Ik heb geen ervaring met communie, maar ik vind het jurkje dat je hebt voor je dochtertje erg mooi en feestelijk. Naar mijn idee zou dit prima passen op een communie ( afgaande op het idee dat ik er bij heb dan ).
Hier in het zuiden volgens mij wel meer witte jurkjes. mijn dochter krijgt ongeveer zo'n jurkje ik ga het jurkje en het jasje zelf maken anders werd het me te duur. Moet alleen nog laarsjes erbij halen
Mijn dochter zal trouwens in het wit met donkerblauw zijn. Bewust donkerblauw erbij omdat ik een dochter heb met lichte huid en blond haar. Als ik haar helemaal in het wit zou steken dan valt ze helemaal weg. Daarnaast hou ik me verder niet aan dat 'bruidjesbeeld'...dat past niet bij haar en ik wil graag mijn dochter nog herkennen die dag. Dus het wordt wel communie maar met een eigen draai om haar toch dat beetje pit te geven dat ze normaal ook heeft. (met accessoires) Ze is klein maar dapper en de jongste communiekant. Het jurkje dat je nu hebt gekozen is leuk, en als je dochter zich er fijn in voelt is het goed.
Bij mij vroeger waren alle meisjes in het wit en ik als enige in een lichtroze jurk, afgezet met tule en lovertjes Gewoon aandoen wat jij en zij leuk vinden.
In België veel communies en ben bij een paar geweest waar ze geen wit aanhadden. Ik vind dat ook zo traditioneel en stijf staan. Vind het jurkje dat je nu hebt prachtig!
Niet perse wit nee. Gewoon een leuk feestelijk jurkje waar het kind zich goed in voelt. Jouw jurk kan dus prima.
enen dochter had bordeaux rood en anderen dochter konings blauwe jurk en heel veel kids hadden nette kleren aan een helemaal geen jurk dit is allemaal in oosten van het land