kleding van de zeeman en wibra?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anica, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    wat is jullie ervaring? ik was van de week toevallig bij de zeeman en zag rompertjes voor € 0,99 liggen.
    aangezien je kindje het toch niet lang aan heeft maakt het me niet zo veel uit als het maar niet na de eerste wasbeurt uit elkaar valt.

en volgens mij heeft de wibra ook beddengoed als ik het goed heb.
    wat is jullie ervaring daarmee en natuurlijk ook met de kleertjes?

Thanks

2. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb voor mijn zoontje wel beddengoed van de wibra( dekbedovertrekje) en dat blijft wel mooi. had ook een winterslaapzak maar die ging niet langer dan twee maand mee , rits kapot en geen model meer aan . de dunne slaapzak doet het beter van de wibra. ook heb ik best wel wat kleertjes gehad van de wibra, broekjes blijven redelijk mooi maar t shirts en polo's zijn na twee keer wassen ( op 30) een maat korter en drie maten wijder. rompers van zeeman?? leuk zo goedkoop maar hier na twee keer wassen weg zowat. en ik was echt alles op 30 . zelf zweer ik bij hema rompers, en nu af en toe die van kruidvat. voor kleren ga ik ook graag naar de hema of lief want dat krijg je gewoon niet lelijk met wassen. ik ben er nu achter dat je beter iets meer kan betalen , en dat het dan meestal ( niet altijd) langer mee gaat. verder blijf ik wel gewoon een wibra fan hoor , nu ook voor leuke setjes korte broekjes met shirt voor de vakantie dat maakt me dan weer niet uit :)

ik denk dat iedereen hier een andere mening voor heeft en zou zeggen gewoon halen wat je leuk vind meid en dan zie je vanzelf of het je bevalt of juist niet

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben altijd een beetje anti zeeman en wibra geweest. Maar laatst bleek dat mijn zoontje al bijna al zijn zomershirts niet meer aan kan, terwijl ze nooit zijn gedragen, dus toen ben ik voor de tweede keer in mijn leven de zeeman binnengelopen. En warempel vond ik drie leuke shirts en tot nu toe blijven ze er ook goed uitzien. Valt me eigenlijk 100 procent mee.

4. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Ik haal ook wel eens iets bij zeeman en wibra! Altijd prima. Je kunt het niet eens verwassen want dan passen de kids het al niet meer, haha.
    En ik zweer bij de slaapzakjes van de wibra!!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Slaapzak heb ik van de wibra gehad en die beviel prima. Halsje was wel in verhouding wat te wijd maar die heb ik ingenomen. Ik heb 1 shirt van de wibra en die is na tig keer wassen nog steeds prima hoor (kostte ook maar een euro ofzo).

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik heb ook het nodige van de zeeman, rompers blijven echt wel mooi vindt wel dat met de mouwloze rompers je een volle baby moet hebben anders heb je echt een stuk romper over

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb de wat duurdere rompertjes van de zeeman, en die blijven prima met wassen. Kleertjes zijn leuk voor erbij, maar gaan maar 1 kindje mee. De shirtjes van de Wibra vind ik beter.

Ik loop er geregeld binnen, want qua kosten is het leuk om daar voor bijna niets iets leuks te scoren. Nu had ik een spijkerjurkje voor 6 euro. Geen geld toch?

Slaapzakjes: kijk ook eens bij de Ikea. Die blijven echt heel goed, of van de Kruidvat ook prima voor weinig geld.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Kleding van de zeeman is voor normaal tot bredere kids is mijn ervaring. En die van de Wibra juist voor normaal tot smallere kids. Vooral spul van de Wibra blijft heel goed. Maar ook over Zeeman heb ik niet te klagen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.858
    113
    Ik heb ook wel wat dingen van de Wibra en de Zeeman, gewoon voor erbij, maar ik merk toch wel duidelijk verschil met dingen van merken of gewoon de Hema/H&M etc. in kwaliteit.
    Die blijven een stuk langer mooi en in model na het wassen. Ik heb bij de Wibra en de Zeeman toch eerder dat naadjes los laten, knopen er af vliegen of ritsen kapot gaan. Maar goed, van sommige dingen maakt dat mij geen moer uit, dragen ze toch zo kort. Ach, en andere dingen blijven nog best goed.
    Ik heb bijv. ook een molton van de Hema en eentje van de Wibra, dat laatste ding kijk je zowat dwars door heen, zulke flutkwaliteit. Maar daarentegen blijft het aankleedkussenovertrekje er wel goed uitzien.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik haal ook weleens kleding bij de Wibra of Zeeman, al wordt de laatste wel minder tegenwoordig, omdat mijn jochie een steeds smaller postuur krijgt.
    Na het wassen wordt de kleding vaak ook net iets korter en breder, dus zeker de zeeman is kleding voor bredere kindjes.

De kwaliteit verschilt per ding bij de wibra, sommige dingen blijven prima in de was. Maar heb ik wel een shirt na 2 keer wassen weggegooid, omdat het model er gewoon uit was. Vaak voel ik dat van te voren wel in de winkel, of er een beetje kwaliteit-stof is gebruikt. Dat is wat dikker, en beter geweven..

Beddengoed heb ik daar niet vandaan.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zeeman valt op mijn dochter erg lelijk! Ik had laatst een jogginbroekje gekocht voor gewoon in huis, stond hartstikke leuk, 1 keer wassen meteen 2 maten kleiner!
    Heb wel wat dingetjes voor de beeb daar gekocht, maar moet maar niet teveel doen, want ik heb qua kwaliteit echt meer eisen aan kleding! Wibra zie ik nooit iets wat ik leuk vind...

12. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik heb redelijk wat kleertjes bij de wibra en zeeman weg. Kleine had maat 56 bij de geboorte en toen hij 1 was maat 86..daar kun je niet tegen kopen. De meenste spullen zien er nog goed uit..net alles weer uit dozen gehaald..

13. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Hier ook wel zeeman en wibra dingetjes. Zit wel verschil in, maar dat vind ik bij de hema ook.
    Trainingspakje van de zeeman was na drie keer wassen het model uit het jasje, maar het broekje kan nog prima. Rompers weet ik niet. Ik heb heel veel gekregen in die kleine maatjes.
    Maar heb nu ook shirtjes van de zeeman in de kast liggen en die zien er na tig keer wassen nog steeds ontzettend mooi uit.

14. Ik heb veel truitjes en broekjes voor mijn zoontje van de zeeman. Ik vind de kwaliteit best goed.
    Tuurlijk merk je wel verschil met bijv. h&m maar voor erbij vind ik het wel handig.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb een meisje met een heerlijk bol buikje. De pasvorm komt me dan ook goed uit. Verder vind ik de kwaliteit over het algemeen redelijk tot goed. Als het doel is dat de kleertjes ook nog naar een eventueel broertje/zusje gaan en er als nieuw uitzien is het niet geschikt, maar voor de rest vind ik ze prima. Ik heb pas één shirtje gehad waarvan de print na twee keer wassen kapot ging.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook wel eens dingen bij de zeeman gekocht, vooral toen ze nog wat kleiner was.
    Vind de prijs kwaliteit verhouding wel prima.
    En heb nog nooit gehad dat dingen kapot gingen.
    Wel merk ik dat truitjes wat sneller gaan lubberen.

17. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik koop ook een hoop bij Wibra en Zeeman. Geen problemen mee gehad nog eigenlijk. Bij Zeeman moet je wel even opletten op de grootte, want de maat die erop staat, komt niet altijd overeen. Ik had laatst 2 precies dezelfde shirtjes maat 68 in mijn handen, maar die waren niet even groot! Ik gok dat er 1 of 2 maten verschil in zat, terwijl het dus wel allebei maatje 68 was!

De kleertjes blijven bij mij wel gewoon mooi en krimpen niet, maar ik was ook nog steeds alles voor mijn zoontje het aan krijgt. Maar de meeste kleren heeft mijn zoon ook nog niet lang aan gehad, want hij groeit echt als kool! Maar als de kleren straks wel maar voor 1 kind mee gaan, vind ik dat ook geen probleem, want dan kopen we bij een volgende eventueel wel weer nieuw. Vind het ook niet leuk als nr 2 straks allemaal kleren van zijn/haar grote broer aan heeft. Maar dat is meer mijn gevoel denk ik ;)

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    TS, ik snap eigenlijk je punt niet zo goed dat kindjes de rompertjes toch maar heel even aan hebben, dat je daarom net zo lief goedkope koopt.

Julie heeft voor het overgrote deel de witte stretch rompertjes van de Hema. En ze heeft tot ze 6-7 maanden was de kleinste maat 50-56 aangehad! Nu zit ze nog makkelijk in maat 62-68. Ik heb dus pas 1 keer een maat bij hoeven kopen. Nu is ze wel een klein kindje, maar dan nog. Deze rompers stretchen lekker mee, dus kunnen kindjes ze lang aan. De kwaliteit vind ik super. En de prijs is ook prima trouwens :).

Ervaringen met kleertjes of rompers van Zeeman of Wibra heb ik niet voor je...

19. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi,

ik koop regelmatig bij zeeman, wibra bevalt me niet zo.
    Kwaliteit is meestal vrij goed, af en toe een misser ertussen, maar ik heb rompertjes die mijn beide zoons aangehad hebben en die zijn nog steeds goed.
    Ik heb er ook beddegoed gekocht voor de helft van de helft, dus ging echt met tassen vol naar huis voor een paar euro. Blijft ook prima.
    Zelf vind ik het nadeel met dure kleertjes dat je kindje het soms maar even aan heeft, je weet niet van tevoren of je er een paar maanden mee kunt doen, nou, dan liever een paar euro bij zeeman dan tientallen of honderden euro's bij andere winkels.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier ook een zeeman fan. Vind het ideeal en de kleren blijven hier net zo goed als duurdere kleertjes terwijl ik op 60 graden was!

Wel vind ik hema rompers het beste en koop ze ook alleen daar.

colin zat met 11 maanden al in maat 86 dus hier ging het inderdaad zo hard met rompers. 7 a 8 weken 44-50-56, toen wel 3 a 4 maanden 56-62-68, maar toen 68-74 maar 1 maand en daarna naar 80-86 en nu 92 dus het is lastig te zeggen, maar mijn ervaring is wel dat je beter 7 of 10 euro kan uitgeven aan zo'n actiepakje rompers bij de hema. die blijven goed en zitten prettig.

Deel Deze Pagina