Kleding uitgave per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef jij uit aan kleding voor jezelf per maand

  1. € 0-50

    140 stem(men)
    58,3%
  2. € 50-200

    78 stem(men)
    32,5%
  3. € 200-400

    15 stem(men)
    6,3%
  4. € 400-600

    5 stem(men)
    2,1%
  5. € 600 of meer

    2 stem(men)
    0,8%
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ik geef ook best wel veel uit per maand, ik denk zeker 200 tot 400 euro. Het is dan niet veel, want ik spaar mooie duurzame items in mijn kast.
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Onderbroeken van de zeeman. Bh's 3 bij Primark maar die houden zich lang goed. En heb er nog een paar dus als je alles afwisseld dan gaan ze lang mee. Net als schoenen. Maar scheelt, ik kan niet goed tegen Bh's ( en heb ik ook niet veel) dus ik draag van die voorgevormde bh tops. Niet duur. Sowieso hou ik niet van al die lingerie setjes gedoe. Gewoon een zwarte onderbroek met een zwarte bh/top en klaar. Sokken: vorig jaar bij de action gekocht. Gewoon zo'n pakje waar meerdere paren in zitten. Die doen het nog steeds prima. Heb er een hoop dus gaan lang mee.
    vorig jaar sneakersokjes van lotto bij Kruidvat gekocht. 5 paar voor 4 euro. Doen het voor het 2e jaar prima.
     
  3. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Nee wij hoeven er niks voor te laten , maar als er bespaard moet worden is het absoluut het eerste wat echt veel minder kan :roflmao:

    Haha herkenbaar! Alleen zou mijn man wel zeggen : ‘waarom 4 paar je kan niet allemaal tegelijk aan’ :o: meer dan dat ook niet omdat ik ook zijn kleding uitzoek en koop dus klaagt hij verder ook niet :oops:
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    0-50. Doe heel dit jaar mee met Slow Fashion, geen nieuwe kleren kopen. Niks of tweedehands. En probeer zo een capsule wardrobe te creëren.

    De kledingindustrie is echt funest voor mens en planeet.
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja precies! Denk dat mensen ook onderschatten dat al die kleine dingen best aantikken. (Paar sokken, ondergoed, panty’s etc).
     
    DQueen en Butchke vinden dit leuk.
  6. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Hier ook wisselend maar zeker 150-200 per maand voor mezelf. Zoals in dit topic vaker aangegeven, kan het de ene maand 600 zijn en de andere maand 25 voor alleen nieuwe panty' s.

    Voor de kinderen gaat er maandelijks veel meer uit aan kleding, schoenen en accessoires :oops:. Ik geef ook toe een schoenverslaving te hebben. Als ik iets leuks zie moet ik het kopen. Voor hen geef ik zeker 300-400 euro gemiddeld uit, soms meer.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  7. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.794
    1.653
    113
    Klopt! Ik ben het sinds een tijd bij gaan houden, om inzicht te krijgen( geld vliegt portemonnee uit) maar ook omdat ik een bepaald bedrag heb gesteld om me aan te houden. Waarom? Omdat het anders toch nooit genoeg is, en ik nu bewustere keuzes maak. En dat werkt prima! Het Besparen wordt nu echt een sport zodat ik met mijn budget het maximale eruit haal. En anders maakt het me toch minder uit. Budget heb ik gesteld op 70 euro per maand, dus 840 euro per jaar. En dan kun je echt ruim kopen, als je niet merkenbelust bent ( hoewel in de opruiming er echt veel voor weinig te koop is). Ik vind het echt leuk op deze manier!
     
    Brigitte1985 vindt dit leuk.
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Geen idee. Ik koop 2/3 keer per jaar vanalles in korte tijdsbestekken voor mij en geen idee meer wat het heeft gekost.
     
  9. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Maar ik heb een paar jaar geleden zo’n set van 7 paar sokken bij de h&m gekocht en die heb ik nu nog steeds. Ik hoef niet elke maand nieuwe sokken of ondergoed te kopen?

    En verder scheelt het denk ik dat ik er al 15 jaar hetzelfde uitzie. Bootcut jeans en een blouse. In de winter een wollen longsleeve er onder en een open vest er over, of een blazer. Ik weet welke kleuren ik graag draag en me mooi staan: herfsttinten. Dus dat winkelt makkelijk. Ik heb een paar winter en een paar zomer schoenen.
    Zo voel ik me het fijnst, en elke keer als ik dacht: ik probeer eens wat nieuws, dan voelde ik me daar toch niet echt prettig in. Dus dat koop ik niet meer
     
    lovewinnie en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met mijn sokken (H&M) doe ik al een paar jaar, onderbroeken (kruidvat) nog veel langer, bh's zo'n 2 jaar (van bonprix), panty's heb ik niet. Tikt bij mij dus echt niet aan.
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Denk dat ik tussen de 100/200 euro per maand aan kleding uitgeef. Ik word er blij van om mijzelf op een nieuw jurkje of lingerie te trakteren en vind ook dat ik dit maandelijks verdien net als een bezoekje aan de kapper en mijn nagels laten doen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst nieuwe sokken heb gekocht.
    Ik doe er in elk geval erg lang mee blijkbaar:p
    Nieuwe bh's 2 jaar geleden?

    Ik ga 1x per jaar met mijn moeder naar Duitsland en daar koop ik dan wat nieuwe shirtjes en jurkjes.
    Ben dan nog geen 70 euro kwijt.
    Ik vind het allemaal erg duur en vind dat het niet waard.
     
    Kittycat2018 vindt dit leuk.
  13. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Wanneer ik een nieuwe jas of schoenen koop of uitgebreid een dagje ga winkelen is dat bedrag een stuk hoger.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ach dat ligt er ook aan hoe lang je met iets doet. Ik heb een grote maat, dus beha's zijn heel duur bij mij, maar ik heb er ook maar 2-3 per jaar, dus als je ze bij Hema of hunkemoller koopt ben je niet zoveel kwijt.

    Sokken haal ik bij de action, elk half jaar 10 paar ofzo a 10 euro. Onderbroeken altijd bij de Hema, 3 voor 5 euro. Dus dat tikt ook niet aan.
     
    Syane vindt dit leuk.
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik koop ook zo’n 3 nieuwe Bh’s per jaar, bij Hunkemöller en dit heeft mij (3 halen, 2 betalen!) toch echt €100 gekost. En je zegt 2x per half jaar €10 aan sokken, is ook echt €20. Is dus al een aardig hapje uit je budget als je maar €50/150 uit geeft per jaar (wat eerder werd gezegd, niet door jou trouwens).

    Vandaar dat ik verbaast ben over dit soort bedragen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh zo. Ja ik haal dat ook niet hoor, maar misschien doen zij wel veel langer met hun sokken. En sommigen hebben niet meer, dun dan heb je soms geen keuze.
     
  17. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Rond de 200 euro per jaar denk ik. Ik doe al 5 jaar met sommige spijkerbroeken, misschien wel langer. Afgelopen winter heb ik alleen een winterjas in de uitverkoop gekocht en 1 broek. Voor de zomer heb ik 2 jurkjes gekocht, een korte broek en 1 paar schoenen.
    Dit jaar heb ik dus wel meer nodig.

    Voor de kinderen koop ik ongeveer 200 euro pp per jaar aan kleding misschien iets meer. Dat is exclusief schoenen, ondergoed, sokken etc.
     
  18. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Ik heb een budget (ben gek op budgetten. Op papier klopt het altijd, alleen in de praktijk niet ;) )

    Per maand 350 euro. Dat is dan voor het hele gezin. En dat is inclusief schoenen, ondergoed en alles (dat hoort toch ook gewoon bij kleding?)
     
    Champetter vindt dit leuk.
  19. peme

    peme Actief lid

    30 nov 2016
    308
    305
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik geef wel veel geld uit aan kleding, een beetje mijn zwakte, geef liever geld aan kleding uit als aan andere dingen.
    Maar ik koop wel heel bewust, en duurdere merken, zodat ik zeker weet dat ik het lang kan dragen. voor mijn zoontje koop ik wel wat minder duur, hij groeit zo hard.
     
    tasje vindt dit leuk.
  20. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    ... oud topic zie ik nu, had al gereageerd :roflmao:
     

Deel Deze Pagina