Kleding verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Agter, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik heb toevallig net alle baby en dreumes kleding van onze dochter uitgezocht. De helft is naar bakken van het leger des heils gegaan, de helft heb ik hier en op MP verkocht. (We hadden echt enorm veel..) Heb er grote pakketten per maat van gemaakt (merk en non/merk bij elkaar), en die voor een klein bedrag verkocht. Ik hoef er niets aan te verdienen, maar een klein bedrag voor de spaarpot van dochterlief vindt ik dan toch wel leuk..

Wij hebben nu niemand in de omgeving die het nodig heeft, anders hadden we het aan kennissen gegeven. Maar nu moesten we er gewoon vanaf omdat het in de weg stond.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een heleboel van J verkocht, dat leverde toch een leuk bedrag op.
    Dat hebben we apart gezet voor haar. Alleen nu ik weet dat ik zwanger ben en J een zusje krijgt bewaren we de merkkleertjes en kleertjes die nog mooi zijn.
    Tegen die tijd zoek ik wel uit wat ik wel en niet nog ga gebruiken voor de baby, sommige kleertjes zijn ook seizoensgebonden.

Ik heb niemand in mijn omgeving die het hard nodig heeft.
    Onze kleding gooien we in een leger des heils container, hebben van de week net 5 zakken vol heen gebracht. Daarnaast doneren wij elke maand aan het WNF, sparen we airmails voor stichting Aap en hebben we een lot in de postcodeloterij, oja als er een collectant langs komt geven we ook altije. Ik vind dat wij genoeg doen voor goede doelen en voel me dan ook absoluut niet schuldig als ik voor een schijntje mijn duurgekochte merkkleding op marktplaats verkoop en daar een leuk zakcentje aan overhoudt!

3. senta

senta Niet meer actief

Ik vindt de kleding van mijn zoon belangrijker dan van mezelf, in de zin ik koop voor mezelf in de uitverkoop en voor man paar mooie items en ik was wel een keer extra en onze zoon heeft ook geen kasten vol, maar hoef niet iedere 2 dagen te wassen zeg maar. Onze zoon is lang en erg slank en ik vindt het geen gezicht als hij een broek aan heeft die niet aansluit of een trui waar die met zijn vriendje samen in kan, tevens een lang bovenlijf dus al gauw tekort. Ik loop dan ook graag bepaalde merken in de uitverkoop af. Daarnaast hebben we het niet breed, ik ben startende ondernemer, man werkt fulltime+ en een dikke vetpot is het niet zeg maar (zegt genoeg) Dus ja ik verkoop ze liever. Alles wat het oplevert investeer ik weer in nieuwe kleding. Op deze manier kan ik dat geld aan andere dingen besteden en "bespaar" ik op een bepaalde manier toch, tevens heb ik zo het idee dat ik toch wat geld in het laatje breng in plaats van alleen maar uitgeef (oftewel wat ik nu binnen haal met mijn "salaris" is gene vetpot te noemen laat staan een loon) Dus nee ik schaam me er niet voor om dingen te verkopen en eraan te verdienen. Tevens geef ik ook genoeg weg, ga echt niet alles verkopen en alle babyspullen heb ik in principe ook nog maar sommige kleding is niet zo tijdloos en verkoop ik dan ook weer, mocht er ooit een 2e komen wil ik ook wat neiuw kunnen kopen.

Trouwens tot nog toe heb ik met alles wat ik verkocht heb ook een erg leuk bedrag opgehaald.

Ik ben dan ook heel erg dankbaar zijn dat er hele lieve mensen zijn die ons wel eens wat extra kleding toestoppen (noem geen namen ze weet het zelf wel ;) )

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik verkoop bijna alles via marktplaats. Wat stuk is, worden poetslapjes voor in de garage. Van de opbrengst koop ik weer nieuwe kleertjes of baby artikelen.

Ik koop ook wel geregeld iets via marktplaats. Onze box, kinderwagen en wieg zijn allemaal 2e hands. Maar kleertjes koop ik wel altijd nieuw.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als ik mensen zou kennen die ik er blij mee kan maken omdat ze het niet zo breed hebben zou ik het zonder aarzelen weggeven. Zo heb ik de box en een kinderwagen en babykleertjes weggegeven. Dure merkleding of onze dure buggy heb ik wel op mp verkocht. Ik stop dat in een potje en als we op vakantie gaan doen we daar de leuke dingen van.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb veel gekregen (gelukkig) en geef zelf ook weer veel weg,
    heeel soms verkoop ik iets, maar dan is dat wel omdat ik het geld echt nodig heb, zodat ik wat nieuws voor sven kanterug kopen. zeker nu die groter wordt is het moeiijk om aan leuke 2dehands betaalbare kleding te komen, dus ik koop veel in de uitverkoop,

maar toch als ik weeet dat iemand het nodig heeft kan die hetgewoon van me krijgen,

omdat ik uit ervaring weet hoe fijn het is.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Beide ik verkoop ook. Daarvan koop ik vaak ook weer kleding voor de meiden.

Ik geef ook genoeg weg ook speelgoed ed.

Dus beide.

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Een deel verkoop ik en een deel naar het goede doel. Ik ken zelf niemand die het niet kan betalen.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Merk kleding verkoop ik altijd door ( behalve de kledingstukken waar ik echt gek op ben, die bewaar ik voor haar voor later.) kleding van de h&m, V&d etc. geef ik weg aan mensen in het asielzoekerscentrum.

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier genoeg kleine meisjes in de familie die iets ouder zijn dan mijn dochter maar echt iets doorgegeven wordt het nooit. Omdat ze het zelf allemaal goed kunnen betalen, denken ze er niet aan dat een ander er nog wat aan heb. Ik ga dr ook niet om vragen want het is niet zo dat ik het zelf niet kan betalen. Maar goed, ben nu minder gaan werken en zoveel houden we aan het eind van de maand niet meer over dus ik probeer de kleertjes te verkopen en dan bv in de uitverkoop weer nieuwe/grotere maten kleertjes voor te kopen. En ik schaam me er niet voor dat ik kleerjes voor een kleine prijsje verkoop, het is crisis dus we moeten met zn allen een beetje creatief zijn!

11. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Maar even een compiment voor zoveel moeders die de kleding voor het goede doel geven, als ik het zo lees zijn dat er echt veel!! Top mama's!!!

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Merkkleding gaat hier op MP. Heb er zelf in het verleden enkele honderen euro's aan uitgegeven omdat ik alles nieuw heb gekocht destijds dus zie niet in waarom ik dat weg zou moeten geven voor nop. Ken ook niemand in mijn omgeving die het nodig heeft dus dan zou ik het weggeven aan een volstrekt onbekende. (die het misschien wel gaat verhandelen..) De non-merken gaan wel in de zak voor een goed doel. (Kledingbank)

Kan de centjes trouwens ook wel goed gebruiken om weer nieuwe kleertjes van te kopen.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Moet hier op terug komen! Heb laatst voor een kleine prijs een heel pakket met kleertjes verkocht, daar zat merk en h&m in. Dus heb ook eenmaal h&m verkocht:p

14. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ik doe bijna alle kleren naar afrika en andere arme landen die hebben het hardste nodig.mensen hier hebben tenminste wat.maar soms geef ik het ook aan fam buren kennissen.
    Soms als ik op marktplaats zit te neuzen zie ik dingen staan dan denk ik echt neem je die moeitje om dat ding te verkopen..

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Het echt dure sigment zet ik op marktplaats. Ik koop gerust een jurkje voor 200 euro dus ja die verkoop ik ook graag weer :)
    Maar alles wat non-merk of goedkopere merken (mexx,esprit etc) is geef ik weg aan kennisen met 4 kids en een minimaal inkomen

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik geef alles weg (van de kinderen), ook de hele dure merken. We hebben het goed dus de opbrengst niet nodig en het geeft zoveel voldoening om mensen weer blij te maken hiermee. :) Wèl ben ik wat voorzichtiger geworden, ik wil zeker weten dat het terecht komt bij mensen die het écht goed kunnen gebruiken en niet door hun eigen toedoen steeds in de problemen komen. ;)

17. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik heb heus wel mensen in mijn omgeving die ik eens wat kan geven ( en dat gebeurd ook) ,maar de dure merkkleding ga ik absoluut niet weggeven hoor. Die verkoop ik altijd weer. Soms verkoop ik ook non-merk. Ik heb het geld niet nodig ,maar waarom alles weggeven? Het geld van de verkoop gaat weer op een speciale rekening en gebruik ik weer voor nieuwe kleertjes :)

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik heb hier nog 11 grote dozen met kleertjes staan.
    Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee wil doen.
    Bijna alles is wel merk kleding misschien toch even kijken of we deze zwangerschap een dochter of zoon krijgen. Maar lijkt me ook leuk om weer lekker te shoppen haha. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken.

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Heb ik dat geld nodig, nee, maar het gaat hier in de spaarpotten van de kids.

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben het geld niet nodig maar het is zo'n beetje een hobby geworden om te verkopen en van dat geld weer leuke dingetjes terug te kopen. Alles wat over blijft gaat op de spaarrekening of in onze/kids spaarpot(contanten).

Deel Deze Pagina