Kleding van je kind(eren)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Glimmer, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

:)
    Dit denk ik ook. Het 1 sluit het andere natuurlijk niet uit! :)

2. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Verkleden mogen ze van mij gerust. Dat mogen ze ook best aan naar de winkel of naar oma ofzo. Naar school niet, dan doen we "gewone" kleren aan. Joggingbroek in principe niet naar school (zelfde regels als bij het verkleden).

Ik zie wel vaker kindjes in de klas met jogging broeken, dat zijn kleuters. Voor sommigen is het naar de wc gaan nog een dingetje en dan is de joggingbroek wel makkelijk. Dat snap ik wel, prima dus.

Ik vind het echt niet erg/raar/"niet kunnen" als een ander kind een joggingbroek naar school aan heeft. Ondanks dat het niet mijn keuze zou zijn.
    Maar boeiend, misschien wel een goede rede voor bepaalde kleding.. sta ik dan verder niet bij stil, maar ik me niet druk over en heb ik ook geen mening over.

Wat een ander zn kind aandoet moetie lekker zelf weten.
    Zo ook met kleding smaak, merken/merkloos, seizoen passend etc.

Vitamientjuh, Biny, Hopsatee en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    misschien is dat wel precies wat het meisje die dag wilde zijn en heeft ze heel zorgvuldig haar outfit bij elkaar gezocht. Wel jammer dan eigenlijk dat er meteen mensen zijn die haar (en haar ouders ) daarop aan kijken.

Biny en rebekka84 vinden dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben redelijk makkelijk, maar er zijn grenzen, geen sandalen met sokken ofzo.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Nee jij vind een naveltruitje voor een elf jarige niet ok.

Door het ook zo te stellen naar je kinderen toe, een naveltruitje is niet ok, leer je dan niet meteen je kinderen andere kinderen die wel zo'n naveltruitje dragen te (ver) oordelen? Want dat is tenslotte wat ze geleerd hebben het is niet ok, jij hebt het wel aan dus ben jij niet ok.

Ik leer mijn kinderen dat iedereen andere regels heeft, dat dit ons verschillend maakt en dat juist deze verschillen zo leuk zijn.

Glimmer vindt dit leuk.
  6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    ik vraag me nog af wat de volledig gestylde kindjes aan doen naar de kinderboerderij en het bos? en wat je dan zelf aan doet..

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    ik denk dat dit meisje heel trots was dat ze zelf haar sokken aan had getrokken.. en op haar zelf gekozen outfit waarin ze kon zijn wie ze was :)

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hetzelfde wat ze naar school aandoen soms met kaplaarsen. Wij hebben een wasmachine :thumup:

wishfulthinking vindt dit leuk.
  9. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Hetzelfde als anders. Ik koop oa hele dure kleding, maar ook dat mag vies worden, het blijven kinderen he ;) En zelf heb ik ook gewoon m’n normale kleding aan.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het ene sluit het andere niet uit. Ik kan perfect aanleren dat iets in ons gezin niet ok is, maar elders wel.

11. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    De oudste mag het helemaal zelf weten als we binnen blijven :p En dat weet ze ook. Dan wordt het dus een Frozen jurkje, daaronder een longsleeve, legging met stippen, en als het even kan nog een kort shortje eroverheen :roflmao: In het weekend staat ze dus al vroeg in haar kamer haar eigen outfit bij elkaar te zoeken en dan vind ik het natuurlijk prachtig!

Maar naar school of ergens anders naartoe bepaal ik het en dan zijn het gewoon outfits die (in mijn ogen) goed matchen en haren mooi gedaan. Ik wil dat m'n kinderen er netjes bij lopen. M'n moeder is er wel weer wat makkelijker in en als zij oppast mag E. wel wat mee beslissen tot op zekere hoogte, dan ziet ze er niet uit zoals ik het zou uitkiezen maar dat vind ik prima.

12. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wat ik me afvraag: zijn er bij jullie (en met jullie bedoel ik alle andere dames hier met schoolgaande kinderen) kinderen in de klas die er echt tip-top gestyled uitzien?

Bij mijn kinderen op school zie ik dat namelijk helemaal niet. Ik zie veel meisjes met Disney-jurkjes, jongens met afgetrapte gympen en scheuren in de knieën van de broeken, ook kinderen in trainingspak, spidermanpak, joggingbroek. Voornamelijk schat ik in zodat ze lekker kunnen spelen zonder dat ouders bang hoeven te zijn dat hele mooie kleren vies worden en/of kapot gaan. Niet omdat mijn kinderen op een school zitten met moeders die zich niet weten te kleden of uit aso’s zijn.

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dan ging je toch in mantel pakje en stiletto's???? :p:roflmao:

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn kinderen kiezen zelf 's morgens wat ze aan willen.

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Op ‘zo’n school’ zitten mijn kinderen ook en ik vind het heerlijk dat ik me niet druk hoef te maken om kledingcodes en een bepaalde mode. Onze kids zien er altijd leuk uit, ook met een Frozen-shirt, joggingbroek of kapotte knieën.
    Vroeger toen ik klein was had je in mijn stad één school waar het echt belangrijk was hoe je eruit zag, zo’n school zou ik dus nooit kiezen voor mijn kinderen en mijn ouders gelukkig toen ook niet.

Biny, Damay77 en Elsss vinden dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het wisselt wel wat bij ons. Sommigen in trainingsbroek, sommigen in Ralph Lauren. Maar dus ook alles er tussenin. De klas is ook heel gemengd. Zowel qua opleidingsniveau van de ouders, als culturele achtergrond en mede daardoor ook wel gemengde kledingsmaken.

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bij mijn zoon in de klas (totaal 21 kinderen) zitten nog 3 jongetjes die altijd mooie goed gecombineerde outfits aan hebben en 4 meisjes die er altijd uitzien om door een ringetje te halen. De rest ziet er trouwens ook gewoon leuk uit op hun eigen manier, niet mijn smaak en denk dat die ouders daar ook geen waarde aan hechten. Ook prima, ieder zijn ding het zijn alle 21 leuke lieve kinderen. En ik kies een school niet uit op de kledingstijl van de kinderen dat zou toch wat zijn :roflmao: ik kan ver gaan als het om mode gaat maar dat gaat zelfs voor mij te ver :D

@Ffion ik vind dat kinderen kinderen moeten zijn en mogen ook met een broek van 150 euro of een winterjas van 600 euro vies worden. En het kan stuk gaan, dat is dan mijn probleem niet die van mijn kind. Ik kies ervoor dure kleding te kopen dus dan zijn de concequenties ook voor mij. En daarnaast groeit mijn zoon nog zo snel, als ik die kleding dan alleen in het weekend aan heb getrokken vind ik het wel zonde van mijn geld want dan heeft hij het amper aangehad als het weer te klein is. Dan liever gedragen en stuk of vies de prullenbak ik dan haast ongedragen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Mijn dochtertje is eigenlijk een van de weinige meisjes die er gestyled bijloopt. Ik hou ervan, mooie kleren, bijpassende haaraccessoires. Vind ik super en zij gelukkig ook. De jongens ook natuurlijk, maar daarvoor heb je nu eenmaal minder.

Dat wil echter niet zeggen dat ze nooit in een joggingbroek of drakenpak naar school gaan. Heerlijk toch. Laatst had mijn zoontje zijn dinopak aan, helemaal trots. En zo komen er regelmagig spidermans, prinsessen en draken voorbij in de klas. Dat vind ik net zo belangrijk als er compleet gestyled bij lopen. Het hoeft niet of of te zijn. Ik vind het belangrijk dat ze er fatsoenlijk bij lopen, maar ze mogen ook lekker kind zijn en als je 5 bent mag een dinopak of drakenpak nog echt wel.

Biny en Hopsatee vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Ik hoop dat je wel beseft hoe persoonlijk smaak is. Misschien denken mensen wel hetzelfde over jou.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Wow. Dit vind ik wel heel apart. Dat je als volwassene zo oordeelt over een kind.

Phloxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina