Kleding snel grauw en versleten

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik denk dat het ook aan de wasmachine ligt.
    Wel apart dat de meningen zo uiteen lopen, met dit probleem.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik was vooral veel met biotex.. dan gaat het echt goed schoon.. hele vieze sokken of rompers gaan eerst een nacht in een biotexbad. Verdeer de witte was was ik met poeder van de aldi icm biotex en gekleurde met robijn en azijn.. fijn spul was ik op een handwas in de wasmachine

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee geen last van. Gooi alles door elkaar heen hier en alles gaat op 30 graden (op beddengoed, handdoeken en ondergoed na). Alleen wit wil ik nog wel eens scheiden.

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik heb er ook snel last van hoor.
    Vooral de kleding van Vero Moda, Only, HM, Mango en Zara.
    Ik koop al zeker 10 jaar kleding bij deze ketens maar sinds een jaar of drie merk ik echt dat de kwaliteit minder is geworden! Shirtjes lubberen snel uit of pillen, vesten rullen na 1x dragen, spijkerbroeken scheuren snel of worden dun.

De WE dames heeft het ook, hetzelfde met de kinderkleding. Ook hier vallen de truitjes uit elkaar na 1 seizoen of zijn ze snel verwassen. Zelf Tumble blijft niet mooi voor het geld.

Ik was altijd op 30 graden, fijn programma, kwetsbare stoffen in waszakjes. Spijkerbroeken en op kleur gescheiden dus daar ligt het echt niet aan! Half jaar geleden nieuw wasmachine aangeschaft en het problem blijft hoor.

Nu koop ik wat duurdere kleding en kijk echt naar de kwaliteit. Voelt het niet dik genoeg aan of pilt het al als je ernaar kijkt? Ik laat het hangen. Het lijkt wel of ze sinds de crisis goedkopere katoensoorten gebruiken....

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik herken dat echt niet. Mn kinders hebben veel kleding van Frendz toen de V&D nog bestond, ook regelmatig H&M, scandinavische merken, tweedehands merk kleding en basics van hema/lidl/ter stal/c&a, kruidvat. Mn dochter heeft nu voor de 3e winter een aantal kledingstukken aan en die zijn echt niet versleten. Ter stal is wel echt bagger qua kwaliteit maar verder ziet ook de gekregen kleding van mn zoon er nog prima uit. Niet pillig, niet verwassen of verkleurd. De meeste kleding is bij ons dus zeker 2 seizoenen gedragen en kost echt niet de hoofdprijs zoals de merken die ik hier lees. Wel was ik met ariel en hebben we een goede wasmachine. Ik droog doorgaans buiten of op een droogrekje alleen nu ik hoogzwanger ben pleur ik alles in de droger behalve bh's.

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik herken het ook zeker niet. Mijn kinderen en ook wij zelf kopen geen merkkleding, maar alles ziet er nog netjes uit en zelfs de kleding die ik van mijn schoonzusje krijg voor mijn kinderen blijven mooi en zijn ook niet van dure merken. Ook wit is bij mij echt wit.
    Een dure wasmachine heb ik ook niet en ik was met wasmiddel van de lidl dus ook geen duur spul (maar wel goed).

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik begrijp je frustratie. Ben ook vaak enorm verbaasd over de vodden die de kledingwinkels (duur!) verkopen. Heel teleurstellend vind ik Primark. Na 1x wassen echt uitgelubberd en rijp voor de kliko. C&A is ook sterk achteruit gegaan en bij M&S kom ik never nooit meer. De gaten zitten in de kleding. Bah.

ik koop ook bij duurdere winkels als Jeans Center, maar ik mag blij wezen als een broek een jaar meegaat.
    intercity is ook zo'n waardeloze shop.
    Ik heb geen tips, maar ik lees wel mee want ik zoek ook goede kleding.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier totaal geen problemen mee en ik ben echt geen waswonder:D
    Ik heb ook geen dure merkkleding. van alles wat maar het meeste is frendz, zeeman, H&M en C&A. echt geen last van grauwe kleding of uitgelubberd of pillen. meeste kleding van frendz, c&a en h&m en die kleding gaat dan ook nog eens van de oudste naar de jongste en het ziet er gewoon nog helemaal goed uit.

hier wordt het binnenste buiten gewassen, 30 graden, vloeibaar wasmiddel. meeste gaat niet in de droger. ik gebruik geen wasverzachter en strijk het ook niet.
    als er geen duidelijke (moeilijke) vlekken op zitten dan gaat het op een korte was. dus zonder voorwas. waar het dan in zit dat het hier niet verslijt:( geen idee....

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, niet echt. Hangt denk ik ook af van het merk, het materiaal, de kleur, je wasmiddel, je wasmachine en je droger (of überhaupt of je het droogt aan de lijn, in de zon, binnen of in de droger). Ook mee kan spelen is de hardheid van het water, of de hoeveelheid chloor. En natuurlijk ook de soorten stof, die je bij elkaar gooit. Ik probeer spijkerbroeken en andere stevige stoffen niet in de zelfde was te gooien als fijne shirtjes.

EDIT: Ik bedenk me ineens, dat ik een hele stapel shirts heb, die inderdaad wél veel sneller lelijk werden dan de rest en die kwamen allemaal van Miss Etam. Nooit bij stilgestaan...

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb altijd leggings en maillots die niet meer schoon te krijgen zijn op hun knieën.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wat een onzin.
    Ik heb H&M-kleding die ik al járen heb en het is nog steeds goed. En dan heb ik het vooral over katoen maar ook over mijn winterjas (cashmere wol).

Juist de merkkleding gaat hier het snelste kapot, vooral qua kinderkleding. Er is alleen één jurk van mijn dochter waar vrijwel na 1x wassen veel pluizen op zijn gekomen, ook H&M dus, maargoed, 1x wassen is wel heel wat minder dan een heel seizoen, dus ik neem aan dat die kwalitatief "gewoon niet zo goed" is. Ze blijft 'm overigens gewoon dragen, met een vestje erover kan het er best mee doorgaan.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Daar zou ik mij dus weer niet over verbazen.

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik merk echt wel verschil wanneer ik alles op 40 graden was, daarom altijd op 30 graden. (Handdoeken, theedoeken, lakens enz gaan wel op 60 graden).
    Ik gebruik altijd Robijn of Ecover wasmiddel en wasverzachter.
    Mocht er echt vlekken op zitten dan zeep ik het vaak in met ossegalzeep dat werkt prima.
    Mocht het er dan niet uitgaan dan vanish, liever niet want vanish vind ik vrij agressief spul.
    En ik doe mijn kleding nooit in de droger, dat is echt funest.

En een goede wasmachine is ook geen overbodige luxe..

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook zelden last van gelukkig, ongeacht of het een duur of goedkoper merk is. We hebben idd wel een dure (Miele) wasmachine en ik was witte katoenen kleding altijd apart op 60gr met waspoeder speciaal voor witte was, dan zit er ook een bleekmiddel in zodat het niet grauw wordt. 😊

Deel Deze Pagina