warme slaapkamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kirrebir, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg mijn kleintje net op bed en de thermometer geeft 25 graden aan...
    :$

Hoe zouden jullie je kleintje aankleden in bed (ik heb geen slaapzak) met deze temperatuur?

2. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mn dochter is et ook die temperatuur. Ik heb mn dochter gewoon met pyjama en slaapzak in bed gelegd maar geen laken en deken erover. Het bovenlichtje heb ik open.
    Wanneer wij straks naar bed gaan dek ik der toe aangezien het nog wel aardig afkoelt vannacht.

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier ook al 25 graden, omdat de zon er heel de middag fel op staat. Ik leg ze alleen met een pyama en een zomer slaapzak in bed. Geen lakentjes e.d. erover. Ook niet als wij zelf naar bed gaan, omdat ons huis goed op temperatuur blijft als het eenmaal warm is....

4. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zit dus met hetzelfde probleem. Hier is het 24 graden op zijn kamertje.
    Maar mijn kleine slaapt dus niet zonder slaapzak! En dan ook nog een winterslaapzak.. eerst lag hij altijd ingebakerd, we zijn toen overgstapt naar een winterslaapzak van pacco. Ging goed, perfect eigenlijk, maar nu de overstap naar een zomerslaapzak lukt dus echt niet!! EN dan heeft hij nog een lakentje!!! Zonder gaat hij ook niet slapen!!

Weet ook echt niet hoe ik dit op moet lossen dalijk als het 30 graden is,

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nu iig alleen met luier in de slaapzak.

Hier een romper, pyama, zomerslaapzak, laken. Normaal nog een 2e laken & deken ( De 1e laken stop ik ze mee in, met de 2e dek ik ze toe, anders woelt ze er onder vandaan )

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat niet warm?
    Ik heb hem nu alleen met romper met lange mouw onder een dubbelgevouwen laken liggen...

Als ik straks ga slapen leg ik er nog een dunne deken overheen.

Als hij koud aanvoelt dacht ik hem misschien nog een pakje uit 1 stuk (heb geen echte pyjama's) aan met een korte mouw romper aan te trekken.

Hm... nu ik het opschrijf bedenk me dat dat eigenlijk in principe hetzelfde is als hoe Suusjeuh het doet... ;)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier is het 22 graden...
    Mijnheer ligt in een zomerslaapzak en romper met lange mouwen en een pyamabroek.

8. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Mijn zoontje heeft alleen een rompertje aan anders is het veel te warm.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier is het nog minder warm boven denk ik. ik heb geen thermometer boven. beneden is het 22.5 heel de dag geweest. dus ik ga ervanuit dat het boven ook niet warmer is. ik hou zijn kamertje goed dicht en lucht in de vroege ochtend.hij heeft een hempje met lange mouwen aan en een slaapzak met lange mouwen en het dekbed ligt op zijn beentjes omdat hij dan lekkerder slaapt dan helemaal zonder. ik heb een paar keer gevoeld vanavond maar hij voelt gewoon lekker aan dus niet te warm.en vannacht zal het nog wel wat afkoelen.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter ligt nu in romper lange mouw en pyamabroek, als wij naar bed gaan leg ik haar in een zomerslaapzak.. Verder geen dekens en lakens en het is 25 graden op haar kamer..

Ze heeft wel een helmpje op en heeft het niet snel koud..

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

vind het ook altijd moeilijk in te schatten.
    we hebben ons zoontje een romper lange mouw aangetrokken en dan in de slaapzak zonder mouwen. het is geen zomerslaapzak.
    k ga straks nog wel ff voelen/kijken hoe warm/koud hij het heeft.

12. Loe

Loe Niet meer actief

hmm, moeilijk he. ik zat ook al te denken. het koelt echt wel af 's nachts, daarom toch maar besloten de zomerslaapzak niet te doen. hij heeft romper korte mouw aan daarover de pyama, en in de winterslaapzak, heb de mouwen er nu afgeritst.

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Loe, oh lijkt me toch best wel warm..

Maar Mart is al snel te warm hoor. Hier in een romper lange mouw, heel dub broekje en zomerslaapzak onder een lakentje. Heb er vannacht wel een stukje deken over gedaan (enkel)

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier in de slaapkamer vannacht niet onder de 21 graden geweest...
    En dat terwijl het raam een stukje open stond!

Dus alleen de romper was prima te doen (wel onder lakentje en dun dekentje)!

Zijn temp was zelfs wat aan de hoge kant vanmorgen.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Vroeg ik me ook al af!

Onze babyfoon geeft 23 graden aan :$ Hoe moet dat straks in de zomer!

Hij houd van strak instoppen maar we zullen er straks in de zomer niet onderuit komen om zonder dekens te slapen.

Nu: Romper korte mouw, shirtje lange mouw, slaapzakje en een enkele deken (met laken) tot aan zijn middel.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij 25graden een 2 maanden oud baby, en je gebruikt geen slaapzak?ik zou dan korte mouw romper pyama en aleen laken doen. en sokjes. is best erg war, 25 graden. en in de nacht als het afkoelt enkel deken eroverheen. je kunt op deze leeftijd niet voor de hele nacht aankleden.

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb campingbedje bij ons op de slaapkamer staan sinds een paar dagen,hij gaat overdag daar nu in,en s,nachts in eigen bedje.
    onze kamer is ong 4 graden koeler.
    maar doe alleen pyama aan hoor,te warm is erg gevaarlijk.
    als hij het koud heeft word hij wel wakker,en kan ik hem alsnog wat aantrekken.

18. adi

adi Niet meer actief

Vorig jaar met die hittegolf wat het echt afzien hoor!

Voor de kindjes waarbij nu al zo warm is op de kamers, moet echt een oplossing worden gezocht.
    Goede verduistering voor de ramen, dat je het overdag echt donker kunt maken, en een ventilator als reserve voor de echte hitte golf.
    Deze zet je natuurlijk niet aan als de baby slaapt, maar als de baby beneden is kun je boven alle ramen openzetten voor de tocht, tegelijk goed verduisteren en de ventilator aan in de babykamer. Deze helpt mee voor de luchtcirculatie.

Mijn kinderen slapen ook alleen goed ingestopt. In de zomer lagen ze in hun rompetje onder de laken, en deze probeerden wij zo strak mogelijk in te stoppen.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mijn zoontje is geboren vorig jaar in juli,met die warmte dus.
    ik heb hem in het begin overdag in de wandelwagen gelegd in de woonkamer,benden dus.
    en de ventilator aan,maar niet op hem natuurlijk
    maar dan voelde de kamer iets aangenamer.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben nu de mobiele airco aanstaan op haar kamertje (26 graden) om het een paar graden terug te koelen maar zodra het apparaat uitgaat, gaat de temperatuur weer oplopen.. de warmte zit gewoon in de muren dusja kan er weinig meer aan doen..

Straks gaat ze even op onze slaapkamer daar is het nog iets koeler...

Deel Deze Pagina