Kleding van je kind(eren)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Glimmer, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Haha dat doe ik dus ook niet.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ze hier ook nog niet gezien hoor

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja, hier ook van die broeken... ik kan moeilijk elke 2 weken 2-3 nieuwe broeken kopen...

Ik maak er dsn vaak wel een stukje achter( gewoon normale spijkerbroeken kleur ) zodat het gat niet veeeeel te groot word.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Misschien scheelt het dat mijn zoon nooit een kind was dat met autotjes op zijn knieen over de grond heen kroop maar altijd maar aan het voetballen was. Dus het enige wat hier regelmatig vervangen moet worden zijn schoenen omdat de neuzen snel kaal worden. Kapotte broeken heb ik nog nooit meegemaakt.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wat is tiptop gestyled? Hier geen disneyjurkjes of shirtjes, geen joggingbroeken naar school, geen kapotte kleding en afgetrapte gympies worden weggegooid.

Mijn dochter haat haar vlecht ik elke dag in, 3 van de 5 schooldagen heeft ze een jurkje aan (quapi, nini vi, chaos and order zijn ‘mijn’ merken) en 2 dagen een makkelijkere (spijker)broek. Op die dagen heeft ze gym of dans.
    Hier in de klas zie ik ze eigenlijk nooit met ‘lelijke’ of oude kleding op s hoor komen. Wel joggingpakjes op de gymdagen, maar dat komt meer omdat de kleuters het aan en uitkleden soms nog moeilijk vinden.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Haha. Ja dit doe ik dus ook, een lint/strik in haar haren die bij haar kleding past. Ik hou ervan :)

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoon zit ook niet met auto’s op de grond... maar vanaf groep 3 vliegen de broeken erdoorheen...
    klimt in bomen, valt eens en weet ik veel wat hij verder allemaal uitspookt

8. DastyQueen

Ook hier een bomenklimmer en hutbouwer tussen de bosjes takken door... maar ik herken de kapotte broeken echt niet. Misschien kwaliteitsverschil in spijkerbroeken? Of draagt je zoon veel joggingbroeken? Kan me voorstellen dat die sneller stuk gaan bij een val.

Glimmer vindt dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee spijkerbroeken... en misschien verbaasd het je... joggingbroejen gaan een stuk minder snel kapot ;)

suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier hetzelfde hoor. En ik heb dan nog een meisje :D

Ze gaat dus ook wel eens met kapotte broeken en schoenen met kapotte neuzen naar school. Ik hou het anders niet bij. En nee, dat zijn geen goedkope broeken of stoffen niemendalletjes.

11. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.669
    828
    113
    Vrouw
    Is toch de manier van spelen denk ik. Mijn oudste maakte ook veel broeken kapot door vaak op de knieën te spelen en kruipen.

Laatst had ze in 2 dagen 2 broeken kapot. Bleek dat ze katje speelden op de speelplaats kruipend op hun knieën :eek:. Ik heb haar gezegd dat als ze zo haar broeken kapot maakt ik geen nieuwe koop en ze maar rokjes met kniekousen moet dragen als ze op zijn. Toen was het wel afgelopen gelukkig :D

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier zitten de kinderen (uit de hele buurt) de hele dag door of in de slootjes of in de bomen. We wonen tegen een natuurgebied aan.
    Maar de broeken gaan kapot enkel als ze recht op de knieën van de fiets vallen oid. En dan enkel dunnere broeken.

En mijn kinderen dragen overigens ook oudere kleding met spelen, maar kapot heb ik ze weinig gekregen. Kleinere dochter erft zelfs al haar broeken van grote zus.

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Hier ook een voetballer en van slidings worden broeken nooit beter is mijn ervaring. Dus ja, hier wel kapotte broeken hoor. Maar ik koop altjid DDD broeken en die heeft een dubbele laag op de knieen, helpt enorm.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Het is verdorie een kind! Die horen nog lekker zo rond te kunnen lopen zonder dat veroordelende mensen "bepalen" dat ze voor schut lopen. Ik vindt het heerlijk als kinderen nog zo vrij kunnen en MOGEN zijn van hun ouders. Draken outfit, eigen gekozen kleertjes op zn tijd enz. Dat hebben kinderen nodig;)
    En denk je nu werkelijk dat een gestylde outfit meerwaarde heeft voor een school /kdv? Nee. Daar zien ze de kinderen liever vrij en blij in een outfit wat geschikt is om lekker in te ravotten. Ik hoor op kdv/school eerlijk gezegt meer opmerkingen over de gestylde kinderen dan over de "gewoon" geklede kinderen en zelf gekozen outfits hoor. En geloof me, geen.leuke opmerkingen. Juist van die gestylde kinderen/ouders hebben mensen het beeld dat ze hun kinderen perfect willen over laten komen. Geen kind mogen zijjn met eigen stijl enz.
    Mijn dochtertje is ook wel eens in zo'n outfit naar school gegaan. Alleen dan alles ster. Sterren shirt, andere kleur sterren rokje, sterrenlegging, uiteraard ook anders gekleurd en laarsjes waar ook een ster op stond. Ze was MEGAtrots op zichzelf. Kreeg complimentjes van andere ouders dat ze dat zo knap uitgekozen had. En weet je? Zelfs de juf had tegen mn moeder gezegt (collega) dat ze dit soort spontane acties van kinderen zo leuk vond en dat ouders dit ook toe lieten . Waarom? Omdat kinderen dat nodig hebben om
    o.a een eigen ik te ontwikkelen!! Dat ze eigen ideeen mogen hebben en ze daar niks minder door zijn als die ideeen afwijken van wat de buitenwereld vindt. Of van de ouders...kinderen willen meedoen, ook hun zelfgekozen aanwinst aan klasgenoten laten xien.
    Eerlijk? Ik denk dat diegene die kosten wat het kost hun kinderen er gestyled bij laten lopen, zelf gewoon gigantisch onzeker zijn en dit nu op hun kids projecteren;) supersneu voor die kinderen. Zelf gepest, ouders die ze geen keuze gaven en alles bepaalde enz.
    Hier ook zo"'n gestyled kind bij dochter in de klas. Volgens mama vindt ze die kleren helemaaaal ok. Niet dus. Kind geeft hier gewoon aan dat ze zelf dingen uit wil kiezen. Ze die nette kleren helemaal niet lekker vind zitten en niet leuk. Dat ze ook bepaalde kleding met prints zou willen, net als de rest van de klas. Maar mag niet van mama want die vind dat niet netjes /leuk. Bedenk goed wat voor een beeld je je kind hiermee geeft. Die kids leren al te veroordelen. Geleerd van mama.

Marchella, Biny en suus1983 vinden dit leuk.
  15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh en hier zit een jochie van 6 op school die graag een meisje wil zijn. Komt in prjnsessenjurk naar school. Soms een tutu over zn kleren. Kroontje in zn haren, roze gelakte nageltjes. K3 of prinsessenrugzak op zn rug. Zn ouders staan dit toe.ouders lopen er zelf keurig bij. Ze laten dit toe omdat hij.dat nodig heeft. Zelf ontdekken, eigen identiteit ontwikkelen. Ook in samenspraak met de psycholoog. En weetje? NIEMAND kijkt daar raar van op en veroordeeld hem. Mensen vinden het alleen maar prachtig dat hij die ruimte krijgt EN dat hij die gebruikt. Kinderen vinden het allemaal ok.
    Nou niet allemaal, een klein groepje wat hem uitlacht maar laten dat nu net toevallig de kinderen zijn die er altijd gestyled uit moeten zien....
    Hoor je ook aan de opmerkingen, allemaal opmerkingen die duidelijk van de ouders afkomen. Je loopt voor gek zeg mn moeder, lelijk enz)Die kinderen weten ondertussen niet beter omdat ze niet anders horen/van hun ouders zien.
    Triest:(

16. DastyQueen

Haha mijn kind mag ook ravotten in zijn mooi gestylde outfit hoor. Of hij nou schoenen van 10 euro of 300 euro aan heeft als hij in de blubber wil stampen of zelfs rollen met zijn mooie kleding ben ik de laatste die hem tegen houd.

Dan heb je in mijn geval een heel verkeerd beeld, heel zelfverzekerd, weet dat ik er goed uit zie er altijd netjes verzorgt bij loop, gevoel voor mode en smaak heb, nooit gepest en goddank gaf mijn moeder mij ook niet de keuze om voor schut te lopen op school (dan had dat pest verhaal misschien anders gelegen)
    Volgens mij roep ik al meerdere malen dat ik een kind in lelijke kleding niet veroordeel dat het net zo goed een leuk lief kind kan zijn, maar uit jouw stukje komen een hele hoop vooroordelen voorbij.
    Vroeger zelf met lelijke kleding naar school gestuurd en daardoor gepest misschien? En daarom nu zo een afkeer tegen kinderen / ouders die hun kind wel netjes naar school sturen? Of is het een stukje jaloezie? Dat je dat stukje gevoel voor mode en smaak mist en hoe hard je je best ook doet toch de plank mis slaat als het om een leuk getyled outfitje gaat?

Glimmer en Youtan vinden dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh en hier gaat jongste dochter ook regelmatig met een kapotte broek en oude schoenen naar school. Die speelt zo dat alles onder de scheuren en gaten zit. Shirts onder de lijm/verf wat er niet meer uit gaat enz
    Helaas geen geldboom in de tuin dus deze kleren zijn prima om mee over de tegels te kruipen;)
    Al zeggen de juffen het hier zelf al: oude kleren aan die kapot en vies mogen worden zodat de kinderen lekker kunnn spelen.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Is wel kort door de bocht @Damay77. Dus omdat ik er voor kies om mijn dochter niet in kapotte of ‘armoedige’ kleren te laten lopen ben ik opeens onzeker en gepest.
    Ik denk eerder dat jij je aangevallen voelt, wat helemaal niet hoeft, want iedere moeder mag haar eigen keuzes maken, op jouw keus om jouw kinderen in kapotte kleding naar school te sturen?

Verder ben ik het volledig eens met @nan1984.

Ik mocht vroeger ook zo de deur niet uit, zag er ook altijd netjes uit. Kapotte kleren werden gemaakt of gingen weg. En mijn moeder is ook geen onzeker tiepje hoor. 5 zelfverzekerde mensen heeft ze groot gebracht die ook hun kinderen niet in kapotte kleren over straat laten gaan.

Nescio, Glimmer en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

Kom jij uit een ei? Niemand zal er openbaar van op kijken en wat van zeggen maar geloof jij nou echt dat geek enkele ouder of leerling het hier thuis nog over heeft?

en voor dit stukje wil ik je bedanken, want wie is er nou bekrompen en veroordeelt mensen? Jij! Niet het jongetje in de jurk maar de gestylde kinderen. Maar als jij je daar beter door voelt vooral blijven doen maar niet je voordoen alsof je beter bent omdat je zo tollerant bent naar jongens in jurken en je kinderen zelf hun kleding laat kiezen ook al lopen ze voor schut want dit hebben ze nodig. Jij veroordeelt alleen een andere groep en dat maakt jou niet anders of beter!

Glimmer vindt dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kijk dit soort opmerkingen bedoel ik... maakt een hoop duidelijk:thumup:

Ik had prima kleding en nee niet gepest daardoor;) mijn kinderen hoeven niet met de nieuwste modes mee te lopen. Vind ik niet belangrijk. Dat is meer iets van hn ouders;)
    Je kan er ook leuk en netjes uitzien zonder als mode poppetjes rond te moeten lopen.
    We kopen wat we LEUK vinden. En dat kan van alles zijn. Van wibra tot duur tot tweedehands. Ik kan nieuw en duur prima betalen maar zie werkelijk het nut er niet van in om een kind (of mezelf) in een broek van 50 euro of meer te hijsen.
    Of een jas van 200 euro. Het is maar kleding..
    Hier dus een mix van van alles. Goedkope of dure nieuwe kleding. Wat ik dan echt leul vindt. En veel 2e hands. En dan bedoel ik geen afgerachte zooi. Laat een ander maar een bak geld uitgeven voor die kleding, koop het graag voor een prikkie over. En he, dan is het kleding van 1 a 2 jaar terug en "uit de mode". Niemand die daarop let.
    En grappige is dat ik altijd complimentjes krijg dat ze zulke leuke kleding aan hebben, er leuk uitzien enz:)
    Dus zal wel meevallen met "de plank flink misslaan' waar ik overigens schijt aan heb. Ik trek aan wat ik leuk en lekker vindt zitten. Laat me niet leven door wat de buitenwereld evt van me zou kunnen denken of wat voor een "1e indruk" ik of mn kinderen afgeven. Als je zo moet gaan leven, afvragen wat ervan je gedacht wordt, dan heb je geen leven.:)

Deel Deze Pagina