetera. Er wonen ook veel studenten met afwijkend leefritme (daar worden we zelf ook wakker van, maar wij kunnen tenminste nog oordopppen indoen).

Daarnaast wordt hier al 2 jaar nonstop gerenoveerd bij zo'n beetje ale buren (ze wisselen elkaar af). En zodra er een verhuist, gaat de volgende het nog eens dunnetjes overdoen. Ik ben 'thuisblijfmama' en loop zelf inmiddels op m'n tandvlees. Begin me ook af te vragen of dit wel gezond is voor dochtertje. Ze is vaak slaperig overdag en ik kan weinig plannen omdat ik nooit weet wanneer het stil is hier. Heb niet de indruk dat ze eraan went.

Nou willen we dus verhuizen. Maar waarheen? We hebben een mooi appartement met tuin. Alle leuke dingen zijn vlakbij. Vind het zoooooo moeilijk!

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tja, dit is volgens mij een dilemma voor veel jonge ouders in de "grote" stad. Als stel is het helemaal geweldig, maar met een kleintje loop je ineens tegen allerlei zaken aan waarvan je voorheen geen probleem maakte: denk aan herrie, buren, bovenhuizen/appartementen zonder lift, steile trappen, weinig ruimte, buiten minder speelgelegenheden. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om in de stad te wonen, maar dat heeft niks met mijn kind te maken. Ik ben gewoon liever "buiten".

Alle leuke dingen zijn dichtbij zeg je... is dat echt anders als je ergens anders gaat wonen? En wat zijn de leuke dingen? Maak je daar nu nog veel gebruik van nu je een kindje hebt?
    Je moet je realiseren dat je kindje niet voor altijd klein is en als je voor jullie zelf een toekomst ziet in de stad, dan is het de vraag of je wel zo nodig moet verhuizen. Kinderen kunnen ook wennen aan lawaai. Dus als het lichte slapen de enige reden is...

En waarheen? Je kunt toch ook aan de rand van de stad gaan wonen?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan zou je al moeten verhuizen naar een vrijstaande woning wil je geen last hebben van leefgeluiden van buren. Want ook in een tussenwoning of hoekwoning zul je toch allerlei geluiden blijven horen.

Wel lastig voor je dreumes inderdaad. Wellicht dat iemand hier een goede tip voor je heeft?

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ohja, heb je misschien al gedacht aan een rolluik voor het raam? Schijnt dat die ook geluidswerend kunnenw werken.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ach misschien moet je maar van de nood een deugd maken. Een huisje met een tuin is zo leuk voor kinderen! En straks als ze alleen mag buitenspelen is een huis ook toegankelijker voor een kind. En je hebt minder buren.
    Ik zou een positieve draai aan dit geheel geven, lekker verhuizen!

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tja, we hebben dus een tuin (van 75 vierkante meter). Alleen weinig gezeten vanwege lawaai (en bouwafval dat van alle kanten de tuin inviel de afgelopen 2 zomers) :x

Rolluiken of andere isolatiemaatregelen gaan niet helpen (dan hoor je alles alsnog via de muren).

Ik heb dus ook gewoon bijzonder veel pech met al die renovaties, want op zich wonen we in een vd beste buurten voor kinderen. Brede stoepen, veel kinderen. Park, speeltuin, zwembad op loopafstand, leuke (kinder-)winkels, goeie scholen etc. Met de tram zijn alle andere leuke dingen in de stad binnen een half uur bereikbaar.
    Dan kan je dus binnen een paar uur uit en weer thuis zijn, dus dat doe je dan ook vaker. Nouja, vooral mijn vriend momenteel want zelf slaapwandel ik dus een beetje de week door.

Vroeger was ik nooit thuis, toen was het me waarschijnlijk niet zo opgevallen allemaal. Ben benieuwd of er mensen uit de stad meelezen die dit herkennen?
    En wat die gedaan hebben. En of dat tegenviel of meeviel :)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oja, rand vd stad zit ik eigenlijk al. En net over de rand (buitenveldert-Amstelveen) hebben we gekeken, maar veel huizen daar onder de vliegroutes van Schiphol of vlak naast de snelweg (incl. de scholen):$

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    We wonen ook in portiek woning van jaren 30. We hebben allee geisoleerd toen we hebben alles gesloopt(bouwval gekocht). We gingen bewust voor geen buren boven nadeel is geen tuin maar is veel meer m2, 3 slaapkamers, prachtig uitzicht, zonnige balkon.

Bewust in de stad en zouden niet verhuizen ook niet met meer kinderen. Komt deels door geld dat op een salaris niet zo hoog hypotheek krijgen we. Maar stel kon dan zouden we verhuizen paar straten verderop naar het strand met tuin. Eventuele bovenburen nu makkelijk te verhelpen met geluidisolatie.
    En het duren geluid- kind went aan en vloer gewoon massief verlijmen hebben we en maakt geen enige geluid.
    Hebben het gijksvloer en open ruimte dus dochter hoort ook tv als dat staat avond etc maar we hebben bewust zo haar laten altijd slapen mer geluiden van geboorte af. Ze slaapt ook slecht en ondiep maar komt niet door geluiden.

Hier ook kinderbuurt, winkels on de hoek, stad 15 min, 1km van strand. Duinen bos omgeving. We woonde ervoor in wat slechtere buurt verder van stad en strand maar in dubbele bovenhuis en geen last van buren etc en nee dankje ik zal nooit terugkeren.
    Vrienden krijgen kinderen sommige gaan naar wateringen of leidschendam maar is echt zo vreselijk daar zal ik niet aankunnen of moet je dat gewoon willen groot huis maar eenzaam, veel sociale woningen, nieuwebouw, nooit in stad komen, nooit afspreken want is 30 min met auto al is dat bijna den haag etc.
    En ik heb bovendien niets met nieuwbouw. Hoe ouder hoe beter vind ik je moet wel goed verbouwen en verstand van hebben maar dan heb je ook wat.
    Hier direct afspreken ben ik na 10 min in bioscoop of cafe.
    Uit deur gelijk enorme speeltuin (zijn zoiezo beter altijd in stad speeltuinen), slager, kipboer, jumbo, ah, kruidwat, bos, school, psz, huisarts, bio winkel, strand. Ik gebruik nooit buggy en amper auto. In zomer lekker fietsen etc.

Je kan ook plafondisolatie doen simpel door bij wisseling isolatie of zo ze spuiten spul tussen balken. Werkt erg goed. Maar paar gaten nodig.
    We hebben soms last van naast buren die snachts thuis komen maar hele portiek dus we klagen gewoon of bellen politie. Hier afspraak met alle buren dat na 23.00 geen muziek of zo behalve uitzondering en moet met elkaar netjes omgaan niet op hakken lopen of verbouwen na 18.00, etc.
    Is ook kwestie van welk buren je hebt natuurlijk.
    We hebben zelf ook flink verbouwd en keer moest mijn man iets zagen om 21.00 waa geluid nou ja keertje. Stond gelijk zowat hele straat voor de deur klagen ;)

Je moet ook qua werk kijken want als dat reustijd verlangt is lastig ik zou nooit willen dat mijn man na 17.00 thuis komt bijv.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je het appartement gekocht? Dan kan je je laten adviseren door een goede architect ivm degelijke geluidsisolatie.

Ben je ook zeker dat het slechte slapen komt door het geluid? Wij wonen erg rustig, maar hier ook een slechte slaper hoor. Dan zou je verhuizen, blijkt daarna dat het niet aan de omgeving lag :)

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoe is is je dochter? De benodigde slaap gaat natuurlijk afnemen. En wil je nog een kind hierna?
    Ik herken het wel. Mijn zoon slaapt ook licht. En hij deelt de kamer met zijn zus, dat is voor ons niet ideaal. Verhuizen zou bij ons een deel van het probleem oplossen. We hebben dan ook plannen daartoe. Maar het slaapgedrag is bij ons niet de enige reden.

11. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk niet dat verhuizen je probleem oplost. Wij wonen in een jaren 80 (prima geisoleerd) hoekhuis in een hele rustige wijk. Maar oudste dochter was ook een superlichte slaper. En hoe rustig je denkt dat het is... met zo'n lichte slaper merk je opeens hoeveel "onverwachte" geluiden je nog hoort op een dag. Brommer door de straat. Hond van de buren blaft. Postbode bezorgt post. Kinderen spelen in de speeltuin achter het huis. Telefoon gaat. En plop! Kind weer wakker.
    Dus tenzij je echt naar een hutje op de hei wil verhuizen, denk ik niet dat het wat gaat uitmaken.
    Het enige dat je kan doen is doorbikkelen. Oudste dochter is nu 3 en intussen kan je een kanon afschieten en ze slaapt nog door. Dus hopelijk groeit die van jou er ook overheen.

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier geen ervaring met wonen in de stad. Maar weet je inderdaad zeker dat ze door het geluid slecht slaapt? Ik zou iig niet zomaar aan verhuizen denken maar eerst andere oplossingen proberen. Bijvoorbeeld inderdaad goed isoleren, er zijn daarvoor vast vele mogelijkheden.

13. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier hetzelfde probleem qua geluidsoverlast. Alleen is voor ons de keuze makkelijker: 2 hoog met 2 kids, ben er klaar mee. Daarom staat ons huis nu te koop, maar als wij een benedenwoning zouden hebben zou ik ook erg twijfelen.
    Zou je haar kamer misschien extra kunnen isoleren misschien? En idd ze wennen op een gegeven moment wel aan het geluid. Mn oudste wordt nu minder snel wakker van stampende bovenburen/borende zij-onder buren of lawaai in het trappenhuis. Maar nu is het weer de baby die ervan wakker wordt. Heb je al dubbel glas? Dat schijnt ook te helpen. Ik ben ook tbm en kan me heel goed voorstellen dat je je ergert, je bent veel meer aan huis gebonden en daardoor heb je meer last van dit soort dingen...

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Misschien is een white noise apparaat een idee? Dat heeft hier erg geholpen. Onze bovenburen hebben vaak extreem ruzie en soms lijkt het warempel wel alsof het plafond naar beneden komt... Tenzij het echt heel erg is, slaapt Raketje er doorheen met behulp van een white noise apparaatje. Je kunt ook white noise apps downloaden op je telefoon of ipad.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #15 Uuz, 9 dec 2014
    Laatst bewerkt: 9 dec 2014
    Dochtertje is nu 15 maanden. Er is genoeg geluid in huis: deur naar de kamer staat op een kier, radio aan, de mechanische ventilatie op maximaal, hond die over het parket sjokt.
    Zodra er geluiden van buiten hard doorklinken (eea klinkt ook alsof het hier in huis is hoor) dan maakt ze zo’n geërgerd geluidje en als het niet meteen stopt dan staat ze tegenwoordig rechtop in bed en wijst boos naar waar het geluid vandaan komt. Soms slaat ze op de muur. Misschien komt het wel door al die verbouwingen; we zijn allemaal wat getraumatiseerd na twee jaar non-stop herrie. Ik ben er helemaal klaar mee Ergerde me op vakantie al aan meeuwen die op het dak landden.
    Oja, als we op vakantie zijn slaapt ze altijd uitstekend! Echt opvallend. En daar zijn ook wel 's gekke geluiden maar blijkbaar klinkt dat meer als 'buiten' ofzo.

Dit is een koophuis. (Hiervoor huurden we, daar werd een stuk minder verbouwd!) We hebben goede isolatie incl. dubbel glas (en bouwkundig advies gekregen), maar tegen contactgeluiden doe je niet zoveel (voetstappen, deuren, ramen, boren, timmeren, etc.) Omdat we begane grond zitten ‘voel’ je ook het nodige via de gemeenschappelijke fundering, en heb je trouwens ook meer last van verkeer op straat.
    Haar ‘eigen’ kamer ligt aan de straatkant en daar heeft ze nooit kunnen slapen (valt niet te isoleren, of we moeten een ‘kamer in een kamer’ gaan bouwen en daar is het te klein voor - voormalige zijkamer van de en suite).
    Verschillende kinderen hier in de straat slapen wel aan de voorkant, maar zij dus niet. Ik kan haar moeilijk oordopjes in doen! Dus slaapt ze voorlopig bij ons, aan de achterkant. Tot ze een jaar was kon ik haar makkelijk verplaatsen naar een ander deel van het huis als er herrie was, maar dat wil ze nu ook niet meer. Ze slaapt dan niet en probeert het campingbedje uit te klimmen. Het is ook geen doen om de hele dag met haar & haar spullen rond te sjouwen door huis trouwens, ik wil gewoon een rustig huis waar ze kan slapen en straks huiswerk maken enzo. En waar ikzelf ook een keer vroeg naar bed kan :)

@MommieD: Die trappen zou ik ook tegenop zien (bovendien kan onze hond die niet op). Twee hoog, dan hebben jullie ook nog bovenburen? En waar willen jullie straks gaan wonen?

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Nou uuz ik snap je heel goed als he het zo omschrijft. Huizen met tuinen gaan hier in de buurt voor boven de vraagprijs. Maar de vraag is dan waar ga je heen he? Ik zou het buurtje en het stadsleven enorm missen maar wil graag een ruim rustig huis met tuin en nooit meer bovenburen ;). Wij kijken naar amstelveen en de omgeving van leiden/noordwijk. Ken ook mensen die zijn uitgeweken naar utrecht of t gooi maar dat trekt mij niet zo, wil max 30 min van t strand en van adam (ivm werk man) wonen.
    Maar wel lastig dat ze zo'n last heeft van die herrie, mn oudste slaapt daar nu overdag doorheen en savonds wordt ie nog af en toe wakker van het gestamp boven.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Balen zeg zulke buren. Die van mij doen nog een beetje hun best, dat wel. Ach eigenlijk zijn ze reuze aardig, kraamcadeaus van gekregen etc. Maar als je kindje niet kan slapen telt dat opeens niet meer :D

Ik kan me ook wel vinden in de regio waar jullie kijken (zelfde redenen) alleen vind ik Amstelveen tegenvallen qua vliegroutes en je moet ook niet te dicht bij de snelweg zitten daar. Succes met nieuwe woning vinden iig!

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij wonen ook in een jaren 30 huis. Alleen in een rustig dorp aan de haven en vrijstaand....

Als onze dochter de diepe slaap te pakken heeft wordt ze niet snel wakker, maar overdag lukken de diepe slaapjes nog niet zo.

JUist in stille omgeving vallen alle geluiden zo ontzettend op, een auto die toetert of de deur dicht gooit, de brievenbus die kleppert, iemand die aanbelt, telefoon die gaat, kinderen die buiten langs lopen..

Al zou ik ook niet echt blij worden als we al zolang in verbouwingsoverlast woonden en ook nog eens buren hadden die op andere tijden leefden als wij.

Maar zoals ik lees heb je voor jezelf de keuze al gemaakt ;) succes ermee want t is niet fijn als je kind niet slapen kan!

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik lees hier vooral ook dat jij je zelf ergert aan het lawaai.

Daarom zou ik er wel serieus over nadenken om te verhuizen.

Kan je niet uitkijken naar een nieuwbouwappartement? Dan heb je sowieso al veel minder last van de voetstappen ed.

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hier nog een Amsterdammer die in een heel oud gehorig pand woont. Mijn oudste werd een lange tijd ook van van alles en nog wat wakker, maar sinds ze twee is slaapt ze werkelijk overal doorheen. Van het pianospel van de buurvrouw, tot lallende toeristen voor de deur en luid bellende trams, het maakt allemaal niet meer uit. Het duurde hier ook even, maar nu hebben we ook wat ;). Het was voor mij echt geen optie om mijn stadje te verlaten, want we zijn hier verder juist zo happy. Er is hier altijd zoveel te doen, juist ook voor mn dochter! Nu ze wat ouder is merk ik ook echt hoe ze hier geniet van alle gezelligheid en drukte en alle leuke dingen die Amsterdam te bieden heeft aan groot en klein :).

Deel Deze Pagina