Als ik iedere maand €300 aan kleding voor mezelf uitgeef dan blijft er weinig over voor andere dingen. Voor m'n zoontje geef ik ook niet eens veel uit, zeker geen nieuwe merk kleding. Schoenen wel wat duurder. Maar als ik minder uitgeef voor mezelf betekend dat toch niet dat ik er niet om geef?? Ik geef alleen niet zo om mode en de laatste trends.
Hier het zelfde. Grootste deel gaat naar de kinderen. Als zei 3 of 4 keer per jaar schoenen nodig hebben a €90 per paar doe ik dat. Zelfde geldt voor winter jassen en jeans. Daar bespaar ik niet op. Voor mezelf koop ik bijv wel Levi's jeans maar zwaar afgeprijsd. Ik wil ook leren laarzen bijv. Maar daar doe ik wel 2 winters mee. Mijn winterjas kostte €200 en 3 jaar nee gedaan. Daarnaast wil ik zeker 20kilo kwijt en tot die tijd vind ik t niet waard om dure kleding te kopen. Maar volgens mij loop ik er best verzorgd bij
Misschien heb jij gewoon andere opvattingen over goed verzorgd? Wij hebben een krap budget maar proberen vooral ook milieu bewust te leven. Dus toen we het ruimer hadden, ging er niet veel meer naar kleding. We lopen in schone en hele kleding, zijn zelf schoon en dragen goede schoenen. Voor ons is dat goed verzorgd . Kinderen krijgen soms iets nieuws (onze idealen behoeven niet perse die van hun te zijn) maar ook zelfgemaakte, 2e hands, ruilwinkel, gekregen . Wel nieuwe schoenen en ik hoor regelmatig dat ze er zo leuk uitzien.
Dat bereik je toch niet alleen door elke maand een x bedrag aan kleding uit te geven? Ik shop ook heel weinig voor mezelf, niet omdat ik het geld er niet voor heb maar omdat ik daar te weinig tijd voor heb. En wanneer ik er uiteindelijk aan toe kom dan heb ik alsnog voornamelijk voor mijn kinderen geshopt ipv voor mezelf. Toch loop ik er verzorgd bij hoor en vergeet ik mezelf niet. Ik zorg er gewoon voor dat de kleding die ik heb op verschillende manieren met elkaar gecombineerd kan worden waardoor het niet lijkt dat ik iedere keer hetzelfde draag. Make up op, lekker geurtje, en haar op verschillende manieren stylen en ik zie er als nieuw uit maar dan met 300 euro meer die ik aan andere leuke dingen kan uitgeven.
Mij interesseert het momenteel ook niet heel veel omdat ik na 2 zwangerschappen en een PND 15 kg te zwaar ben. Dat moet er eerst af voor ik shoppen weer leuk ga vinden. Als ik wat nodig heb, koop ik ook wel mooie en kwalitatief goede dingen, dus €150 voor een jas en heel iets minder voor schoenen ben ik ook wel kwijt. En €150 voor een nieuw setje kleding red ik ook makkelijk Momenteel vind ik kinderkleding kopen (of stoffen om het zelf van te maken) een erg leuke bezigheid. Zij hebben ook gewoon veel nodig omdat het vaak vies wordt, ze hard groeien etc. En het staat altijd leuk lijkt wel! Dus ik denk dat ik inclusief jas, schoenen, laarzen, rompers en dan de gewone kleding per kind ook wel €150 per maand uitgeef. Toen ik nog thuiswoonde, gaf ik gerust €300-€500 per maand aan kleding en persoonlijke verzorging uit, en dan zaten er geen maanden tussen waarin ik niets of veel minder uitgaf. Achteraf had ik daar echt liever meer van gespaard!
Ik schaam me echt diep!!! Hier gaat echt veel naar kleren schoenen enzovoorts. Gemiddeld zeker wel 400-500€ pm (als het niet meer is) - nou is het wel zo dat als ik dan wat koop het ook meteen prijzige dingen zijn denk bv aan Uggs of een NorthFace winterjas (dan doe ik wel weer meer dan 1 of 2 jaar mee). Ik hou van kleding shoppen dit doe ik dus ook regelmatig. Nou is het voor mij kunst zo min mogelijk kleding te shoppen dan kan ik het geld uitgeven aan mijn andere verslaving - Rivièra Maison Voor man geld het zelfde. En voor dochter ben ik echt shop verslaaft geloof ik Als ik dit terug lees schaam ik me zelfs nog meer haha
Ik vind ook niet dat verzorgt gelinkt is aan duur. Ik zie best vaak mensen met leuke kleren als ik vraag waar het vandaan komt en ze zeggen (bijvoorbeeld) de markt dan word ik wel eens jaloers hoor
Koop echt alleen wnr ik iets nodig heb. Niet omdat ik het mooi vind of wil hebben. Heb bijv 1 paar gympies, 1 paar laarzen en paar pumps. Dat is het . Is er iets kapot koop ik nieuwe. Kleding net zo. Van alles stuk of 5 en combineer van alles en zo nog veel soorten kleding. Max 25 euro per maand Inc parfum, make-up . Das wel merk maar ruikt lekker en gaat lang mee
En krijg vaak complimenten dat ik er goed uitzie hoor. Dus wat je uitgeeft zegt niet over wel of niet goed er uit zien. Shop voor jezelf ook graag bij bijv de kringloop. Echt een uitdaging om voor weinig leuke dingen te score . Ben vrij lang en slank dus keuze genoeg. Man draagt alleen merk en nieuwe en is veel meer kwijt dan mijn per jaar. Kinderen maakt het niet uit maar hebben kleed geld a 200 per kwartaal per kind gok ik dat ik voor hun kwijt ben. Inc jas en schoenen (nike of adidas of leren laarsjes voor dochter,)
Ik heb jaren bijna niets uitgegeven. ik koop alleen iets als dat ook echt nodig is. Ik groei niet zoals de kinderen, dus alleen als dingen echt verslijten. Maar nu zijn toevallig Mn winterjas en schoenen echt aan vervanging toe. En ook de rest begint aardig te slijten. Dus deze herfst zal ik wel een flink bedrag uitgeven (€750 ofzo?) en dan ben ik de komende 3 tot 5 jaar weer voorzien
Heel simpel: m'n kinderen krijgen regelmatig andere kleding omdat ze eruit gegroeid zijn, het onder de vlekken zit of kapot is. Noodzaak dus Iets wat bij mezelf minder snel zal gebeuren. En tussendoor koop ik weinig kleding voor ze. Nergens voor nodig. Ook onnodig om steeds van alles in de mode te kopen. Ik bewaar de kleding van de oudste grotendeels voor de jongste. Koop een paar losse dingen nieuw bij die ik in de winkel tegen kom en echt leuk vind. En krijg altijd complimenten dat ze er leuk bij lopen. HetZelfde met mezelf. Waarom zou ik mezelf vergeten of er niet leuk bijlopen wanneer ik niet regelmatig shop of iets nieuws koop? Ik zorg wel op een andere manier voor mezelf zodat ik mezelf niet vergeet. Ik geef niks om mode en ik koop meestal een beetje hetzelfde. Ik houd niet van jurken, rokjes, blouses enz Ik draag meer casual kleding. Basic shirts Spijkerbroek a 30 euro, shirt a 5 euro. Soms een vest erover. Vorig jaar een trui die al 5 jaar oud is en kreeg allemaal complimenten dat ik er zo leuk uit zie. En die krijg ik regelmatig. Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom iedereen elke seizoen een andere garderobe uit zoekt of zo met die mode meerend... Bang dat iemand zegt dat het kleding van vorig jaar is of zo? Wat in mijn geval al lastig is aangezien ik basic spul draag wat gewoon standaard in de winkel ligt.
Ik koop alleen wat ik nodig heb eigenlijk, kleding gaat ook niet zo snel af eigenlijk. Ben ook niet merk gericht, dus dat scheelt natuurlijk ook in de portemonnee. Meestal gebruiken we de kinderbijslag voor alle kleding van ons allemaal. Dus dat is zo'n 1500 met zijn viertjes op jaarbasis inclusief schoenen.
Ik denk dat ik max 200 euro per jaar besteed...misschien iets meer. Mijn kleding gaat langer mee en ik hoef niet de laatste mode. Veel kleding komt uit de sale en is per kledingstuk max 10 euro!
Aan de ene kant snap ik je bericht, omdat het best wel voor komt dat wij moeders onszelf vergeten. Alleen de link van €300p.m uitgeven en er verzorgd uitzien snap ik niet zo. Ik koop voornamelijk kleding en ondergoed in de uitverkoop of bij Primark/Zeeman/Wibra/Burska/H&M, omdat ik er gewoon niet te veel aan uit wil geven. Door flink gewichtsverlies is mijn garderobe voor mijn doen vrij beperkt op dit moment, maar dat komt vanzelf wel weer goed in de komende tijd. Ik heb op dit moment 6 effe shirts, 6 blouses, 4 shirts met print, 2 vesten, 4 jurkjes en 6 broeken. Alles is met elkaar te combineren. Ik loop er dan ook echt niet onverzorgd bij. Al bovenstaande kleding heb ik in dit jaar gekocht, ik denk, vanaf maart/april. En heeft me in totaal net geen €400 gekost.
Als je er niets anders om hoeft te laten, gewoon van genieten. Zou me vooral niet schamen! Sinds ik m'n nieuwe baan heb, heb ik ook een beetje een gat in m'n hand. Vier paar nieuwe schoenen gekocht voor mezelf in de afgelopen drie maanden .
Ik denk tussen de 50-200? Ik bestel gemiddeld om de maand wat kleren. De ene x is dat 50, deze keer was het 350. Het kan zo zijn dat de volgende bestelling pas weer december is ofzo.
Dat is echt heel verschillend maar ik gok gemiddeld richting de 300 tot 400 per maand. Ik kan een maand niets kopen, op vakantie heb ik weer 800 euro uitgegeven aan kleding, deze maand nu 4 paar schoenen gekocht en ben nog op zoek naar wat jurkjes en blousejes dat zal rond de 500 eindigen en straks als de winter begint met winterschoenen en jassen kan het 2500 in een maand zijn en daarna misschien weer 2 maanden niet. Ik denk dat het zelfs per jaar verschilt.
Ik denk dat ik ook zo te werk ga voor mezelf... Ik heb geen vast bedrag, ook geen minimum. Maar €150 per jaar of zelf €300 per jaar vind ik ook erg weinig hoor. Afgelopen maand 3 BH’s met bijpassende slips was ik al €100 kwijten dit was een aanbieding, ik snap dat dit bij de Primark voor misschien €30 kan, maar dat is toch al €30! Sokken 3 paar €10... en dan ben je nog bijna naakt Hoe doen jullie dat dan?