steken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 9 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ik had even een vraagje. Ik heb iedere keer steken in mijn buik.. niet lang. maar regelmatig heb ik steken. ook heb ik een hele opgezette buik lijkt het wel..
    Die steken gaan door naar mijn zij.. ook kan ik amper mijn broek op mijn buik verdragen. het voelt gewoon echt niet lekker meer.. kan nu toch nog niet dikker zijn geworden?
    hoort dit er bij???
    En je zwangerschap. dat moet je toch tellen vanaf de eerste dag van je laatste ongie?? Want mijn moeder zei dat dat niet klopte....

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De steken kunnen je banden zijn, die zich klaar aan het maken zijn om uit te rekken.

Je telt je zwangerschap inderdaad vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie!

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Kan dat nu al?? Met 5 weken?
    oke dan weet ik dat mijn moeder toch ongelijk heeft.. hihi

4. sweetangel100

Ja, ik had ook dat ik niks kon verdragen op mijn buik. De VK zei bij mijn eerste bezoek dat het dan niet uitrekkende banden zijn, maar banden die zich aan het klaarmaken zijn om uit te gaan rekken!

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Ooow oke. want het is echt irritant.. :)
    ik ga morgen gelijk gravitamon halen.. Heb je nog meer tips?? Wat ik juist wel moet eten of drinken?

6. sweetangel100

Nee eigenlijk niet...
    Je kan nu niks meer op je buik verdragen doordat je darmen opzetten, dit gaat over een week of 5/6 weer weg.
    Ik heb het ook gehad, maar t maakte niet uit wat ik at of niet at, ik bleef het houden...

Het hoort erbij!

7. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja ok, maar bedoelde meer voor nu ik zwanger ben?
    wat belangrijk is om te eten bijv. want moet ik nu 3 keer op een dag gaan eten? want normaal ontbijtte ik nooit

8. sweetangel100

Ahh zo, ok...
    Uhm, slik je al foliumzuur, anders kun je die ook gelijk bij de drogist kopen morgen :)

Verder denk ik dat het wel belangrijk is om ook te gaan ontbijten, want door de zwangerschap kun je schommelingen in je bloedsuikerspiegel, HB en bloeddruk krijgen. Ik ben daar erg ziek door geweest in het begin. Eet gezond en regelmatig en ontbijt is echt belangrijk!

9. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Oke dus gewoon smorgens smiddags en savonds zoiezo eten..
    Foliumzuur slik ik al 2 maanden. maar als ik morgen die gravitamon haal hoef ik het foliumzuur toch niet meer te slikken..

10. sweetangel100

Weet niet of er foliumzuur in de Gravitamon zit?
    Ik heb zelf nl geen gravitamon geslikt, maar gewoon foliumzuur.
    Let erop dat er 0,4 mg in moet zitten, anders kun je beter losse foliumzuur kopen. Bij kruidvat kost ie niet veel.

Trouwens nog gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    hihi dank je wel :)

Ik zal op het eten gaan letten in ieder geval.. In gravitamon zit ook 0,4 mg dus dan moet het goed zijn...
    Bedankt voor je info :)

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Foliumzuur moet je de eerste 3 maanden zowiezo slikken.
    E die steken heb ik ook gehad,soms nog.
    Hoort er allemaal bij,het zijn idd die banden die zich voorbereiden op het uitrekken zeg maar.
    Ook van dat geef broek kunnen verdragen op je buik herken ik.
    Gewoon lekker een losse broek aan doen als je thuis bent,je darmen zetten idd wat op en dat kan een vervelend gevoel geven en een wat dikkere buik.
    Het kan nog niet van de zwangerschap zijn hoor hihi!
    je baarmoeder zit nog achter je schaambot dus daarvan kan je nog geen dikkere buik hebben ;)

13. sweetangel100

Als er 0,4 inzit is dat voldoende, dus dan kun je gewoon gravitamon slikken!
    Foliumzuur moet je in elk geval tot en met week 10 slikken, maar langer mag ook :)

En eten is echt wel belangrijk, ontbijt is sowieso een belangrijke maaltijd, dus probeer die liever niet over te slaan nu :)

Graag gedaan hoor, succes met je zwangerschap verder!!

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

In Gravitamon zit foliumzuur,
    Ik slik ze zelf ook nog steeds.

15. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hallo dames...

ook ik ben vanmorgen dus opgestaan met een raar gevoel in mn buik! het is raar te beschrijven, maar het lijkt idd beetje op steken in mn onderbuik vooral aan mn rechter kant meer...
    ik ben zo bang dat het allemaal weer mis gaat he pfff maar als ik jullie zo lees zal het waarschijnlijk dus aan de banden komen.

ook ik slik foliumzuur maar ook gelijkertijd vitaminen, die van de kruitvat vitaal zwanger heet dat en kost nog geen 4,- geloof ik zitten 90 tabletten in dus goed voor 3 maanden!

nou blijf het lijntje volgen vind hem wel interesant
    groetjes van mij...

16. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    moet ik al gelijk naar de dokter voor een afspraak en dan naar t ziekenhuis bellen ofzo??

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Je kan ook gelijk de verloskundige bellen dat heb ik gedaan.

18. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    En met hoeveel weken heb jij een echo gehad dan??

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Herken ik ook, die steken....dacht in eerste instantie dat ik alsnog ongi ging worden, ondanks de positieve test :rolleyes: Maar goed, is dus normaal! pffff dat scheelt wel weer zeg, dacht erna namelijk dat er iets met het vruchtje was. Mens..eerst ben je onzeker of je wel zwanger wordt, nu ben je onzeker of het allemaal wel goed gaat en wat gaat er daarna komen... :D :D ?blijven in iedergeval genieten hoor!

20. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Sonja had bij jou ook gelijk :)

Ik heb een onwijze opgeblazen buik, zo voelt het. En die steken zijn er ook nog steeds. Ga morgen de vk bellen voor een afspraak.. spannend:D

Deel Deze Pagina