Kleding uitgave per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 23 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef jij uit aan kleding voor jezelf per maand

1. € 0-50

140 stem(men)
    58,3%
  2. € 50-200

78 stem(men)
    32,5%
  3. € 200-400

15 stem(men)
    6,3%
  4. € 400-600

5 stem(men)
    2,1%
  5. € 600 of meer

2 stem(men)
    0,8%
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik zeg niet dat het me niks uitmaakt, ik kijk echt wel een beetje of het leuk staat en bij elkaar past, maar ik heb echt een schurfthekel aan winkelen voor mijzelf, altijd al gehad ook. Pashokjes dramatisch. Ik heb er gewoon geen lol in, vind dat ik mijn tijd aan veel leukere dingen kan besteden.

LisbethSalander, chrystel73 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat kan natuurlijk, ieder zn hobby dan maar;)

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Herkenbaar. Ik vind dat ik er leuk uitzie thuis, hecht daar ook waarde aan (dus itt wat ik hier vaak lees heb ik nooit een huispak oid aan) en heb ook redelijk veel kleding. Als er steeds wat bijkomt maar niks weggaat, dan heb je op een gegeven moment gewoon veel kleding en hoeft er amper iets bij te komen haha.
    Maar winkelen op zich kan me gestolen worden! Online trouwens ook!

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Kleding niet boeiend vinden is iets anders dan niet willen winkelen. In mijn geval koopt mijn man al jaren mijn kleding (en jarenlang teveel waardoor ik nu zoveel heb dat er echt niets meer bij hoeft vind ik) en vind dat prima zo. Als je niet van koken houdt kan je nog wel van lekker eten houden... Zoiets zeg maar ;)

tuc vindt dit leuk.
  5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ah ok! Ik wilde die woorden niet in jou mond leggen hoor! Maar ik las het hier wel een paar keer voorbij komen van anderen

tuc vindt dit leuk.
  6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    0-50 euro. Draag voornamelijk zwart en koop zelden iets nieuws.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh echt, geef mij zo'n man. Ik kan het zelf nooit vinden :)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is niet zozeer niet boeiend vinden maar het heeft niet echt prioriteit, ik loop overigens niet in huispakken.
    Ik zie er zelf niet de meerwaarde van in om 20 paar schoenen te hebben of 20 broeken, jurken, shirtjes, voor mij is dat gewoon pure verspilling en daarom krijg ik er ook geen blij gevoel van.
    Ik leg dat geld liever opzij voor iets anders, straks een nieuwe keuken, slaapkamers opknappen, daar investeer ik liever in, iets blijvends en niet iets wat in mijn geval op een grote hoop in de kast verdwijnt ;)

WinterBird, chrystel73 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  9. Flipje25

Flipje25 Actief lid

23 feb 2018
    123
    110
    43
    Vrouw
    Heel wisselend. Soms niets en soms een paar honderd euro. Hangt ervan af of ik iets nodig heb. Voor mijn dochter hebben we heel veel kleren gekregen. Dus voor haar hoeven we vrij weinig aan te schaffen. Alleen schoenen, regen- en winterpakken investeren we echt wel redelijk wat in. En die zijn hier niet echt goedkoop. We wonen in Noorwegen en zolang het warmer is dan -10 is ze een groot deel van de dag buiten op het kdv. Shop voor mezelf vaak in de uitverkoop. Behalve jassen en schoenen. Die moeten gewoon goed zitten en tegen de weersomstandigheden kunnen. Maar die gaan ook wel een paar jaar mee. Vind het wel belangrijk om er leuk en verzorgd uit te zien. Maar vind het dan echt weer niet nodig om daar belachelijk veel geld aan uit te geven of per se met de laatste mode mee te gaan.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Als je mijn jaaruitgaven aan kleding bekijkt kom je uit op.... 150-200euro. Ik heb een grote liefde voor 2e hands kleding, en koop eigenlijk alleen ondergoed nieuw. Dit jaar heb ik tot nu toe alleen 2 nieuwe T-shirts gekocht, en op de rommelmarkt 2 korte broekjes en jurkjes ivm afvallen.

Indire en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. peme

peme Actief lid

30 nov 2016
    308
    305
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zojuist gewinkeld met mijn zoon, hij heeft een studie dag, en ben 350,00 lichter en ik ben er nog niet... Wel met schoenen erbij, en het wisselt van Z8, Tumble en dry tot zeeman en hema.
    Voor mijzelf durf ik nu niets te kopen, dat scheelt weer in budget, ha ha, ik ben net 6 weken zwanger dus even kijken wat mijn figuur gaat doen.

12. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk geen idee, het verschilt zo erg per maand. Vandaag geshopt en dan geef ik ruim 300 euro uit aan mezelf. Maar er zijn ook maanden dat ik niks koop. Door gewichtsschommelingen hangt er ook veel in mn kast dat te klein & groot is. Ook heb ik soms een bui dat ik alle goedkoepe rommel die in mn kast ligt zat ben en dan koop ik wat nieuwe dingen. Langzamerhand ben ik alle 'goedkope prullen' aan het vervangen voor kwaliteit.

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Heel erg wisselend hier..
    Heb na lezen van topic wel het idee dat vrouwen weinig geven om leuke lingerie?
    En lekker zittende lingerie kan ook sexy zijn met kant ect. Maar heb idee dat iedereen in een simpele onderbroek erbij loopt?

DQueen vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou in mijn geval met een 80h is lingerie nog weinig sexy, maar vooral functioneel. Dus heb ik vaak dezelfde saaie beha's die gewoon lekker zitten.
    Ik draag idd altijd katoenen slips, comfort gaat voor mij boven sexy zijn. Kanten stringetjes zijn niet aan mij besteed. Overigens vind mijn man mij nog sexy genoeg, dus zie het probleem niet. Niemand anders die het ziet.

tuc vindt dit leuk.
  15. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hmm.. Kleding?
    Eén tientje per maand ofzo.
    Het meeste wordt hier doorgeven binnen de familie of buurt.
    Af en toe kopen we eens wat bij de kringloop.
    Alleen sokken en ondergoed wordt nieuw gekocht.
    Ongeveer 1x per jaar wordt er wat meer geld uitgegeven, meestal voor een speciale gelegenheid.

Schoenen en beha's vind ik wel belangrijk, daar wordt flink meer geld aan uitgegeven.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb gisteren een outfit gescoord bij de Zeeman, zwarte legging van 5 euro en een jurkje erop van 15 euro, ik heb weer een nieuwe set ;)

bloemetje1 en Syane vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    De vraag is natuurlijk, wat is leuk, lekker zittend en sexy e.
    Dat is voor iedereen anders natuurlijk.

18. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik vergeet mezelf ook niet maar heb daar dan ook geen nieuwe kleding voor nodig.
    Ik probeer juist duurzame keuzes te maken en heb liever 1 dure jurk waar ik 20 jaar van kan genieten dan 20 goedkope jurkjes in de kast die ik net niks vind en daardoor nooit draag.

Juist omdat ik veel om kleding geef schaf ik weinig aan. Voor mezelf en zeker ook voor het milieu want kleding is een grote vervuiler!

Afgelopen jaar heb ik 40,- uitgegeven voor een tshirt omdat een oudje was versleten. Meer niet omdat ik mijn kledingkast minimalistisch wil houden. Deze herfst ga ik opzoek naar een mooi vest omdat mijn huidige vest uit 2011 niet mooi meer is.

Voor de kinderen schaf ik wel veel vaker kleding aan omdat zij nu eenmaal groeien. Maar haal daarvoor ook dingen bij de kringloop etc. Niet omdat het moet, maar omdat ik het onzin vind om alleen maar nieuw te kopen.

rijo, Neuzeke en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  19. Melief

Melief Niet meer actief

Ik denk dat ik uit kom op 50-100 per maand. Ik heb niet gigantisch veel kleding maar koop veel basis items die goed te combineren zijn en af en toe een blouse of jurkje met een printje. Hou er wel van om een beetje hip erbij te lopen maar koop meestal wel goedkopere items omdat ik nogal een held ben in vlekken creëren.

20. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    50-100 per maand en het liefste geef ik nog meer uit, maar dat is niet haalbaar. Ik kijk bijna elke dag wel naar nieuwe kleding op internet.. beetje verslavend denk ik :rolleyes:

Deel Deze Pagina