Kleding sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 2 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Dinsdag heb ik een kennismaking / sollicitatie gesprek bij een zorg instelling.
    Normaal draag ik geen jurken, dus dat hoeft van mij nu ook niet zo.
    Al is dat misschien wel netter?

Maar wat dan wel?
    Een zwarte broek met een blouse o.i.d.?

Linkjes of voorbeelden zijn ook welkom :)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Nette broek, blouse en nette schoenen lijkt me prima. Eventueel een colbertje/jasje erbij.

Succes!

Chillin en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Kies bij voorkeur voor de kleur blauw, dat is de kleur van vertrouwen.
    En waarin je prettig en stevig in je schoenen staat.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nette kleding waarin je je prettig voelt.
    Als je normaal geen jurk draagt zou ik dat nu ook niet doen, je straalt zelfvertrouwen uit op het moment dat je ook iets draagt waarin je je happy voelt.

Een nette broek met blouse en/of jasje is hartstikke representatief.

succes!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Op wat voor functie solliciteer je?

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Een mooie chino of pull-on pantalon met een soepel vallende blouse erin.

Ik zou voor de wat klassiekere kleuren en stoffen gaan. De broek van stevig katoenen tricot bijvoorbeeld (beige, donkerblauw, grijs of gerust een felle kleur mits een net model met persvouw) en de blouse (nude tinten bij een felgekleurde broek, anders voor zwart, taupe of brons) absoluut van satijn.

MamaChantal vindt dit leuk.
  7. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Spannend een sollicitatie gesprek!
    Als je voor de directe patiëntenzorg solliciteert kan je nog in een vuilniszak aankomen :p ze zitten te springen om mensen.

Maar ik zou inderdaad een nette broek met een blouse en mogelijk colbertje aan doen. Als jij je goed voelt straal je dat ook uit! Veel succes!

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dit is een goede vraag. Als het gaat om een uitvoerende functie op de werkvloer dan zou ik wat praktischere kleding aandoen ipv zakelijke nettere kleding bijvoorbeeld.

Neuzeke, einad en G89 vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ik kwam in een nette spijkerbroek, zwarte effen top en een jasje. Ik ben van de praktische kant en de inhoud. In de bedrijfscultuur is een jurk/rok voor een dame gangbaarder, ja moet je maar geen informele werksfeer neerzetten en ik vertik t om een jurk te gaan dragen voor mn werk op standplaats. Uit respect naar cliënten met een bepaalde overtuiging wil ik t nog wel doen. Als dat een probleem is hebben we t toch niet over de inhoud, dan zijn er nog tig anderen die dat wel voorop zetten.

Ik knap wel af op megagaten in broeken (mode of niet) dat geruwd zou nog kunnen of iemand die er zichtbaar geen enkele moeite voor heeft gedaan en nog net niet in kluskleding voorbij komt (ook niet qua voorbereiding zoals wat is het bedrijf o.i.d.) of een zwaar decollete/blote schouders/slippers (ja serieus meegemaakt) vind ik ook niet kunnen.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Als dit een religieuze organisatie is zou ik juist wel een nette rok dragen met panty. En daar een blouse op. Daarmee straal je uit respect te hebben voor de organisatie en haar cliënten. In het gesprek kan je vragen wat het beleid en de cultuur is mbt het dragen van broeken.

11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Het ligt wat mij betreft altijd een beetje aan de functie en het bedrijf. Sowieso zou ik het netjes houden maar bij de een is dat een simpel jurkje of zwarte broek en net shirt/bloesje en bij de ander een mantelpakje ;)

Deel Deze Pagina