babyuitzet is zo eindeloos

Discussion in 'De babyuitzet' started by Helene E, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik begin een beetje moe te worden. Ik vind het echt heel leuk om samen met mijn vriend te shoppen voor onze kleine, maar het lijkt wel nooit op te houden.
    Dan denk je bijna de winkel leeg gekocht te hebben, heb je nog een waslijst.
    Ik heb een lijst gemaak van alles wat we nodig hebben en alles wat we al hebben, maar pff we zijn nog niet eens klaar voor de eerste maand.
    We hebben nu wel een wieg besteld en alle benodigheden gekocht, maar nog steeds heb ik uitroeptekens in de lijst staan.

Hebben jullie dat gevoel ook dat je nooit klaar bent alleen al voor de eerste maand?

Liefs,

helene

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hoe bedoel je klaar te zijn voor de eerste maand?

behalve kleding die de klein is/word heb ik t idee dat de meeste spullen langer dan alleen de eerste maand gebruikt gaan/moeten worden..

Nu kan ik niet op jou lijstje kijken, maar misschien kun je nog wat strepen als je hier wat in de topics rond neust?

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland

ja heel erg, elke keer als ik denk:zo nu heb ik toch weer mooi een boel kunnen afstrepen, staat er binnen drie weken weer net zoveel op het lijstje als eerst, er lijkt geen einde aan te komen.

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ben nog niet eens begonnen met shoppen...Heb wel wat kleertjes en de babykamer is besteld, maar verder nog niks. Weet niet goed waar ik moet beginnen en wat je nou echt allemaal nodig hebt...whaaaaaa

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik heb een groot deel van de inkopen gedaan met een vriendin die vorig jaar voor de 2e keer mama is geworden. Zij had dus nog goed in haar hoofd zitten wat er van de uitzetlijst nou nodig of onzin is... Errug handig!
    Misschien kunnen jullie ook zo iemand in je omgeving vinden? Dat scheelt echt een heleboel....

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja... en dan is de baby geboren en dan ben je nog niet klaar!
    Van de een op de andere dag paste ze niet meer in maatje 56 en ik had niet zo veel 62 dus moest ik dat weer gaan kopen. En nu "moet" ze ook een babygym hebben en een draagdoek is toch ook wel handig. Afgezien dat je veel moet shoppen (vind ik niet erg) kost het me wel erg veel geld!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Heb wel wat tips, maar deel staat ook al hierboven:

laat je niet gek maken door al die lijstjes in de winkels, maar vraag aan iemand die zelf een kindje heeft wat je echt nodig hebt, en wat meer leuk maar niet echt per se nodig is. Bijvoorbeeld, je hoeft niet en een tummytub EN een badje te hebben. En sommige aantallen die zijn ook zwaar overdreven, zo stond op 1 van mijn lijstjes dat ik weet ik het hoeveel pakjes nodig had voor het begin, terwijl ze er zo uit groeien! En kijk ook naar de periode waarin je kindje wordt geboren. Wij hadden in januari veel plezier van lekkere wikkeldoeken, maar collega van mij was in juli bevallen en had die amper nodig!

Tip 2: probeer dingen die je niet lang nodig hebt (tummy tub, kleding in kleinste maten, omslagdoeken) te lenen of 2 de hands te kopen. Kijk voor de grap eens op marktplaats, daar staan vaak de mooiste spullen! Zo kun je geld besparen.

tip 3: maak prioriteiten, zodat je in ieder geval het gevoel hebt al een eind op weg te zijn. Dus zorgen voor slaapplek, verschoonplek en badje, wagen en autostoeltje. Dan ben je al een heel eind!

Tip 4: kijk op dit forum, daar staan ook topics over uitzetlijstjes en kun je lezen wat anderen nodig hadden.

Succes!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Voor kleertjes ben ik , al vrij snel na de 20 weken echo, op ebay gedoken..
    Heb al een mooie collectie in maat 62 hangen.. Daarvan is t eerste shirtje gister in gebruik genomen.. de 50-56 word Gijs ( die op t cb 55 cm lang was en 4770 gram was) echt te krap.. en dat lijkt me voor zo'n kleintje ook niet fijn..

Maar t is wel zo.. als je je boeltje voor de kleine compleet hebt.. ben je mooi wat centen kwijt..

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb hier nu juist het tegenovergestelde... en ik vond het juist heerlijk om alles voor Eva te kopen! Het was inderdaad best veel.... en als ik er nu naar kijk denk ik, het viel toch best mee?

En nu voor de tweede.... hebben we haast niets nodig! Alleen gordijntjes voor de kamer, we moeten nog een nis afwerken zodat we die als kastje kunnen gebruiken en verder de babykamer een beetje aankleden. En wat nieuwe spuugdoekjes, die van Eva gebruiken we nu nog en zijn een beetje verwassen en bij sommigen gaan de vlekken er niet goed uit... die blijven dus voor Eva en de baby krijgt nieuwe ;)

Maar dat was het volgens mij wel... ik denk dat wij pas ruim na de 20 weken gaan beginnen met onze 'uitzet'.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    qua speelgoed zou ik ook zeker op marktplaats kijken.. babygyms en speelkleden staan er ontzettend veel op en de meeste nog hartstikke mooi.
    Verder je niet al te druk maken, veel is zo bijgehaald en de kraamverzorgster kan je ook nog op weg helpen, eventueel al in week 34 van je zwangerschap, met de intake hiervan.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    toen ik zwanger was van martijn liep ik ook overal met lijstjes rond haha voelde me zo onzeker, als ik er zo overna denk helemaal niet nodig geweest het wijst zich vanzelf wel.
    nu bij de 2e hebben we al heel veel dingen, en we zetten waarschijnlijk de commode bij ons op de kamer dat scheelt ook weer.
    je word vanzelf creatief.

12. Duna

Duna Niet meer actief

Ik heb het gewoon verspreid over een maand of 6 en dan valt het allemaal wel mee. Ik heb ook dingen 2e hands gekocht en dat scheelt je ook nog eens enorm in je knip :)

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben echt blij dat ik een zus met 3 kinderen heb, ze weet precies wat wel en niet goed is.
    Daarnaast krijg ik van haar al heel veel kleertjes voor de 1e paar maanden. Haar sluier en piekstok krijg ik ook te leen. Zo'n ding staat maar kort, maar ze zijn keiduur.

Ook veel geluk dat we dingen krijgen: kinderwagen, maxicosi, wipstoel, kinderstoel...
    Dat is ook allemaal keiduur.

Ik hou nu in ieder geval allemaal de aanbiedingen in de gaten. En zo neem ik dan overal wat mee.

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik denk ook dat je te snel dingen koopt die op een uitzet lijst staat maar die niet perse nodig zijn.
    Ik beperk het heel erg en ik koop alleen wat ik ècht nodig heb.
    En dat is echt niet een eindeloos lange lijst.
    Dus hier valt het reuze mee.

Grt Vanilia

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben vrij snel begonnen met me te verdiepen in de wereld van de babyuitzet.
    wat komt er dan een hoop op je af als je al die dingen ziet en van de helft weet je vaak niet eens waarvoor je het nodig hebt.

toen ik de 12weken door was zij we begonnen met wat kleine dingen te kopen (spuugdoekjes, hydrofielluiers ed).
    met 20weken hadden we de babykamer en de kinderwagen en toen we de 20weken echo hadden gehad zijn we fanatiek kleertjes gaan kopen.

ik had het geluk dat een vriendin van me was bevallen toen ik net zwanger was en die heeft me een heel eind op weg geholpen met wat wel en niet handig is.
    op die manier en met behulp van alle mama`s hier op het forum heb ik voor mezelf een duidelijke lijst kunnen maken.
    ik heb (door die lijst) niet veel dingen gekocht die ik achteraf gezien niet nodig had.

kopen blijf je altijd wel,want die kleintjes groeien als kool.

de beste tip die ik je kan geven is houd het bij de basis.
    als je geen bergen met geld uit kan geven aan alle luxe dingen (of je weet niet of het handig is) koop dan de standaard dingen.
    alles wat je na de bevalling nog mist is zo bijgekocht.

liefs doris

16. Hmm ik denk dat wij erg laat zijn begonnen met inkopen en we hebben vaak weinig tijd.
    Voor ons is het toch zaak zoveel mogelijk spullen die we direct nodig hebben nu al aan te schaffen. Ik woon niet in NL en we gaan nu net verhuizen naar een huisje in de middel of noware. Ik heb geen rijbewijs dus ik kan niet even de deur uit om te gaan shoppen. We hebben wel zo'n mini autootje voor me aangeschaft, maar daar kan ik niet even mee naar Barcelona om inkopen te doen.
    Ook hebben wij hier geen kraamverzorgster. Me moeder komt om ons te helpen. Daar zijn wij heel blij mee, maar tja die 30 jaar geleden voor het laast bevallen ;)
    We hebben wel wat spullen van mij schoonzus gekregen, maar ik wil niet te veelvan hun omdat zij heel anders over babies en het leven denken dan ik en mijn vriend en voordat ze zich overal mee gaan bemoeien (erg Spaans Ze hadden zelfs al de naam voor onze kleine bedacht haha niet dus) houd ik liever wat afstand.
    Verder ken ik hier niemand met kleine kinderen, dus moeten we alles zelf doen.

Maar met jullie tips kan ik wel wat. Heel erg bedankt :) en tja we hebben al besloten dat er maar gewoon een tweede moet komen dan hoeven we de boel niet meteen weer de deur uit te doen hihi

Liefs,

Helene

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht

Ik heb precies hetzelfde, ik weet ook niet waar ik moet beginnen. :)

18. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    Begin in iedergeval met naar de Hema gaan om de meest noodzakelijke dingen als een kruik en hydrofielluiers te kopen. Daarna nog even de Prenatal doos bestellen dan heb je ook de 1e luiers binnen. En tot slot een drogist of supermarkt voor van die billendoekjes.

Dan heb je ook nog wat beddengoed nodig en een 1e pakje.

Volgens mij is dit het meest noodzakelijke om de 1e nacht door te komen. De rest kan altijd later gekocht worden. Maar dan heb je alvast een begin gemaakt :)

En geloof me, bij heel veel slaat de onvermijdelijke nesteldrang zo tegen het einde toe en dan ga je vanzelf de rest ook kopen.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    @ Helene, ik weet niet hoe de prijzen voor babyspullen in BCN zijn, maar hier in Almeria/murcia, liggen ze veel hoger dan bijv. in NL/DLD. Wij hebben veel over internet besteld (maxicosi bv in duitsland het goedkoopst gevonden en op bugaboo die we in NL hebben besteld ook zo'n 300 € bespaart), misschien kun je daar eens voor kijken. En als je familie of vrienden in NL hebt wonen misschien dingen als lakentjes ed bij hema.nl bestellen en dan door familie op laten sturen (sturen nl niet naar het buitenland). Succes

Misschien vind je het trouwens leuk om eens bij zwanger in het buitenland te komen kijken/meekletsen (onder zwangerschapsclubs)..

20. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    laat je niet gek maken door die lijsten, meiden!

uiteindelijk gebruik je lang niet alles.

Alsik toen had geweten wat ik nu wist had ik mezelf geld kunnen besparen en dat geld uit kunnen geven aan dingen die ik echt gebruik voor mijn kleintje:)

Maarja, als je voor het eerst mama wordt vertrouw je natuurlijk op zo een lijst. Ik wist ook niets van baby's. De winkels maken echt wel veel omzet dankzij alle aanstaande ouders :p

Je wilt je zoveel mogelijk aan de regels en lijstjes houden, maar je zult zien dat wanneer je beeb er is, je uiteindelijk je eigen gevoel volgt.

Een voorbeeld van mij:
    ik had me heel streng gehouden aan de regels voor het opmaken van een ledikant. Nou, al snel ging ik mijn eigen gang, hoor.
    Nu is het zelfs zo dat op haar matras een aankleedkussen ligt, waar zij dan vervolgens op ligt. I.p.v. katoenen dekentjes gebruik ik alleen maar fleece plaids..veeeeel warmer en zachter. Ze is er gek op en slaapt er heel lekker door.

ik zou meer afgaan op tips van mama's uit je omgeving of op deze site. Een leuke topic is 'miskopen en aanraders'.
    ;)

Share This Page