Kleding uitgave per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef jij uit aan kleding voor jezelf per maand

  1. € 0-50

    140 stem(men)
    58,3%
  2. € 50-200

    78 stem(men)
    32,5%
  3. € 200-400

    15 stem(men)
    6,3%
  4. € 400-600

    5 stem(men)
    2,1%
  5. € 600 of meer

    2 stem(men)
    0,8%
  1. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik sluit mij hierbij aan! Laptop is oud, tv ook niet hip, wel een iPad (maar gebruiken we zelden) geen dure auto’s of hippe gadgets maar wel uh veel kleding en schoenen. Vooral voor mij en de kinderen. (Mijn man is meer van 2-3 keer per jaar hele outfits aanschaffen en klaar) Ik ben dan niet perse van dure merken ofzo (nou ja wel in uitverkoop) en koop echt geen kinderjassen boven de 50 euro. Maar ik houd wel van shoppen en geef dus ook ongeveer zoals @tuc uit. Soms ga ik shoppen en slaag ik en geef ik dus 300 uit soms alleen wat panty’s en ondergoed en is het 40 euro.
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik gok zo tussen de 200 en 300 euro per maand voor mezelf. En dan komen de kinderen er nog bij :oops:
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    #83 GroeneBomen, 22 sep 2019
    Laatst bewerkt: 22 sep 2019
    0 tot 50. Kan 1 maand 200 zijn, kan een maand 0 zijn. Heb wel veel kleding en schoenen. Heb al minimaal 7 winterjassen haha dus ik hamster wel :p
    Ik ben wel een sale shopper. Koop zelden iets voor de normale prijs. Dus ik wacht geduldig

    En mijn moeder stopt mij graag kleding toe, die houdt van shoppen met of voor haar kroost (was vroeger al zo, had als 5 jarige rustig 7 paar schoenen zodat het altijd wel ergens bij pastte haha.) Dus vandaar dat het bedrag op 0-50 ligt.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.952
    113
    Mijn jas gaat nu al een aantal jaren mee, ziet er nog perfect uit. Ik draag ook niet altijd een jas 's winters, vaak volstaat een dik vest ook. Ook heb ik bepaalde schoenen al lang. Als het niet versleten is hoef ik geen nieuwe. Daarbij kopen we veel kleding tweedehands (vooral ivm milieu) en dat scheelt ook aardig wat centjes ;)
    Dat niks kopen geldt voor de meeste kleding, dus niet alleen wat betreft jas/schoenen. Ik kan zo maandenlang niks kopen.
     
    WinterBird vindt dit leuk.
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn winterjas en schoenen kosten inderdaad meer als 100 euro ;)
    Winterjas was bijv. Iets van 300 euro, deze gaat nu zijn 4e winter in.
    Winterschoenen zijn van Meindle, nog eens 300 euro. Mijn vorige paar is 7 jaar meegegaan en die ik nu heb gaan hun 3e jaar in. Als je dat per jaar berekent is dat natuurlijk niet zo veel.
    Verder koop ik voor mezelf wanneer ik iets nodig heb. Meestal is dat 2x per jaar wat broeken en shirts o.i.d. wat ik kwijt ben is ook heel wisselend. Ik kan rustig 500 euro uitgeven, maar ook 50 euro. Dure (merk)kleding scheelt mij niets.
    Mijn man krijgt 'kleedgeld' van zijn werk. Hier koopt hij zijn pakken van. Thuis heeft hij het liefst een trainingsbroek en een t-shirt aan, dus ook gauw klaar :D:thumup: Qua gewone kleding heeft hij hetzelfde koopgedrag als mij.

    De oudste draagt alleen jurkjes. Voor haar koop ik als ik iets leuks zie. Ze is erg slank en veel jurkjes vallen wijd bij haar. Nu ze er langer als 1 seizoen mee doet let ik iets minder op de prijs.

    De jongste heeft veel kleding van de oudste aan. Vaak haal ik nog ik kledingpakket van Marktplaats af om te variëren.
    Schoenen krijgt ze wel altijd nieuw.

    Voor de meiden ben ik voor ongeveer 250 - 300 euro per jaar klaar denk ik.
     
  6. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    De ene maand meer dan de andere. Ik denk gemiddeld zo’n 600 - 1000 per maand. I love Shopping haha!
     
    DQueen vindt dit leuk.
  7. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Snap je reactie, maar ik werk al maar 1 dag. Niet voor het geld, maar voor er even tussenuit te zijn.

    Kinderen krijgen hier kleren van vingino Tommy Hilfiger etc. Trui is zo n €60 per stuk. Dus logisch dat we duur uitkomen.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik denk 500-750€ per jaar aan mezelf, manlief iets meer en ook zoiets voor mn dochtertje...
     
  9. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Gelukkig ben ik niet de enige :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    LoeForceOne vindt dit leuk.
  10. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Geen idee eigenlijk. De meeste dingen die ik koop gaan jaren mee, inderdaad winterjas al 5 jaar en schoenen ook al wat jaren. Die laatste laat ik ook wel eens nieuwe zolen/hakken onder zetten bv a 10e per paar en dan kan ik weer vooruit. Maar toch koop ik her en der regelmatig shirtjes etc die dan vrij snel versleten zijn.
    Zoon krijgt (nog steeds) veel kleding doorgeschoven, maar zo af en toe krijgt hij wel iets nieuw. Zelfde geldt dadelijk voor de baby.
    Voor man bestel ik per jaar zo'n 5 shirts/truien bij Girav in de sale. En broeken/vesten 1x per jaar bij de Shoeby in ons dorp.

    Na de zwangerschap wil ik wel graag nog wat duurzamer gaan doen. Voor mij is dat: kleding afdragen, wat kwalitatief goede items kopen (liefst tweedehands of via mp) en een jaarcapsule creëren.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Ik haat shoppen.
    Ik ga dus zeker niet iedere maand daar gaan rond slenteren :confused:.
    Als ik dan eens ga koop ik gewoon voldoende.
    En dat gaat niet over wat kan in ons geval maar dat ik het niet wil.
     
    Zwierezwaai en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Pfoe, ik zou het niet eens weten. Deze maand toevallig wel een broek en een trui gekocht voor samen €60. Heel vaak denk ik dat ik niet veel voor mezelf koop, maar volgens mij gaat het soms ongemerkt en haal ik heus wel hier of daar een truitje. Ik zou het alweer vergeten zijn maar in augustus heb ik bijvoorbeeld ook een t-shirt en een tregging gekocht, wel bij de Primark dus was heel voordelig uit. Al zoveel plezier van gehad ook dat ik ze al niet meer nieuw vind. Winterschoenen heb ik nog nieuw nodig dit jaar dus daar zal ik volgende maand ofzo wel voor gaan. Ik zal/kan niet de allerduurste kopen maar €50 ben je snel kwijt. Heb vrij snel last van mijn rug dus ze moeten wel stevig zijn.

    En ja.. ik ben er ook zo een die voor haar kind (veel) meer koopt dan voor zichzelf. Heb er geen pijn van.
     
  13. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    0-50, maar vraag mij niet wat ik aan mijn zoon uitgeef :cool:.
     
  14. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Zo gaat dat met mijn man ook, die heeft namelijk een hekel aan passen. Dus 3 a 4 x per jaar gaan we voor hem shoppen, kan hij zich al van te voren geestelijk voorbereiden maar dan geeft hij wel rustig €1500 tot €2000 aan zichzelf uit (soms nog meer).
     
    Ruub1986 vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    0 tot 50
    Dat is dus max 600 per jaar. Daar zit ik ruim onder. Ook als ik de kinderen meereken.
    Wat ik koop gaat lang mee, dus veel nieuwe spullen heb ik niet nodig. Afgelopen weekend nog mijn oude laarzen bij de schoenmaker gehaald. Nieuwe hak en zooltje en mooi opgepoetst. En ik ben zo blij als een kind op pakjesavond.

    Voor de kinderen koop ik wel meer. Maar dat is omdat ze eruit groeien. Jongste krijgt wel de kleding van oudste als die nog mooi is.

    Duurste wat ik voor mezelf koop is ieder jaar nieuwe hardloopschoenen. Meestal rond 100 euro.

    Ik ben echt verbaasd dat er mensen zijn die ons complete gezinsbudget voor boodschappen, uitjes, kleding en overige losse uitgaven uitgeven aan kleding voor zichzelf. :eek:
    Wij zijn echt niet arm maar.... Wauw!
    (Geen oordeel. Fijn voor jou dat het blijkbaar kan;))
     
  16. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Wisselend, maar ik denk gemiddeld zo’n €300 per maand. Soms kan ik twee maanden amper iets uitgeven, maar nu komt de winter en dan koop ik vaak wel twee nieuwe jassen en een aantal paar schoenen in 1 maand. En dan de rest nog. Dan schiet het bedrag weer omhoog.
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Hier wisselt het enorm. De ene maand koop ik helemaal niks en de andere maand een shirtje bij de Hema of twee paar dure Tommy boots. Ben helemaal niet merkvast en koop echt wat ik nodig heb. Voor de kids idem.
    Ik probeer wel alles met korting of in de sale te kopen. :p
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.952
    113
    Overigens lopen mijn kinderen grappig genoeg juist vaak in merken. Dus van de buitenkant zou je het niet zeggen dat ik niet zo om merken geef. We krijgen dat namelijk van mijn zus van wanneer dat van een fotosessie bv over was en is dus praktisch nooit gedragen.
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Heeft Shoeby dan extra lange broeken ook? Nooit geweten...ik bestel meestal g-star voor mijn man. Tenminste, omdat je bij Girav besteld, ga ik even van een lange man uit. Ik vind Girav zo saai eruit zien, heb daarom nog nooit wat voor mijn man besteld, maar qua pasvorm is het wel waarschijnlijk beter voor hem.
     
  20. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Niet veel. Meestal 3 x per jaar zo'n 100 euro per keer voor mezelf. Ik draag altijd hetzelfde haha. Maar ik houd niet van shoppen. Ook vind ik het zonde om alles maar nieuw te kopen. Dus ik koop ook wel in de kringloopwinkel of marktplaats. Voor de Kids net zo. Zonde om er zoveel geld aan uit te geven als dat ook anders kan.
     

Deel Deze Pagina