Hallo Dames, Ik was even wakker zo midden in de nacht en dacht dat ik misschien wel make-up tips kon gebruiken, ik ben tenslotte 'een dagje ouder'. Er waren een aantal tips die vaak terugkwamen: - geen zwarte eyeliner - geen eyeliner en mascara op onderste oogleden - rustig aan met de mascara - vloeibare foundation -altijd primer gebruiken -niet te donkere wenkbrauwen Oké, ik gebruik eigenlijk altijd zwarte eyeliner, standaard met mascara, de laatste ook onder en een kleurtje in de wenkbrauwen. Soms foundation met een blusher. Zo heb ik dat sinds, pak 'm beet, mijn 16e.... Gebruiken jullie nog dezelfde make up als 10 jaar geleden, of langer
Waar je wel niet aan denkt midden in de nacht!!! Hahaha ik heb echt geeeen verstand van make-up. Maar gebruik iig minder dan 10 jaar geleden. Toen standaard “poedertje” oid en zo’n oneffen stick? En standaard mascara en oogpotlood. nu; alleen oogpotlood en enkele keer die oneffen stick en mascara.
Feitelijk wel, maar dan wat lichtere tinten en wat vinder vaak poeder op mijn gezicht omdat ik vaker thuis ben. - ik zet mijn wenkbrauwen aan met een poeder, een potlood of beiden. Eerst donker bruin, nu meer midden/asbruin; - ik gebruik een kohl voor mijn eyeliner die ik dus met een potlood teken. Gitzwart, al wil ik soms ook wel donkerbruin gebruiken. Zwart blijf ik daarentegen toch nog steeds het mooiste vinden; - concealer rond mijn ogen; - bronzer om mijn gezicht wat te shapen. Op een kantoordag gebruik ik daar enkele druppels foundationwater bij en poeder ik de T-zone af met een licht matterende poeder. De laatste tijd zie ik er wat vermoeider uit dus gebruik ik er soms mascara bij. Zwart of voor de afwisseling blauw. Meestal houd ik mijn eyeliner dan wel wat minder prominent aanwezig, dus dan kies ik voor een smallere lijn en/of een bruine lijn. Als ik de deur uitga dan gebruik ik een nude crème lipstick (geen mat want dat gaat in de plooien zitten) in de kleur Peach of cappuccino.
Ik gebruik minder. Vroeger ook acne nu een vrij rustige huid. grootste verschil is dat ik vroeger oogpotlood op binnenste randje ooglid deed, boven en onder. Nu alleen een lijntje boven, en dan niet op het randje onder m’n wimper maar boven m’n wimper. Ik gebruik wel zwart want bruin haar, zwarte wimpers en bruine ogen. Ook gebruik ik een wenkbrauwpotlood voor de aanzet van mijn wenkbrauwen, dat deed ik vroeger niet.
Mijn interesse in make up is al van jongs af aan en in de loop der jaren heb ik een hoop mogen bijleren door de komst van YouTube . Nee, ik maak me dus zeker niet op zoals 10 jaar geleden. Het grootste verschil is dat ik mijn wenkbrauwen inkleur. Snap niet dat ik ik daar vroeger zonder mee weg kwam haha. Vindt dat er nu anders echt niet meer uitzie. Ook had ik voor de dagelijkse look een winged eyeliner maar die heb ik ook laten varen. Naar welke tips ben je precies op zoek? Soms is een jarenlange formule misschien ook wel goed toch? ik ben wel van mening dat alles ligt aan de manier hoe je het aanbrengt. Dat maakt een wereld van verschil namelijk.
Ik gebruikte vroeger meer eyeliner, dat gebruik ik nu eigenlijk niet meer. Ook gebruikte ik meer en dikkere foundation, en concealer. Wenkbrauwen waren strakker geëpileerd en ik gebruikte wenkbrauwpoeder. Nu haal ik enkel wat haartjes weg en als ik een feestje heb dan gebruik ik wel eens een potloodje. Hoe ouder ik word hoe meer ik mijzelf accepteer zoals ik ben. Mijn make-up is lichter geworden. (Hoeveelheid gezichtsverzorging is wel toegenomen )
Vroeger gebruikte ik al amper/geen make up, alleen voor feestjes ed, dat is niet veranderd, hoewel ik nu op een werkdag ook foundation gebruik en een heel enkele keer wat mascara. Maar nog steeds liefst zo min mogelijk/geen make up, voelt veel prettiger.
Ik eigenlijk wel, doe al jaren dit: - wenkbrauwen bijtekenen met bruin potlood - onderste ooglid een dun bruin potloodlijntje - bovenste ooglid zwarte eyeliner - dan bruin/goud achtige oogschaduw - zwarte mascara bovenste wimpers 2 laagjes, onderste wimpers heel lichtjes. Qua foundation gebruik ik getinte dagcrème van Nivea. Ik zou op zich wel meer willen leren hoe je mooi kan werken met schaduwen en highlighters etc maar daaraan ontbreekt me de tijd. Bovenstaande doe ik op kantoordagen trouwens en als we ergens heen gaan. Thuis en op niet werkdagen gebruik ik niks, of hooguit mascara
10 jaar geleden gebruikte ik helemaal niets. Ik droeg altijd een bril en was/ben totaal niet ijdel. Maar ooit heb ik mijn bril af gedaan omdat ik zonder makkelijker vond, en sindsdien gebruik ik altijd zwarte mascara (onder en boven) en mijn wenkbrauwen met donkerbruin potlood. Ik heb doorzichtige wimpers en wenkbrauwen. Dat valt zonder bril erg op (of nouja, ze zijn dan onzichtbaar ) . Ondertussen draag ik al lang weer een bril (toch een beetje ijdel, want ik vind brillen veel gezichten 'af' maken) maar het opmaak ritueel is gebleven. Tegenwoordig draag ik naar kantoor zelfs lippenstift (het liefst knalrood) en naar een feestje oogschaduw.
Gelukkig niet. Wat ik deed in mijn jongere jaren was verschrikkelijk. Thuiskomen met bv groene lippenstift wat dat was hip. Mijn moeder dacht dat ik ziek was ofzo. Nu doe ik het ook veel minder tot bijna niet. Voor mijn werk is het gewoon niet handig en bij hele warme dagen zoals deze dagen begin ik er ook niet aan. Maar daar buiten soms alleen een mascara, m'n wenkbrauwen en dat was het wel.
Nee, niet echt. Gebruik geen eyeliner meer, omdat ik een sterke bril draag, mijn ogen lijken al wel wat klein zo. Gebruik wel wat meer qua foundation en poeders, omdat ik een huidaandoening heb. Maar thuis draag ik bijna nooit make up. Mijn dochter zei gisteren: Ik kan altijd zien wanneer je weg moet mama, dan doe je make up op.
Ik gebruik geen eyeliner meer. M'n wenkbrauwen maak ik nu op met een poeder. En ik gebruik altijd een primer voor de foundation. Verder niet veel veranderd.
Mweh, iets anders. Vroeger kocht ik zo foundation zo donker mogelijk, waardoor -als ik nu terug kijk- eruit zag als een wortel. Oranje gezicht, witte hals. Mijn foundation matcht nu wel met mijn eigen huidskleur. Vooral in de winter doe ik meer makeup op, foundation/poeder/rouge en mascara In de zomer eigenlijk alleen maar mascara. Wenkbrauwen zijn met PMU gedaan dus die hoef ik niet meer te tekenen.
Voordat er kinderen waren ging ik eigenijk niet zonder make up (alleen ogen) de deur uit. Sinds die er wel zijn, is het standaard niets meer en alleen bij bepaalde gelegenheden dat ik mijn ogen dan wel doe. Binnenkort begin ik aan een nieuwe baan, wellicht dat ik het dan wel weer ga doen vanwege het klantcontact. Ik heb donkere ogen en met make up zijn ze nog wat pittiger.
Yep nog steeds hetzelfde! Nooit iets van make up gebruikt en doe dat nog steeds niet. Heb ergens een verdwaalde mascara liggen en dan houd het wel op.