Voor onze dochter ben ik op zoek naar kleding, wat smal valt. Onze dochter is lang en dun, waardoor alles slobberig om haar lijf heen valt, geen gezicht! Wie heeft tips voor een betaalbaar merk iod? Of een merk wat tweedehands te vinden is...
Spijkerbroeken bij Coolcat (daar hebben ze naast een hoop ordi kleren ook gewone spijkerbroeken ). Leggings V&D, Shoeby, B&L, C&A Jurkjes Chaos and Order, Frendz, B&L Shirts, ook C&O, Frendz etc. Sommige merken zijn wat duurder, maar ik koop altijd veel in de uitverkoop.
Welke maat heeft ze? De super skinny's van de H&M vind ik mooi smal vallen. Coolcat schijnt ook hele smalle te hebben inderdaad (maar voor hier nog te groot). Verder sommige Blue Rebel en Retour (die zijn allebei duurder, dus dan in de sale of tweedehands). Ter Stal heeft ook een model wat smal valt. Leggings: V&D, C&A, Vögele en zie hieronder. Kleding in het algemeen: Moodstreet, Br@nd, Ninni Vi (al is de laatste collectie breder), Chaos & Order, sommige dingen van de V&D, Hema en Wibra.
Mijn dochter is ook lang en slank. Haar broeken koop ik altijd bij de h&m. Dit zijn skinny's en hebben knoopsgatelastiek. Haar leggings koop ik meestal bij de v&d of de hema
Chaos and order valt smal, daar koop ik voor mijjn dochtertje altijd een maatje groter van. Ninni vi ook, maar echt betaalbaar vind ik dat merk niet zo,
Ze zit nu in 122. Broeken haal ik idd bij H&M, die skinny's zitten haar als gegoten. Het gaat meer om longsleeves etc. Die hangen altijd maar een beetje om haar lichaam.
Hier bij onze 8-jarige ook last van: lengtemaat 146 nodig van broeken, maar omvang kan nog makkelijk in 128 Shirts ook drama: 140 nodig, maar slobbert zo enorm. Dus lees even verder mee!
Ook de shirtjes van mijn dochter koop ik altijd bij de V&D. Die vallen wat langer en zijn wat smaller dan bij de h&m en degelijke
Ninni Vi Br@nd Chaos&Order Quapi Waaaw D-zine/Jola/Bertus Het nadeel vind ik vaak wel dat de smalle merken ook wat prijziger zijn. Maar denk dat ieder merk en iedere collectie wel wat smallere items heeft. Kwestie van goed speuren
Jeetje dat is lastig zeg! Hier past ze qua omvang nog wel in 110/116, maar dat is veel te kort! Wat een drama hahaha!
Hier ook h&m skinnys. En ze hebben bij didi en vogele heel mooi vallende shirts. Hema heeft prima effen shirtjes. (Die basic shirts voor meisjes in zo'n zakje). Zit tenminste vorm in die shirtjes Verder zijn de longsleeves van c&a hier altijd wel in trek.
De effen shirtjes van de Action vallen ook smal en zijn kwalitatief best aardig (ik vind ze beter dan bv. die van de Hema en de V&D).
Mijn oudste is ook erg dun. Wij kopen eigenlijk van alles, ook tweedehands. H&M valt mee (ligt echt aan de trui zelf of 'ie wijd is of smal), bepaalde merken als Esprit en Mexx geloof ik ook. Soms moeten we bepaalde kleding inmaken, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Ik vind de jurkjes van Someone juist helemaal niet smal vallen. Maar er zit een touwtje aan veel, dat scheelt. Rokjes wel, alleen koop ik die dan wel één of twee maten kleiner.
Super skinny's van de H&M en skinny's van Name it zitten hier goed. De slim fit lijn van Name it Someone Shoeby (niet alles) Jubel Billy & Lilly Quapi Flo