Ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik heb geen verstand van alles wat erbij komt en bij iedere leverancier staat het weer anders omschreven. Wie helpt mij opweg?
Wij hebben eneco, simpelweg omdat iedereen die ik ken dat heeft en ik geen zin had om alles uit te zoeken.
Wij hebben eneco. En mijn man heeft gevraagd: waarom zou ik bij jullie verdergaan? Wat voor korting/deal kunnen jullie mij geven? Vraag dit aan verschillende maatschappijen zodat je ook bij een minder bod kan zeggen: die en die bied mij dit en dit. Dus doe maar een beter bod. beetje brutaal zijn. Ben ik totaal niet dus een mooie klus voor mijn man hahaha Als ze met bepaald aantal kuub etc. komen, gewoon zeggen: Dat zegt mij niet zoveel. Je wilt weten wat je per maand/jaar betaald bij wat hun aanbieden. Als je weet wat je nu per maand betaald dan kun je een beetje kijken of je ermee 'vooruit' gaat of niet.
Budgetenergy. Dat scheelt echt in de kosten. Voorheen hadden wij Essent. Budgetenergy is een stuk goedkoper en verder geen klachten.
Ik heb NUON. Wil je echt vergelijken dan zul je o.a. naar de tarieven moeten kijken, vastrecht en netwerkkosten. NUON zal wel niet de goedkoopste zijn, maar zit er al jaren bij en ben tevreden. Geen reden om over te stappen.
Voorheen Eneco, nu Essent, waarom overgestapt? Essent was duidelijk goedkoper en Eneco kon mij geen beter bod geven. Volgend jaar nieuwe kansen. Let ook op waar je een welkomstbonus krijgt, haal je die van de jaarrekening, dan kom je vaak nog goedkoper uit dan wanneer je bij de huidige leverancier blijft.
Eneco gaat hem never nooit worden, Ze stalken ons compleet plat met slechte acties. En als we zeggen geen interesse te hebben krijgen we een grote b*k Nuon zelfde verhaal, tarieven doorgeven en als je het afsluit is het ineens veel duurder. We zitten nu bij oxxio naar tevredenheid maar het loont altijd om na je contract over te stappen...
Wij zitten na heel erg veel drama's nu sinds een jaar bij Essent en dit bevalt echt heel erg goed. Goede en snelle service, duidelijk, en belangrijker nog alles klopt Hiervoor zaten we bij WoonEnergie, dat is een dochterbedrijf van Oxxio, en dat is één en al ellende. We hebben onnodig rekeningen moeten betalen die allang betaald waren en contact met hun loopt ontzettend stroef. Continu lopen bellen, mailen, betaalbewijzen gestuurd, maar niks hielp. Uiteindelijk zijn we vroegtijdig overgestapt naar Essent, die gelukkig de boete wilde betalen (omdat we voor eind contract overstapten kregen we een 'boete') en sindsdien loopt het op rolletjes. WoonEnergie hebben we gelaten voor wat het was, ik had geen trek om daar nog energie in te steken.. Ben er echt serieus maanden druk mee geweest maar niks hielp. Google maar eens op WoonEnergie en Oxxio (zwager heeft soortgelijke problemen gehad bij Oxxio), daar zijn zo ontzettend veel klachten en ontevreden (ex)klanten.... Welke je moet nemen is heel persoonlijk, er zijn veel goeden. Wilde je alleen wel even waarschuwen voor deze rotte appels die ertussen zitten want zo'n ellende wens je niemand.. Succes!