Welk kleur verf gebruiken ... TIPS

Discussion in 'De babyuitzet' started by Coupie, Jan 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi Dames,

Nu de 2e eraan komt zijn wij druk bezig met klussen in huis. Mijn zoontje verhuist naar een andere kamer en alhoewel ik het normaal leuk vind om alles opnieuw in te richten en te decoreren ben ik nu een beetje inspiratieloos ... dus graag tips van jullie.

Zijn kamertje is nu helemaal wit en ik heb vrijdag pistache kleurige gordijnen voor zijn kamertje besteld. Deze worden over 5 weken geleverd. Ik wil graag de muren verven want anders wordt alles zo wit ... zijn bedje is spierwit, zijn kast is spierwit en zijn boekenkast is spierwit en de muren. Maar ik weet niet zo goed welke kleur ik moet kiezen bij lichtgroene gordijnen. Ik ben bang als ik de muren ook lichtgroen verf alles een beetje TE groen wordt.

Dus tips zijn welkom.
    Alvast bedankt!

Groetjes
    Coupie

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Licht grijs staat heel leuk bij pistache groen vind ik.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Misschien grijs met een streep groen eroverheen(dus grijs met een brede streep aan een kant of iets dergelijks). Dit ga ik ook doen! Verder ook alle spulletjes wit.. En dan in die streep twee schilderijtjes of iets waardoor grijs terugkomt? Zwart wit foto?

Succes!

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Zou zelf dan denk ik voor grijs of zilver gaan. Kun je best wat moois mee doen. En qua kleuren matcht dat prima in mijn ogen!

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou de gordijnen eens meenemen naar een verfzaak (of een verfwaaier lenen ergens). Je hebt zó veel verschillende kleuren groen, dat groen en groen samen echt niet té groen hoeft te worden. Juist als je een andere, maar wel bijpassende, kleur groen uitzoekt, kan dat makkelijk.

Ook blauw en geel vind ik vaak goed kunnen in combi met groen. En paars, maar aangezien het een jongen betreft..... wellicht niet de juiste kleur ;)

Wil je trouwens per sé schilderen? Je hebt namelijk ook héle leuke behangetjes met groen erin.

6. Coupie

Coupie Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties!!

Ja, we willen perse verven behangen is zo'n gedoe vind ik. Goed idee met die verfwaaier.

Grijs met groen klinkt mij ook niet verkeerd nu ik het zo hoor en lees, morgen maar eens een kijkje gaan nemen in de Gamma/Kawei. Heb er al weer helemaal zin in!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    En.. Nog geslaagd??

*ben helemaal niet nieuwschierig hoor.. :) ahum..*

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik zou voor blauw gaan. En anders leuke groene lijsten.. met posters van bijv. dieren erin?

Kleurig dekbedovertrek,... gekleurd kleed op de grond en het wit valt helemaal niet meer op. Bespaart 't verven weer! :D

Share This Page