Hi meiden! de 19e ben ik jarig en ga ik uit eten, de 2 kerstdagen komen eraan en ook oudejaars avond. Nu wil ik het nog even geheim houden voor mijn familie. Maar hoe kan ik dat het beste doen? Op me verjaardag kan ik wel zeggen dat ik hoofdpijn heb en geen trek in drank.. Maar als ik die excuus blijf gebruiken zal dat opvallen. Hebben jullie tips?
Hey meis, als eerste gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe ver je bent? En heb je evt al een echo o.i.d. gehad?
haha die van de blaasontsteking is wel erg goed! Volgens een berekeningsprogramma ben ik morgen 5 weken. erg pril nog! En heb vanochtend positief getest dus heb nog niks ondernomen. Ben er wel al nu het een en ander over aan het lezen. Maar wat ik me ook afvraag is of ik gelijk een ego krijg als ik bijvoorbeeld volgende week langs de verloskundige ga of pas met de 10 weken..
Ik heb op mijn verjaardag alcoholvrije rode wijn gedronken, deze had ik overgegoten in een normale wijnfles. Niemand die het gemerkt heeft. De gasten schonken we wel gewone wijn
Blaasontsteking en/of antibioticakuurtje is zo'n veelgebruikt advies dat ik een vriendin meteen grappend zou vragen of ze zwanger is Ik werd zelf onverwacht zwanger en ik rookte stevig (pakje per dag) en sloeg ook nooit een wijntje af. Ik zei dat ik gestopt was met roken en bang was dat als ik ging drinken te zwak zou zijn om mijn stoppoging vol te houden en daar trapte iedereen in
Zou de tip van Vogel aanhouden! Antibiotica smoes werkt vaak niet... Of bv die dubbelfris witte druiven in een wijnglas chenken. Hebben ze vaak niet door! Succes!
Ik heb trouwens ook al eens gezegt dat ik "denk...voel" zwanger te zijn en dus voor de zekerheid niet wil drinken. Als ze na 1week vragen "èn??" Zeg je.. *zucht* helaas ongesteld geworden
Hier ook de blaasontsteking smoes gebruikt... Dronk anders altijd wijn, moest het 2 weekenden zeggen maar ze geloofden me wel!!!
hmm het zijn hele goede tips! ik hoop dat het gaat werken! ik heb een moeder die werkelijk alles aan me ziet of merkt en kan heb haar tot nu toe nog nooit voor de gek kunnen houden met iets haha
Onzin: veel soorten antibiotica mag je best iets bij drinken, of althans: daarbij is in de bijsluiter niets te vinden over het gebruik van alcohol. Bovendien heb je dan nog geen excuus voor het weigeren van gerookte zalm, tiramisu, carpaccio en biefstukjes. verzin een weddenschap (december niet drinken met een vriendin ofzo) , veins een keertje hoofdpijn of griep rond kerst, zeg dat je geen zin hebt. Wees de bob. Wissel glazen. Maar ga ervan uit dat mensen hun vermoedens zullen hebben.
ja precies.. ik denk dat ik met me verjaardag gewoon aangeef dat ik hoofdpijn heb.. en dat ik het anders met kerst gewoon ga vertellen. Is ook een leuk kado voor me familie.
Lovekisses, word spannen met je moeder dan, anders doe je toch die flessen truc ... Al ziet ze het dan misschien toch aan je...
Ik zelf mee gemaakt dat ik zwanger was net met koninginnedag, mijn man zijn verjaardag is dat... Is een van de weinige gelegenheden dat ik wat drink... Gelukkig gaan wij dan op stap en zei ik toen, ach ik ben wel een keer de bob Ik mag nu van gyn 24 dec testen (drink sowieso niet veel), dus zal wel weer mijn bob smoes gebruiken als ik zwanger mag zijn, omdat mijn man dan lekker wat kan drinken... Iedereen weet bij ons dat ik geen druppel drink dan Hoop dat mijn mam en zusje het niet zien, want die zijn ook alles aan mij... Maar ja eerst maar eens kijken of ik wel zwanger ben
Lovekisses, we lopen inderdaad gelijk op leuk! Wanneer mag jij voor je eerste echo? Ik krijg a.s vrijdag de 21ste mijn eerste echo Ik ben dan nog net geen 6 weken... het kan zijn dat er al een knipperlichtje te zien is, maar het kan natuurlijk ook maar zo zijn dat er dan nog niets te zien is. Gelukkig besef ik dat wel, en houd ik er ook gewoon rekening ee dat er nog niets te zien is qua hartslag. Mochten ze geen knipperlichtje kunnen vinden mag ik 7 januari terug komen Ben erg benieuwd! Wat betreft smoesjes pfff das een goeie... Ik denk dat de flessen wissel truc het beste is. Hier wachten we de eerste echo af, als er een hartslag is te zien vertellen we het mijn schoonmoeder en mijn stiefvader. Is er nog niets te zien, dan zeggen we ook niets totdat we wel een hartje hebben gezien. Het zal niet makkelijk zijn maar goed, we moeten wat. Bij mijn zoontje kon ik het maar tot week 5/6 voor me houden, ik groeide toen enorm hard. Met 8 weken had ik al een buik van ruim 20 weken. Bij mijn dochter vertelden we het vrij vlot maar geloofde niemand ons mijn buik begon toen pas te groeien met 20 weken.