Ziek op je vrije dag? Hoe doe jij dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Even een vraagje... Ik ben ontzettend ziek (verkouden, griep en keelontsteking) maar heb vandaag mijn vrije dag... Geen oppas dus... Wat doe jullie op zo'n dagen met de kids? Ik kan hem wel verzorgen (we blijven natuurlijk mama's), maar ik kan niet de hele tijd met hem bezig zijn (en dat wil ik ook niet ivm besmettingsgevaar...). Ik denk dat vandaag de tv maar eens aangaat voor de kleine meneer, als hij miemelig begint te worden... Normaal knuffel ik dan even met hem maar dat wil ik vandaag gewoon niet, dadelijk wordt hij ook zo ziek...

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dan maak ik er een relax dagje van.
    Dus lekker in de pyjama blijven en de tv maar wat vaker aan.

3. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Hier gaan we dan samen films kijken. Lekker onder een plaidje op de bank.

Laatst was ik ook ziek en toen heeft de oudste (7) brood gesmeerd en drinken gepakt voor hem en zijn zusje. Zo nu en dan bracht hij mij ook eens wat, de lieverd.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mijn zoontje is nog geen 1, dus dat gaat niet op haha ;)

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Gewoon met een kop thee, een beker limonade en een dekentje op de bank Zandkasteel kijken! Beterschap!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.169
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja hoor, dat is bij mij ook een tv-dag. Beterschap.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier lassen we dan ook een relax-dagje in. Inmiddels kunnen de kinderen zich dan zelf ook wel even vermaken.
    Beterschap!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dan staat hier gewoon de hele dag de tv aan voor hem en hangen we op de bank, idd lekker onder een dekentje!

9. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Maar je kan toch gewoon met hem knuffelen (als jezelf daar toe in staat voelt natuurlijk). Het virus adem je sowieso uit dus dwarrelt al rond in je huis. Hij wordt niet specifiek besmet omdat jij aan hem zit. Wil je echt besmetting voorkomen dan raadt ik je aan goed te luchten, maar dan nog zullen er virusdeeltjes rond blijven zweven. Wil trouwens niet zeggen dat hij ook echt ziek daarvan zal worden. Maar de kans zit er natuurlijk wel in of jij nu wel of niet lekker met hem knuffelt. In ieder geval heel veel beterschap! En ik zou ook de tv vandaag lekker gebruiken zodat jij een beetje kan uitrusten!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad, wel of niet knuffelen maakt geen verschil..
    maar lekker een tv-dagje inderdaad ;)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Gewoon lekker knuffelen en tv kijken.
    Beetje relaxen en niet te veel doen.
    Als hij het op zou pikken pikt hij het sowieso wel op wat je ook doet.

12. Metire

Metire Niet meer actief

De dokter heeft me ooit verteld dat chloorhexidine tabletten de kans op besmetting verminderen omdat ze antiseptisch werken en ze helpen goed tegen keelontsteking, dus dat is misschien wel fijn om te gebruiken :)

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben momenteel ziek, gelukkig aan de beterende hand, en dat begon maandag, mijn vrije dag. Ik had een buikgriep te pakken, dus ik kon echt niet veel helaas. Ik heb dus echt de hele middag (ik werd gelukkig 's middags pas ziek) de tv aan gehad voor de kinderen. Zo zijn we met z'n 3en de middag nog redelijk doorgekomen.

14. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier gaat dan ook de tv aan. Met zn allen onder een kleedje op de bank en chillen maar...

Deel Deze Pagina