Goedenavond. Ik zoek op verschillende sites informatie maar kan er niet veel over vinden. Drm probeer ik het hier. Wij hebben een Amerikaanse Stafford van ruim 2,5 jaar oud ( januari wordt ze 3) . We hebben haar vanaf 12 wk maar kennen haar vanaf der geboorte . Ze is een zeer zorgzame, lieve hond en erg sociaal naar mens, hond en andere dieren. Nu hebben wij 1 maand terug besloten voor een kitten te gaan. Deze hebben we gevonden en afgelopen week opgehaald. We hebben hond en kitten meteen bij elkaar gedaan en kat blies continu naar de hond en sloeg hem af. Onze hond vond dat prima en liep gewoon weg. Kat ging zich verstoppen onder de bank en kwam alleen om behoefte te doen en te eten. Dag 2 . Hond blijft kat opzoeken , minder bang maar verstopt zich nog continu Dag 3. Kat en hond leven langs elkaar. Kat blaast en slaat niet meer en hond Luna blijft opzoeken Dag 4. Beste vriendjes. Katje laat zich verzorgen, aflikken door de hond en speelt en zoekt de hond. Ze slapen samen op de bank of mand Dag 5. Ik kom beneden en kitten en hond slapen samen. Kitten en hond komen eten, spelen samen maar de hond is erg onrustig. Volgt katje continu, en hangt hij aan de bang ivm mis springen duwt de hond hem omhoog met der neusje om te helpen. Als kitten er op uit gaat volgt de hond. Ze slaapt amper nog en is alleen nog bezig met de kitten. Wassen, volgen, samen eten en samen liggen. Dag 6. Betrap de kitten aan tepel van de hond. Hond vond het prima, ik haal kitten er weg. Vanaf dat moment zodra ze samen liggen drukt Luna kitten naar de tepels. Alsof ze wil dat hij gaat drinken en liggen. Hond blijft onrustig als kitten uit het zicht is. Met uitlaten is ze blij als ze weer thuis is. Waar ik me overal aan stoor is het onrustig zijn, kitten continu volgen, kitten elke keer aflikken. Beestje is zeik nat van het wassen. Ben blij dat het goed gaat maar na mijn idee beetje te goed. Als kitten piept reageert Luna meteen door te gaan kijken. Gaat dit nog over? Heb het idee dat ze denkt dat de kitten haar puppy is. Kan dit? En zo ja , gewoon laten doen? En kan het kwaad. Kitten vind het wel best en als hij het beu is blaast hij een keer en slaat tegen kop van Luna. Daarna is het weer kusjes geven aan elkaar. Hier onder een foto
Geen ervaring, maar het is gewoon te schattig voor woorden. Wellicht kun je nog eens bij een dierenarts of andere honddeskundige informeren.
Heb een iets andere ervaring; bij onze 7 jarige kater een poesje geplaatst vorig jaar. Kitten dacht dat de kater haar moeder was en ging tepels zoeken bij hem. Kater liet het allemaal maar toe, maar ik heb wel constant (als ik het zag) haar weggehaald. Naarmate de kitten groter werd, nam het af. En het was toch ook wel erg hoor; heel de dag lag ze met haar snuitje te zoeken. Ik nam haar dan weg en ging haar voeren.
Ze moet volgende week loops worden en eind nov, begin dec gaat haar baarmoeder eruit. Hoop niet dat dit nu in de waar raakt ofzo. morgen misschien toch ff bellen.
Zolang ze geen melk produceert zou ik de kans op schijnzeanger klein vinden, en herkenbaar, hier ook een enorme zorgzame hond, friese stabij, zodra het laatste kitten er was werd deze ook geadopteerd kitten lag spinnend tussen de tepels op zoek naar melk en teef lag er als een moeder bij.. Hier hebben we het gelaten en is het in de loop van de tijd over gegaan. Zeker als er een sterilisatie aankomt zal de verhouding vanzelf veranderen.
Aaww nee dit is veel te schattig!! Wij hebben ooit een kitten gehad die steeds aan onze vingers zoog, hadden we allemaal kleine zuigzoentjes. Vond dat wel sneu, want kreeg toch het gevoel dat hij zijn moeder miste. Zolang hond en kat het goed vinden, niks aan de hand lijkt me?
Ach , wij hebben ook een stafford teefje van nu al bijna 7 jaar maar t is ook zo'n enorme lieverd voor alles wat kleiner is , ze is al een paar keer schijnzwanger geweest , we kregen haar zo toen ze 2,5 was ( herplaatst) mar ook bij ons kitten en t reutje dat we 3 jaar geleden in huis haalden was ze zo moederlijk . ben toen ook bij de dierenarts geweest hiervoor , en hebben haar op advies afleiding gegeven , met een kong , en veel aandacht / activiteiten ondernemen . zodra ze ging lekken hebben we haar tepels met kamperfoelie olie ingesmeerd en trok het weer weg het is volgens de DA een "natuurijke reactie " op iets of iemand die in haar roedel/ huis komt maar sommige teefjes raken hier van in de war en gaan dan echt bemoederen Toen ons reutje net bij ons was was het nog erger
Eerlijk, wat een super schattige foto! Om van te smelten! Ik heb helaas geen verstand van honden, maar ik zou het gewoon even navragen bij je dierenarts.. Misschien weet die wat meer?
Ik zou inderdaad even advies opnemen met een deskundige, wellicht je eigen dierenarts ? Is de kitten na 4 maanden pas bij de moeder weggehaald? Daarvoor schijnt te vroeg te zijn.
Kitten was hier met 8 wk in overleg met de dierenarts. Beestje kwam uit een verwaarloosd 2e nestje van een poes die dus 2nestjes had in 4 maanden . Oogjes zaten dichtgeplakt, zat vol vlooien etc. Omdat mensen waar de nestjes van waren geen geld hadden voor de dierenarts hebben we besloten hem alvast mee te nemen. Na zalfje voor de ogen, ontwormen en ontvloeien gaat het nu super. Moederpoes had geen zin meer in de kittens. Werden al bijgevoerd door eigenaar . Fijn mensen die hun kat/poes niet laten helpen. Waarschijnlijk was ze nu weer drachtig.
Achgos, mijn (inmiddels al een paar jaar overleden) hond deed dat ook. Eerst bij de kittens, wassen, beschermen en als je niet oplette dan hingen die 2 bij haar aan dr tepels, paar jaar later kreeg ik een pup erbij, deze begon ook meteen te drinken, en toen gaf ze dus ook echt melk! We moesten het echt contant in de gaten houden dat hij niet bij haar ging drinken want haar tepels gingen al helemaal stuk. Nu jaaaaren later heb ik de pup die geen pup meer is alleen nog, een mannetje, toen ik een aantal maanden geleden een kitten nam..... Hing zij weer bij het reutje aan zijn "tepels" �� en de hond is ondanks dat hij vh mannelijke geslacht is ook echt een mama hehe. Het zal wel iets "natuurlijks" zijn of zo aanvoelen ofzo!
Ach jeetje. Dan snap ik dat ze de aandacht van jullie hond erg fijn vindt. Ze heeft hier nog behoefte aan! Heel veel plezier met dit lieve stel!