Van diep donkerbruin naar licht asbruin haar

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 11 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zit foto's van mezelf te bekijken van een aantal jaren geleden. O.a. tijdens de eerste zwangerschap had ik een stuk lichter haar, een beetje licht asbruinig (Google maar eens op mushroom ash brown). Een ontzettend koele, maar o zo prachtige haarkleur. Daar was destijds wel wat voor nodig. Een aantal salonbehandelingen om de schade te beperken (wegens de zwangerschap werden toen natuurlijke producten gebruikt maar daardoor waren de overgangen wel telkens heel subtiel) en volledig aangepaste haarverzorging. Maar oh wat was dit mooi.

Nu zit ik eraan te denken om dit weer te doen. Sowieso heb ik weer zin in een lekker korte bob, dus mocht het me niet zo bevallen of toch te veel gedoe zijn om het bij te houden, dan duurt het ook geen jaren voordat het weer uitgegroeid is. :)

Wat zeggen jullie? Doen? Iemand hier ook nog recente ervaring met het haar flink oplichten en van heel donker naar licht gaan? Het lijkt in eerste instantie een saaie, assige tint, maar omdat er niets geen warmte in zit (net zoals bij mijn donkere tint niet) staat deze kleur dus erg mooi bij mijn getinte huid, zonder onnatuurlijk of geel/oranje over te komen. :thumup: Al zeg ik het zelf..

Screenshot_20210611-062715_Gmail.jpg Screenshot_20210611-062745_Gmail.jpg

Bailey07 en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vind het zelf niet zo'n mooie kleur, maar waarom niet? Ik vind wat anders altijd wel leuk.

citroenrasp en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik gil van warmte in haar en zie dat dus blijkbaar extra erg ofzo en ik de foto's zie ik dus echt wel warmte! Vind het een beetje een saaie kleur eerlijk gezegt.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Prachtig!

5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel mooi! Zeker icm je huidskleur die je omschrijft.

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Prachtige kleur!
    Ik zeg doen

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik snap helemaal wat jullie bedoelen met saai. Bij velen zal dit ook echt boring uitpakken. Hoe mooi bij hen goudblonde lokken zullen staan, hoe grauw en ziekig ik daar juist van word ;) ook pakt dat bij mij vaak oranje uit en dat wil je echt niet haha.

Die koele, saaie astinten staan bij mijn huid wel, maar andere blondtinten juist echt niet. Ik ben denk ik maar een saai en kil persoon ;)

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik vind het heel mooi!

Twijfel zelf ook al een tijdje om dit te doen

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik vind het echt géén mooie kleur. Ongeacht huidskleur. Maar: het is jouw haar, dus jij moet ermee doen wat je zelf mooi vindt natuurlijk!

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind het prachtig en kreeg destijds veel complimenten. De reden waarom ik nog een beetje twijfel is omdat het natuurlijk flink ontkleurd moet worden. Hoe je het ook bekijkt; je haar heeft daar echt onder te lijden. Mijn haar is van nature al wat stugger en droog, maar icm met een kortere bob is het prima te verzorgen, mits vaak maskertjes, bescherming tegen hitte etc. etc.

11. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.981
    1.320
    113
    Vrouw
    Ik zeg doen ik vind het super mooi! Ik ben van mijzelf ook donker en nu blond..wel al wat uitgroei wat het natuurlijker maakt. Maar na dit wil ik ook geen warmte in het haar maar voor koeler gaan zeg maar. Deze kleur ga ik onthouden!

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou het nu even niet doen. Tijdens een zwangerschap kan een kleur volgens mij anders uitpakken, die laatste weken zou ik het even laten voor wat het is.

13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik heb ook snel rood oranje in mijn donkerbruine haar en vind dat zo lelijk, dus snap je wel. Koele tinten daarentegen: super mooi. Ik vind trouwens vooral de foto gewoon saai, die achtergrond van zo’n saaie kapsalon. Maar de haarkleur vind ik mooi! Ben benieuwd, lekker wat anders.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.201
    113
    Als het gestyled is zoals op de foto, en je naar zo glanst en vol is dan is het wel mooi. Maar, realiteit, de meeste van ons hebben niet zulk haar en dan denk ik dat het er snel dof en futloos uit komt te zien. Juist eigenlijk als je een getinte huidskleur hebt met warme ondertoon vind ik dit geen goede kleur.

ik ben zelf van lichtbruin (ze noemen het officieel donkerblond maar ik vind het lichtbruin) naar witblond gegaan.
    Is het het beste wat je voor je haar kan doen? Nee. Maar als je geen beschadiging hebt in de zin van al gekleurd of behandeld haar dan kan het meeste haar een blondeersessie wel aan (de kapper kan je daar ook over adviseren). Ik heb fijn, redelijk droog haar maar met conditioneer, shampoo, en af en toe een masker is de schade goed op te vangen.
    Glanzend zoals op jouw foto zal het nooit worden haha

Ik heb een vriendinnetje die wel zulk haar heeft en ohh, zo jaloers! :D

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hmm daar zeg je me wel wat...

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @KleineLai mijn haar is ook wel fijn en droog, niet dik maar tegelijkertijd ook wat stugger. Ik moet er absoluut iets mee doen na het wassen zeg maar. Een warme borstel of de stijltang voor de droge stukken hebben wel resultaat. En ben afgelopen weer ook weer begonnen met beter hydrateren. Gebruik ik een goede vochtinbrengende shampoo en conditioner, dan is dat zeker te merken. Ga ik met nat haar in een knot slapen, dat is het bovenop fultloos en fijn en vanaf ooghoogte begint mijn slag en wordt het wat droger. Raar dus. :p maar met beetje hulp gewoon te handelen.

Mijn haar is in geen jaren gekleurd en de zon mijd ik ook. Ik gebruik af en toe de stijltang, maar dan enkel voor de pluizige plukken, niet mijn hele haar en absoluut niet vaker dan 2x per week. Ik heb allang door dat ik wat vaker een masker moet doen. Daar knapt het echt van op. Ik denk eerlijk gezegd dat mijn haar het aan kan, MITS ik het goed blijf verzorgen.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Edit: wát ik ook met mijn haar doe, het glanst wel echt altijd. Geen idee waarom maar zit valt iedereen altijd op, ook de kapper.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het juist wel mooi!

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vond het heerlijk, een paar weken na de bevalling een uitje naar de kapper, inclusief kleuren, knippen. Ik knapte er helemaal van op!

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb niet zo lang geduld. Want als bij mij eenmaal die knop om is dan moet het nu. :roflmao: Liefst gisteren.

Deel Deze Pagina