Tussentijds oordeel UWV ervaring gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    De werkgever heeft een tussentijds oordeel aangevraagd bij het UWV, daaruit kwam dat de werkgever niet genoeg inspanning verricht voor de reïntegratie om te voorkomen dat ik in de WIA ga komen als het zo doorgaat. De UWV arts was het niet eens met het oordeel van de bedrijfsarts dat mijn uren nog beperkt zijn en er zou onvoldoende medische onderbouwing zijn waarom ik niet mijn volledige contracturen zou kunnen werken.

En nu? Ik ben nog niet hersteld, mijn eigen werk is geen optie nu, ik zit nu inmiddels op 1/3 van mijn uren in een boventallige functie en UWV vindt dat niet genoeg. Wat gaat er gebeuren? Gaat de werkgever de figuurlijke zweep nu uit de kast halen en moeten de uren zsm toch omhoog om onder een UWV boete uit te komen? Kan ik zelf op een of andere manier zorgen dat mijn medische dossier beter gaat worden, zodat er wel voldoende onderbouwing is? Alle verslagen van behandeling en openstaande hulpvragen voor nog noodzakelijke behandeling liggen al bij de bedrijfsarts, maar het is schijnbaar niet genoeg voor het UWV.

Ik wil zelf ook echt wel heel erg graag dat alles weer normaal is, als ik had gekund dan had ik nu al lang weer op mijn contracturen gezeten!

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

In principe hoeft dit voor jou geen gevolgen te hebben. Het is voor de werkgever een reden meer met je dossier bezig te zijn. Bijv. Een arbeidsdeskundige in te huren om te beoordelen wat je benutbare mogelijkheden zijn en hoe deze in het bedrijf inzetbaar zijn. En anders eventueel een spoor 2 traject op te zetten. Heeft het uwv onderbouwd waarom ze het niet eens zijn met de adviezen van de bedrijfsarts en zijn ze met een ander voorstel gekomen. Enige gevolg wat een te lage inspanning van de werkgever voor jou kan hebben is dat je na 2 jaar niet in het WIA traject komt maar dat je werkgever een jaar langer door moet betalen en dan alsnog het wia traject in gaat.
    Je kan met je werkgever overleggen dat hij na je volgende consult bij de bedrijfsarts een deskundigen oordeel bij het uwv aanvraagt om te zien wat een arts van het uwv van die moment opname vind zodat je samen de juiste weg erin kunt vinden.

3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Spoor 2 loopt ook al, interne arbeidsdeskundige is al betrokken, een externe arbeidsdeskundige is ook al weer aangevraagd en staat gepland. UWV valt er over dat de urenbeperking door de arts geen medische onderbouwing heeft. De arts van het UWV heeft er dus al over geoordeeld en die heeft de bedrijfsarts gebeld om extra te vragen naar een medische onderbouwing, maar die staat dus schijnbaar niet voldoende op papier op dit moment. Ik sta op de wachtlijst, dus er is op dit moment ook geen medisch iemand die iets over de huidige actuele situatie op papier heeft staan, het laatste is van eind vorig jaar.

Deel Deze Pagina