Hoe kuisen jullie de ovenschotel en ovenrooster? Ik krijg de bruine vlekjes er maar niet af... Zijn er trucjes zonder al te agressieve producten te moeten gebruiken?
Voor het rooster gebruik ik, net als voor de rest van mij oven, de ovenreiniger van HG, werkt als een malle! Moet er alleen soms nog wel een staalsponsje bijpakken maar krijg uiteindelijk alles weg. Voor de bruine vlekken in de schaal lees ik graag mee want die krijg ik ook niet weggepoetst.
soda in bakje... oven aanzetten en uurtje laten staan.. daarna veeg je alles zo schoon als het goed is. ammoniak doet dat ook trouwens.
Dasty van Wibra werkt ook goed. Maar dan heb ik inderdaad nog die bruine vlekken... Misschien toch de soda eens proberen
Ik vind de ovenreiniger van Kruidvat (bus) super fijn. Binnenkort ga ik die ook even halen.. Je moet het inspuiten en een nachtje laten staan (geloof ik, tijdje geleden), daarna kan je het met een vochtige doek afvegen..
Ovenreiniger van de Kruidvat. In een hete oven (dus als je hem net uitgezet hebt na het eten koken) spuiten en echt een uurtje laten staan. Bakplaat en rooster kun je ook doen. Na een uur goed schoonmaken met een natte doek en voila een glimmende oven.
Ik ga het ook eens proberen hahah.Eerst met de soda. Hoe lang moet de oven aan en op welke graden? Doe je de soda in het water? Soda heb ik namelijk in huis. Werkt dit niet voldoende ga ik de overnreiniger van de Kruidvat proberen die eylem geeft.