Kleding vakantie in de sneeuw

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LisbethSalander, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Vraag aan de ervaren wintersporters met kinderen. Dit jaar vieren we de feestdagen in de sneeuw. Oudste kind zal samen met zijn vader een aantal dagen skiles nemen. Jongste kijken we daar of hij ook mee op les wilt.

    Maar nu de vraag. Wat voor kleding hebben de kinderen nodig? Wat is onmisbaar?
    Ik zie skipakken uit 1 stuk of losse broeken met een jas. Thermo-ondergoed, pully’s enz. Wie helpt me het juiste mee te nemen. Alvast dank!
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor de jongens:
    Broek, jas, pully, sokken, handschoenen, helm, bril en zo'n soort kraagding (geen idee hoe het heet, wij noemen het thuis een beflapje :roflmao:). Alles dan in de ski uitvoering. Thermo ondergoed gebruiken wij niet.
    Schoenen en ski's huren wij ter plekke.
    Een skipak heeft voor en nadelen: je hebt geen blote rug/afzakbroek, maar als je naar de wc moet dan moet je alles uittrekken....
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    ^^ dat dus.
    En daarbij nog snowboots oid.
    En thermokleding is wel echt heel lekker als het koud is. Bij zeeman hebben ze dat vaak voor een paar euro, maar ook bij lidl, decathlon, kruidvat, Hema hebben ze dat vaak wel.
    Wij vinden een thermobroek wel fijn onder een skibroek omdat de skibroek van binnen van dat voeringstof is.
     
    LisbethSalander en Butchke vinden dit leuk.
  4. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Wij en onze kinderen dragen laagjes, zo kan je altijd wat aan of uittrekken. Tijdens de skiles is het soms zweten hoor. Zeker de beginnerslessen. Dus eerste laag een thermotruitje van merinowol, daarover een fleece laag (vest of trui) en daarover een degelijk skijack met sneeuwvanger. Draag nooit katoen, dat neemt zweet op waardoor het tijdens koude temperaturen, je lijf flink afkoelt. Juiste thermoshirts zorgen ervoor dat zweet wordt getransporteerd.
    Verder goede skisokken, wanten en uiteraard een skibroek die wel ademt. Een buff is ideaal, een sjaal is niet zo handig.
    Snowboots zijn ook fijn of anders goede waterdichte wandelschoenen. En we hebben allen een helm met vizier, lekker handig.

    thermobroeken onder de skibroek hebben we nog nooit aan gehad. Dat vinden we niet lekker zitten.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  5. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Dank voor de reacties.
    @Feye je geeft aan dat een nadeel van een skipak is dat alles uit moet. Maar moet een jas ook niet uit bij toiletbezoek ivm de bretels aan de broek? Of is daar een foefje voor?
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Een buff dus!
    Snowboots idd ook. Een muts voor als je gewoon buiten bent en niet skiet/sleet is ook fijn.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Broeken zonder bretels :thumup:
     
    Butchke vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    En al heb je wel broeken met bretels, een ski jas kan je uittrekken en ophangen. Bij een skipak moet je oppassen dat het bovenste gedeelte niet in de wc pot hangt.. :|
    Overigens dragen zowel wij als de kinderen nooit thermokleding op wintersport, veel te warm.
    Vergeet ook geen goede skibrillen te kopen, vooral kinder oogjes zijn erg kwetsbaar bij sneeuw en zon.

    Veel plezier alvast!
     
  9. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    dat is een fabeltje dat je het warm krijgt van thermokleding...;). De juiste thermokledij zorgt juist voor een constante lichaamstemperatuur... transporteert zweet bij hitte en houdt warm bij kou. Een fleecetrui zou je juist achterwege kunnen laten....
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Fijne en goedzittende handschoenen zijn ook echt wel belangrijk!

    wij hebben
    deze voor de jongste(4 jaar)
    DA8410C1-03A4-4049-B0E2-FA4CDFD8ACBB.jpeg




    en zoiets voor de oudste (6 jaar)
    E39ACCE3-98D2-4310-A052-12E460B14B0B.jpeg


    Deze sluiten fijn om de pols en nog een keer om de mouw zodat er geen sneeuw tussen de jas en mouw terecht komt.

    mijn oudste is nogal een kou kleum die snel zeurt over koude handjes...
     
  11. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Een fleecetrui heb ik ook nooit aan, alleen een dun shirt met lange mouwen of een t-shirt onder mijn ski jas.
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Wij hebben idd ook voldoende aan hemd, pully en jas.
    2 jaar geleden met -20 een extra shirt er bij aan, ging prima.
     
  13. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Voor dochter hadden we vorige jaar een dikke maillot (h&m) onder haar skipakje en een shirtje met lange mouwen. Ook ski sokken, snowboots, een buff, muts en tijdens het snowboarden een helm, handschoenen, zonnebril (willen dit jaar een skibril maar vorig jaar paste ze die nog niet). Ga nu kijken bij de kruidvat voor een thermolegging van Frozen.
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Een helm!

    En ik heb altijd fatsoenlijk thermo ondergoed voor iedereen en een wat dunnere jas. Dat beweegt makkelijker.

    De juiste sokken zijn ook fijn!

    Hier hebben de kids een broek met bretels en een mini rugpandje en wij gewoon zonder.

    Goede brillen zijn ook belangrijk en een paar hippe snowboots ook.

    Veel plezier alvast! Je komt doodmoe terug maar het is zoooooo leuk!
     
    Butchke vindt dit leuk.
  15. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Helemaal eens .. je ziet vaak kinderen als michelinpoppetje gekleed, veel te groot en dik jack, totaal geen bewegingsvrijheid. Wij hebben ook voor allen een dunner skijack. Wel met een goede waterkolom (min 10000k) en ademend vermogen.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Voor mijn dochter heb ik altijd twee sets. Een skijas met broek en een skipak aan een stuk (€30 decathlon). Het is ons al eens overkomen dat ze of door het spelen doorwaternat was of door een sneeuwbui. Het decathlonpak wordt meestal gebruikt om na het skiën te spelen of te sleeen.
    Thermo-ondergoed van de Lidl is erg prettig, ook de pully’s, worden hier ook gebruikt voor het sporten in de winter. Skisokken hebben we van de action. moonboots ook van de action of de Lidl. En een buff inderdaad.
    Onesie mee voor in het appartement. Meer kleding heeft ze niet nodig :)
     
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Naast het al genoemde ook extra handschoenen. Natte handschoenen zijn echt niet fijn.
    Een skipak vind ik voor hele kleintjes wel fijn. Voor Q hadden we als eerste echte skibroek iets wat er tussenin zat, aan de onderkant gewoon een skibroek en aan de bovenkant er aan vast fleece, een soort tuinbroek was het meer. Haar jas heeft ze toen veel uit gehad op de piste maar ze kreeg geen koude rug.
     
  18. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Bedankt voor de vele tips! Hier kan ik zeker wat mee.
     

Deel Deze Pagina