Kleding uitgave per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef jij uit aan kleding voor jezelf per maand

  1. € 0-50

    140 stem(men)
    58,3%
  2. € 50-200

    78 stem(men)
    32,5%
  3. € 200-400

    15 stem(men)
    6,3%
  4. € 400-600

    5 stem(men)
    2,1%
  5. € 600 of meer

    2 stem(men)
    0,8%
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    @DQueen , volgens mij geef ik dat nog niet eens per jaar uit voor mezelf :eek:

    Nou moet ik ook zeggen dat er eerst voor man en kinderen word gekocht en ik daarna wel eens kijk, maar vind dat wel erg veel per maand.........
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik koop misschien een keer per drie jaar sokken oid, zolang ze niet kapot zijn heb ik geen nieuwe nodig, zelfde voor ondergoed. Bh’s misschien ook een keer per twee jaar een of twee nieuwe. Dat is dus ongeveer 50 euro per jaar aan dat soort dingen. De fijnste jeans kosten 30 euro, koop ik er max. twee van per jaar. Andere broeken ook 2/3 per jaar a 25 euro. Is dus 135 euro per jaar aan broeken oid, rond het af maar 150. En dan nog bovenkleding en natuurlijk schoenen en soms een jas. Ik heb niet het idee dat ik iets te kort kom. :)
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wij (gingen) altijd elke zaterdag lunchen en shoppen en duik altijd wel een boetiekje of winkel in waar ik wat leuks zie, en dat dan ook koop. Afgelopen maand niets gekocht en dat doe ik ook niet meer tot mijn kasten helemaal zijn uitgezocht.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ligt eraan, soms maanden niet en dan koop ik soms ineens in voor 150 euro. Ik koop liever alles in 1x ipv elke maand shoppen. Hou wel van shoppen hoor maar dan koop ik vaak zoveel wat ik niet nodig heb en heb nog zo veel.. moet eerst maar eens gaan uitmesten weer:roflmao:
     
  5. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Ja hier ook zo maar heb nu een probleem, heb spijkerbroeken nodig en die kosten toch echt rond 40 euro per stuk. Dus 100 euro per jaar haal ik niet maar 200 euro per jaar denk het wel.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.526
    113
    Na de eerste 15 reacties dacht ik:eek:, maar toen kwam de rest gelukkig:roflmao:

    Wij geven niet om dure gadgets of andere materialistische spullen. Dat ga je hier ook allemaal niet vinden. Maar I love kleding. Zowel voor mijzelf als de kinderen, voor man ook hoor, maar die heb ik opgegeven;)
    Ik doe het totaal niet om met de mode mee te lopen, heb een heel specifieke smaak. Voornamelijk beetje ibiza style in de zomer. In de winter meer kakkie maar veel jurkjes, rokjes en blousjes. En een stijl die ik winter ibiza noem:roflmao: maar kan dat verder niet goed omschrijven.
    Maar ik koop het dus erg graag. Qua geld per maand, eerlijk gezegd geen idee. Zeker geen 50 per maand maar ook geen 400.
     
  7. peme

    peme Actief lid

    30 nov 2016
    308
    305
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik geef zeker 200/400 per maand uit, en voor mijn zoon ook wel 200 per maand. Ik denk dat mijn vriend zeker, 500/750 per maand uit gedft
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Ik denk dat ik rond de 50 euro per maand uitgeef.. minder zelfs denk ik. Ik ben best moeilijk en vind het al gauw niet nodig. Ik heb niet 3 zwarte tops of 3 dezelfde soort blauwe spijkerbroeken nodig zeg maar. Ik vind het heel leuk om te shoppen, maar overgaan tot koop vind ik lastig. Ik geef het geld liever uit in het restaurantje naast de kledingwinkel :p
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    #69 dreumesje, 22 sep 2019
    Laatst bewerkt: 22 sep 2019
    0 - 50 euro per half jaar.
    Gewoon omdat ik er niks aan vind om te shoppen. Dit jaar wel weer even een winterjas kopen maar goed daar doe ik wel meerdere jaren mee.
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik heb tussen 50-200 per maand gestemd, maar ik vind dat wel een grote marge. Dat is 600 - 2400 euro per jaar, nou die 2400 haal ik niet hoor, maar zit zeker wel een stuk boven die 600.
    Mijn kleding koop ik wel voornamelijk in de uitverkoop trouwens. Maar ik heb moeilijke voeten en ben al snel 150 euro kwijt voor een paar schoenen die ook echt lekker zitten. Dat is dan 1 of 2 paar per jaar
    En ik heb bh maat 70F en koop toch ook wel 2x per jaar een paar dure bh’s (vaak wel in de sale, maar dan zijn ze alsnog 40 euro), dus dat is dan ook snel 150 -200 euro.
    Dan nog wat kleding en dan ben ik die 600 al ruim voorbij.
     
  11. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik koop heel veel kleding bij de kringloop of tweede kans winkels.

    Daar betaal ik 1 tot 2 euro voor een kleding stuk.

    Jeans haal ik daar ook laatst nog een nieuwe Levi's meegenomen voor 3,50. Die was dan duurder omdat de de kaartjes er nog aan zaten....

    Maar per maand ik denk maximaal 15 euro
     
    dreumesje en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Puur alleen voor mezelf ligt het gemiddelde op ca. 100,- per maand. Ene keer weinig tot niks, andere maand wat meer of duurdere aankoop.
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    250 euro per maand voor ons alle 5. Geen idee voor mezelf; ik gok max 50 euro.
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Werkelijk waar geen idee. Soms in een maand 200 euro en soms maanden niks. Net of ik iets nodig heb. Koop wel elk jaar wat nieuws voor de seizoenen maar draag dingen ook meerdere jaren. Als ik een bh koop betaal ik snel al 50/60 euro per bh en dan meestal koop ik 2 stuks en dan is het al flink afgeprijsd. Want daar kijk ik wel na, ik hou van de sale.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb voor 0-50 gekozen. Met veel dingen doe ik heel lang. Mijn vorige winterjas is 7 jaar meegegaan. Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht (voor de helft gescoord) en die gaat ook wel weer een paar jaar mee. Mijn laarsjes van nog geen 30 euro gaan de 3e winter in. Ze zijn nog heel en netjes.
    Bij mij ligt het probleem dat ik er de tijd niet voor neem. Soms komt het financieel niet heel lekker uit, maar over het algemeen is het toverwoord tijd. En ik kan het niet altijd vinden. 12 jaar geleden kocht ik bv heel fijn ondergoed, ik heb het nooit weer gevonden waardoor ik dus bijna nooit nieuwe koop en (ja echt) die van 12 jaar geleden nog steed in mijn la liggen. Nog steeds niet stuk of versleten overigens ;)
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit. Ik koop gewoon iets als ik het nodig heb. Heb een aantal goede basics in de kast hangen en soms koop ik echt maanden niets en dan investeer ik weer in een mooi item.

    Nu zwanger koop ik al helemaal niks. Zonde want straks kiep ik alles weg en ik wil straks eerst mn figuur terug!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  17. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Volgens mij heb ik dit antwoord niet voorbij zien komen maar hier gaat zeker 750 per maand eruit voor kleding voor 5 personen.
    Soms een maand niet, maar dan een maand 1500.
    Mijn man gaat 2x in het jaar, in 1x voor 1500.

    Vind het mega knap hoe sommige met 100 per jaar!!! Uit komen.
    Door goede en mooie kleding voel ik mij veel zekerder.
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    WoW wat een geld geven mensen uit :eek:!

    Ik vind kleding en schoenen super leuk, maar wij hebben echt het geld er niet voor om €300,-/€400,- per maand daaraan uit te geven, ik zou dat er ook niet eens voor over hebben.
    Goed paar schoenen koop ik bijna altijd in de aanbieding, jas ook duurder maar doe ik zo n 3/4 jaar mee. En als ik kleren nodig heb dan haal ik het ook, maar niet elke x voor zoveel geld.

    Ik zou denken; als je echt zoveel geld over hou om te shoppen ga dan lekker een dagje minder werken :roflmao::roflmao:.
     
    Heartofhope vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik koop enkel wanneer ik iets nodig heb ;)
    Vorige week met mijn oudste dochter wezen winkelen en kwamen toen op 500 euro, had ik ook als budget en ze heeft een vrij prijzige winterjas gekregen.
    Ze heeft nog wel nieuwe schoenen nodig maar daar hadden we geen zin meer in;
    Mijn zoon is komende weekend aan de beurt, ook voor hem een budget van 500 euro want heeft ook een winterjas nodig.
    De jongste moet ook nog het eea hebben maar voor haar koop ik een hele garderobe bij de H&m voor een niet al te groot bedrag.
    Zelf heb ik een nieuwe winterjas nodig en nieuwe schoenen.
    Nu dus ineens veel uitgaven maar verder koop ik zelden iets tussendoor. Ik vind winkelen voor de kinderen heel leuk maar dan ineens is het verzadigd en ben ik er klaar mee, ze hebben niets te klagen. Hebben ze iets nodig dan krijgen ze het gewoon maar we hebben geen overvolle kasten,
     
  20. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113

    Ik heb niet perse iets met de nieuwste mode. Soms vind ik die echt niet mooi of staat het me niet. Maar dat ik elk seizoen wel iets koop is omdat ik het leuk vind. Er is zoveel leuks in de winkels. En ben soms ook wel uitgekeken op een kledingstuk. Wel ben ik minder gaan kopen. Bewuster. En dat kan nog wel een beetje minder, maar ja ik vind het ook echt leuk om te shoppen. Mijn budget per maand is lastig. Soms 2 maanden niet, dan weer een jurkje en dan weer meerdere kledingstukken in een keer.
     

Deel Deze Pagina