wie weet een handige, ruimtebesparewnde indeling voor de kast en commode? ik heb een commode met links 3 ruimtes, midden 3 laden en open ruimte en rechts ook 3 ruimtes.. ik heb een kast met hang stok en met 2 leg ruimtes hoe doen jullie dat? waar leg je rompers, broekjes, truitjes, doeken, washandjes etc allemaal neer? zie door de bomen het bos niet meer.. xal dan ook veel te veel spullen hebben denk ik.. en leggen jullie veel maten erin? ik wilde graag maat 50-56 en 62-68 erin doen, maar is dit wel zo handig? graag jullie tips en ervaringen..
Tja, ik denk dat t heel verschillend is. Wat vind je zelf fijn. Ik heb zelf een kledingkast met 2 aparte gedeeltes, bovenin hang gedeelte...daar hangen dus de truitjes en pakje en daar liggen ook de broekjes op maat. Onderin de kast liggen de pyamatjes en rompertjes op maat. Bij mij ligt ook 50/56, 62 en 68 in de kast. In de commode heb ik 2 laatjes, de ene voor sokjes en mutsjes en de andere voor luiers. Achter de deurtjes liggen de andere zaken zoals beddegoed, badcapes, omslagdoeken, hydrofiele luiers...Dit omdat je toch op de commode zon kleintje aankleed en afdroogt. Kleertjes leg ik klaar van te voren.
hier als volgt ingedeeld, heb een commode met 3 lades boven elkaar en een kast met 3 legplanken en 1 hanggedeelte tussenin commode bovenste la: - rompers ( stapeltjes gesorteerd op zonder mouw, lange en korte mouw) - kleding in de maat van het moment, dus eerst alleen 50/56 en nu alleen 62/68 - sokjes, maillots, mutsjes, slofjes middelste la: - badcapes - hydrofiel luiers - washandjes - spuugdoekjes onderste la: - hoezen voor aankleedkussen - fleecedekentjes - beddengoed kast onderste plank: - wandelwageninzet - speelgoed waar ze nog te klein voor is - reserve boxkleed enz plank daarboven: - alle kleding wat te klein is dan hanggedeelte: - alle jasjes bovenste plank: - alle kleding, rompers enz enz in de maten die groter zijn, dan wat ze nu op dit moment past hopelijk kan je hier iets mee en een indruk krijgen wat voor jou wel of juist niet handig is groetjes San
twijfel of ik de rompers en ander kleding in de commode of in de kast moet leggen... wil sowieso aanleren om alles van te voren klaar te leggen, dus dat maakt dan weer niks uit, maar vind t zo rommelig, op welke manier ik het er ook in leg.. komt denk ik door de kleine kleding, en omdat er veel verschillende vormen zijn.. naja we wachten ff op meer reacties. jullie alvast bedankt in ieder geval!
Komt vanzelf goed. Doe gewoon iets en je merkt het vanzelf of je het fijn vind als de baby er is. Ik leg ook vooraf klaar. Hier liggen alle kleren en rompers in de kast. En handdoeken, luiers, washandjes enzo in de commode. Soms vergeet je wat of wordt iets plots vies. Ik leg dan gewoon baby inclusief aankleedkussen op de grond. Lachen dat ze dan doet En dat het rommelig staat, ja dat zie je vanzelf niet meer. Ik gebruik in commode wel van die vakverdelers van Ikea. Daar liggen dan sokjes in, slofjes, kleine proefmonsters. Vind ik zelf erg prettig. In de kast valt het wel mee met rommelig vind ik zelf. En als het dat wel is.... de kast gaat toch weer dicht! Suc6 en maak je niet te druk. Als je baby er is merk je beter hoe je het fijn vind. En vaak werkt het zo; hoe je begint, zo laat je het. Want je raakt eraan gewend en zo kun je alles altijd vinden. En je baby vind het niet erg hoor om even geparkeerd te worden op de grond of in bed.... Doeg!
je zult idd wel gelijk hebben... ik ben zo iemand die alles van te voren wil regelen maar dat gaat natuurlijk niet altijd lukken he.. leg het nu in de kast, en dan zullen we wel zien tegen die tijd! dankje voor je reactie
Hier een commode met 3 lades. Bovenste lade: - Rompers (gesorteerd op korte mouw, lange mouw, mouwloos) - hydrofielluiers en washandjes - wat spuugdoekjes - sokjes en mutsjes middelste lade - Reserveluiers, reservedoekjes en kleding wat nog te groot is Onderste lade - waskom en alles wat niet in de middelste lade past Boven de commode een plank met daarop: - mandje met thermometer, paracetamol, cinababy en andere meds, extra speentjes - zalfjes, spul voor het badje (zeep, shampoo, olie) - luiers en doekjes Ik heb ook nog een kast met 3 legplanken links en rechts 1 legplank en hanggedeelte. Truitjes/shirtjes hangen, broekjes en boxpakjes daarboven op de plank. Onder het hanggedeelte staat een plastic doos waar al de te kleine kleding in gaat (gekregen in mijn kraampakket). In het linkergedeelte ligt het beddengoed, badcapes, waskussenhoezen ed. Kast staat achter mij (als ik achter de commode sta) dus kan er makkelijk bij. Je komt er vanzelf achter wat jij de makkelijkste indeling vind. Op het begin is alles wennen, ongeacht hoe je het ingedeeld hebt . Later kan je geblinddoekt alles terugvinden! Komt goed meis!
hier heeft de kraamhulp de commode wat veranderd.. en ik heb het mooi zo gelaten want het was heel handig. de luiers en zalfjes e.d. in commodes, en de rompers. in de kast: kleertjes: voorin wat nu past, erachter wat gaat passen (koop regelmatig wat op een kledingbeurs)
Op de commode staat een mandje met wasgel, bodylotion, etc., de billendoekjes en een stapel pampers. In de commodekast liggen de pampers, hydrofiel luiers, washandjes, etc. In de kast liggen op de bovenste plank kleertjes op de groei, en op 1 plank de rompertjes en kleertjes van nu. Het scheelt dat ik bij de commode, als ik een kwartslag draai bij de kast kan. De spuugdoekjes liggen er een paar in de commode, maar de rest beneden.
Dat wou ik ook. Het begint er idd al mee dat de kraamhulp alles al fijn gaat verleggen wat gewoon heel gemakkelijk werkt. En al doende leer je het gemakkelijkste systeempje in de kast. Komt helemaal goed! Oh ja, onderin de kast ligt trouwens het beddegoed en de slaapkleertjes, en slaapzakjes.
Ik ben kraamverzorgster en vind het altijd wel makkelijk als de luiers, rompers, hydrofiele luiers e.d in de commode liggen. Die heb je het meest nodig. Zo ga ik het straks ook zelf doen en kleertjes in de kast. Desnoods leg je 1 setje in de commode neer voor als je even snel wat schoons moet hebben.
Hier een commode met 4 lades. Boven op commode: - luierdoekjes - vaseline - sudocreme Bovenste lade: - mandje met sokjes - mandje met alle verzorgingsproducten - mandje met alle medicijnen, nagelschaartje, thermometer, borstel e.d. - mandje met luiers en luierzakjes 2e lade: - rompertjes in de maat die nu past gerangschikt op zonder mouw, korte mouw, lange mouw - slabbetjes - hydrofiele luiers (heel veel!) en hydrofiele washandjes - spuugdoekjes 3e lade: - hoezen voor aankleedkussen - reservehoes voor voedingskussen - badcapes 4e lade: rompertjes, sokjes e.d. in grotere maten Verder hebben we een kast met hanggedeelte, 2 legplanken en 2 lades. Hang: - rechts alle truitjes en vestjes in maat 50/56 en links alle truitjes e.d. in maat 62 legplanken: - alle broekjes in mt 50/56 en 62 - kleding mt 68 - kleding in grotere maten Heb nog veel ruimte over. Onder in de kast sppelgoed wat nog niet gebruikt wordt, de buikdrager, voorraad luiers en luierdoekjes. lades in kast: - ale beddengoed voor ledikantje en wandelwagen. Onderste lade is nog leeg. Ik ben erg blij met de indeling, heb na de geboorte eigenlijk niets veranderd.
Ik ben nu ook aan het stoeien, vandaar dat ik bij dit topic kwam... Ik heb nu in de bovenste lade luiers, hydrofiele luiers, washandjes en monddoekjes liggen. In de lade eronder heb ik tot nu toe nog alle kleertjes die ik heb. Nu past dat nog Ik heb er nog 2 lades onder. In de derde lade ligt nog niks en in de onderste liggen allerlei papieren en dingetjes die bij de kamer, box en kinderwagen horen. En ook van die nopjes om schroeven mee weg te werken, want we verhuizen over een paar maanden toch. In de kast heb ik het beddengoed liggen, dingen die nog niet passen, de kinderwagenopzet en speelgoed dat ik nu te veel heb. Ik denk ook dat ik vakverdelers of zo ga kopen... Alleen is de Ikea een beetje ver weg... weet iemand een andere winkel waar je dat soort handige dingen kunt halen?
ik heb twee kastjes (1 met plank bovenin en twee hang-stangetjes onder elkaar, en 1 met vijf leg-vakken) en een commodeplank ertussen met daaronder een plank waarop drie manden staan. in de linkerkast heb ik de kleertjes die moeten hangen (overhemdjes, jasjes, mutstruien etc.) en op de plank erboven liggen mutsjes, schoentjes, zwembroekjes en alle tutdoeken. in de manden onder de commodeplank liggen in een mand de hydrofieldoeken (heb ik bérgen van, ideaal), dan een kleinere mand met de sokjes en maillotjes, dan weer een grotere mand met de luiers en babydoekjes. in de rechter (leg-)kast liggen twee maten kleertjes; de maat die hij nu heeft (68 al!) ligt in de bovenste twee vakken, één maat groter (74 dus) ligt in de twee vakken eronder. in het onderste vak ligt alvast wat spul voor maat 80. ik ruim eens in de zovele tijd zijn kast uit; alle te kleine spul eruit, en de grotere maten schuiven dan op. het te kleine spul zoek ik uit (bewaren voor evt. 2e kindje, verkopen op marktplaats, zak van Max). beddengoed, badcapes, spuugdoeken, slaapzakjes etc. ligt nog in een aparte linnenkast. ja, we hebben best een grote babykamer.
Verschillend eigenlijk.. ligt er gewoon aan wat je zelf het makkelijkst vind en ook de leeftijd van het kindje, want als baby zijnde en het is zomer, dan heb ik de rompertjes als 1ste voor de hand liggende zeg maar..