ik ben beide keren bevallen in een zomerjurk (alletwee de keren dezelfde, haha hoe bedoel je traditie)
Een jurkje zonder mouwen. Wou eigenlijk thuis bevallen dus had gewoon mn boxer aan toen ik nog rond liep door huis.. Later ben ik in bed gaan liggen en toen had ik 8cm ontsluiting had ze de vliezen gebroken.. En ze had erin gepoept, dus moest ik ineens naar het ziekenhuis! Toen nog datzelfde jurkje aan, met een onderbroek met 4 kraamverbanden erin en een joggingsbroek aan en mn slippers hoppa naar het ziekenhuis.. Daar hebben ze mn onderkleding uitgedaan en kon ik gelijk beginnen!
Hier droeg ik z'n bigshirt, welke ik lekker vind zitten. Hij lag gewoon over me borsten heen en stukje van me buik geloof ik. En als je bezig bent, ben je daar echt nie mee bezig, je wil alleen je kindje eruit hebben.
Begon met t-shirt, werd al snel een hemdje en toen niets meer, omdat ik steeds in en uit de douche ging en het heel warm had! Vond het trouwens ook erg fijn direct huid op huid contact te hebben en mn kindje direct op zoek kon naar mn tepel, zonder dat ik dan eerst nog een shirt omhoog of uit moest doen!
Een t-shirt die na de bevalling de prullenbak in kon. Had bij de Hema een rose en blauwe gekocht zodat ik er ook nog leuk uit zag hahaha.
Het was begin januari toen ik beviel dus ik heb in het begin een pyamashirt met lange mouwen aangehad en een ochtendjas. Later ben ik onder de douche geweest en heb ik alleen het shirt aangehad. Naar het ziekenhuis had ik dat shirt aan en een joggingbroek die ik daar weer uit moest omdat hij nat was van het vruchtwater. Het kon me tegen de tijd dat ik echt forse weeën had niet schelen wat ik aanhad, al had de koningin persoonlijk staan kijken. Ik had overigens wel sokken aan, dat is wel een aanrader want ik had erg koude voeten!
Hier idd ook een Bigshirt. hetzelfde als waarin ik ben bevallen bij zoonlief, dat vond ik wel wat hebben. Van allebei de kids dus bevallen in hetzelfde shirt. Wel MET sokken aan trouwens, want dat raadde de verloskundige aan. (kans op kramp als je koude voeten hebt) Maar geloof me, het kan je werkelijk niks schelen op HET moment Succes!
ik had een t-shirt aan... t was ook aardig warm moet ik zeggen, maar ik vond het fijn om niet helemaal open en bloot te liggen... zodra de kleine er was deed ik mn shirt omhoog en kon ie heerlijk op mn buik liggen... zo doe ik het deze keer weer...
Hoi, welkom! Eehm..wat de anderen al zeggen..het kan je echt geen HOL schelen wat je aan hebt op dat moment! Je bent maar met 1 ding bezig en dat is weeën opvangen en bevallen. Ik had alleen een topje met spagettiebandjes aan zonder bh en een paar warme sokslofjes. Zelfs het laken wat over me heen lag irriteerde me mateloos en die heb ik ervan af getrapt, dus iedereen die binnenkwam, keek zo tegen m'n blote kont aan . Normaal ben ik ook heel preuts, maar op dat moment interesseert het je geen reet (letterlijk )!
Ik had een kort nachthempje aan met korte mouwen... ook in het ziekenhuis bevallen. Daarheen gegaan met datzelfde nachthempje en een joggingbroek. Geloof me... het interesseerd je echt geen **** hoe je er bij ligt/ loopt of wat dan ook...je denkt alleen maar... DAT KIND MOET ERUIT!!! kan me nog herinneren dat toen ik net bevallen was er veel personeel in en uit liep en ik lag daar met mijn benen wijd (placenta moest er nog uit en moest nog gehecht worden) en iedereen keek zo mijn doos in... interesseerde me ook helemaal niets. Je kan het je nu idd vast nog niet voorstellen.. maar straks weet je precies wat iedereen hier bedoeld . succes..
Heb ook t-shirt gestemd want dat komt het dichtst bij. Had een rekbaar hemdshirt aan met daaroverheen een hello kitty nachthemd met spahgettibandjes, dat kon ik dan omlaag doen als ik naar het toilet ging zodat ik niet in m'n poes over de gang (ziekenhuis) hoefde. En dikke warme sokken. Tijdens het persen was het superwarm en wilde ik alles uittrekken mar dat ging niet ivm alle slangetjes (ruggenprik etc). Oja, van onder had ik in t begin een netbroekje met kraamverbanden aan want ik verloor suuuuuperveel vruchtwater de hele tijd. Na de bevalling alles meteen omhoog geschoven zodat ze op mijn buik en aan de borst kon. Kan je echt niet emer schelen wie je naakt ziet, allerlei mensen hebben je dan al gezien en gevoeld....
niets, maareh, ben in het water bevallen! daarvoor gewoon mijn pyama, die deed ik pas uit toen ik het water inging. toen ik eruit kwam ging de ochtendjas meteen aan! ben ook niet zo'n naaktloper.
Ik maakte me vooraf best druk over wat ik aan moest tijdens de bevalling.. nergens voor nodig want na 24 uur weeen kon het me echt geen barst meer schelen wie me naakt zag! Na 15 uur gingen we naar het ziekenhuis en toen droeg ik een joggingbroek en t shirt met lange mouwen met daaronder een hemdje. In het ziekenhuis werden mn broek en onderbroek meteen al uitgedaan, en ook het shirt met lange mouwen was al snel uit want ik had het erg warm. Ik ben midden in de nacht nog in bad gegaan om de weeen wat te verzachten en om te ontspannen en ik zat daar gewoon naakt, kon me niets schelen. Er hadden toen al zoveel mensen naar me gekeken en aan/in me gevoeld! Uiteindelijk ben ik bevallen in het hemdje wat ik onder mn shirt aan had. Met daaronder mn beha.
Hier had ik mijn (net nieuwe ) pyjama aan. Heb mijn shirt aangehouden hoor, heb er niet aan gedacht het uit te trekken eigenlijk. Achteraf zonde, want het shirt kon gelijk de vuilnisbak in Ben helemaal niet preuts trouwens, maar als ik lig te bevallen wil ik me niet ook nog eens druk hoeven maken in welke hoek ik er het beste uitzie Het liep bij mij ook behoorlijk in en uit (heb wel 30 artsen en verloskundigen gezien ). Houd gewoon lekker een (lang) shirt aan joh. Je hoeft echt niet bloot als je dat niet fijn vindt hoor. Liefs Elea
Had een lang spaghetti tshirt gekocht vrijdag die ik wel aan wilde. Nou ik kwam aan met mijn joggingbroek en voetbalshirt. Laatste is aangebleven en de rest niet. Liggen persen als een gek, daarna nog een half uur met m'n benen wijd gelegen (hechtingen) en het interesseerde mij echt geen hol (leuke uitdrukking toch, ff gepikt haha)! Was blij dat m'n engel eruit was!!
Bij de eerste had ik een t-shirt aan want voelde me totaal niet lekker bij het idee van helemaal naakt. Ik vond het zelfs al erg dat ze me muts te zien kregen. Bij de 2e was totaal geen teken van enige preutsheid. Vrij snel toen de weeen begonnen ging alles uit. T zweet brak me uit en kon niks hebben aan me lijf.
Ik had een heel leuk shirtje met spaghettibandjes gekocht en het lag al weken netjes klaar. Toen ik naar het ziekenhuis vertrok heb ik het ook idd aangetrokken. Eenmaal daar aangekomen ben ik meteen onder de douche gaan staan, ik had vreselijke rugweeen. Ik kreeg persdrang onder de douche en ben dus zo het bed opgegaan ZONDER mijn leuke sexy shirtje, haha. Ben dus helemaal in mijn nakie bevallen, en ik heb er geen seconde over nagedacht op dat moment! En na de bevalling kreeg ik meteen mijn zoontje op mijn blote buik en kregen we allebei een laken over ons heen. Dus ook na de bevalling voelde ik me niet bloot.
bij de eerste: mijn dochter was 7 weken te vroeg, en had net die dag zwangerschapskleding gekocht. dus die maar aangetrokken, onder het motto: heb ik het niet helemaal voor niks gekocht. kreeg uiteindelijk in het ziekenhuis wel zon mooie nachtjapon met open achterkant zoals je altijd in tv series ziet (was in het buitenland.) de tweede keer: bevalling begon in de wachtkamer van de gyn, dus had mijn normale kleding aan, tshirt waar op stond: DO NOT TOUCH THE BUMP uiteindelijk van de hitte maar uitgetrokken en bevallen in mijn bh.