Kleding voor en na bevalling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Feline31, 17 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    oké misschien een domme vraag maar weet het gewoon echt niet.

Overal staat het advies om in de vluchtkoffer een pyjama mee te nemen om in te bevallen en een schone voor na de bevalling. En ik wil dan ook een aantal gemakkelijke joggingsbroeken en t-shirts voor in de kraamweek aanschaffen .

Maar nu komt het. Welke maten?? Normaal heb ik maat xs/s. Of 34/36. Nu tijdens de zwangerschap maat S.
    Moet ik dan een nachthemd
    om in te bevallen in maat M kopen? En daarna ? Een nachthemd weer in maat S?
    En de joggingsbroeken.

Haha ja sorry maar ik heb gewoon geen enkel idee. En ben een beetje een controlfreak dus wil met 30
    Weken mijn vluchtkoffer klaar hebben staan.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik had wat ik in de zwangerschap droeg in de koffer zitten. Over het algemeen is je buik niet meteen weg namelijk. En verder groote oma onderbroeken voor het kraamverband.ik had dus een nachthempt en een piamabroek met een schirt erin zitten.voor tijdens de bevalling het nachthempt en dan daarna de piama. Vooral met borstvoeding geven vind ik een broek met een fijnzittend shirt dan fijner. Ik ben trouwens gewoon in die piama naar huis gegaan. Is een hele simpele zwarte.

3. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik had een nachthemd om in te bevallen, gewoon eentje die ik tijdens mijn zwangerschap ook droeg. gewoon mijn eigen maat, mijn buik was heel klein en paste eigenlijk veel van mijn 'oude' kleding tijdens mijn zwangerschap. Voor na de zwangerschap had ik grote onderbroeken gekocht bij de Hema in maatje M, heb normaal XS/S. Vond het wel fijn als dat wat ruimer zat. Ook een joggingsbroek voor na de bevalling in maatje M. en gewoon wat shirtjes met een vest die ik al had.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik weet niet of je borstvoeding wil geven? Ik heb stad en land afgezocht naar nachthemden met knoopjes. Vreselijk lelijk met bloemetjes, whahaha. Maar wel praktisch. Was er wel blij mee.

Een maatje groter is wel lekker. Als je nu tijdens je zwangerschap S draagt zou ik dat ook aanhouden voor direct erna. Die joggingstof is sowieso soepel dus in jouw geval zou ik niet voor M gaan.

5. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ja wil ik wel gaan doen borstvoeding! En ook al gezocht naar pyjama’s met knoopjes Haha. Waar uiteindelijk gevonden ?

6. HvO

HvO Niet meer actief

Ik had lekkere grote nachthemden mee en joggingbroeken. Zelfde maat als tijdens de zwangerschap.

Ik kon geen nachthemden vinden met knoopjes. Ben gegaan voor van die nachthemdjes met spaghettibandjes. Kan het niet anders omschrijven haha maar daar wip je zo je borst uit om te voeden. Droeg er dan een lekker dik vest over.

En omaonderbroeken inderdaad. Van de Zeeman zijn echt een aanrader, met zo een brede kanten bovenkant.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Bij de V&D dus daar heb je niets meer aan :(

8. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
  9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik heb ze bij de livera gevonden met knoopjes. Ideaal vind ik ze!

10. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Bedankt dames! Weet iig nu de maat. Dus gewoon S voor en S na de bevalling..
    Ik zal laten zien wat ik uiteindeljk gekocht heb !

Salvatore vindt dit leuk.
  11. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Pyjama's en nachthemden met knoopjes haal ik bij de Primark.
    Voor na de bevalling heb ik beide keren de eerste dagen een sportbroek gedragen.
    Als ondergoed gewoon wat ik in de zwangerschap draag met daarover boxer van ziki (action).
    Voor de rest hempje evt T-shirt, vest.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pyjama's met knoopjes zijn toch nergens voor nodig? Je kan gewoon je shirt naar boven doen. Gaat véél sneller dan knopen losmaken, en werkt minstens even goed.

Lieke1989 en HvO vinden dit leuk.
  13. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Primark!
    Ik stond er toevallig van de week nog bij te kijken. :D
    Met hele mooie bloemetjes, a la ma Flodder. :roflmao:
    Maar ook met andere printjes. Ik ga over een paar weken nog een keer, want baal wel dat ik niet meteen 1 of 2 heb meegenomen.:rolleyes:

14. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

En na de bevalling is ruim ondergoed zeer prettig! Ik had super leuke vrouwelijke shorts gekocht voor na die tijd, maar dat zoooo niet fijn met al dat kraamverband enzo. Toen boxershorts van mijn man gepakt, heerlijk!

Verder geen nachthemden, maar gewoon een shirtje, joggingbroek en evt. vest.

15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Daar ben ik het niet mee eens :). In ieder geval niet als je zoals ik altijd in een bigshirt slaapt. Met een korte zal het misschien anders zijn.

kleinepien vindt dit leuk.
  16. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Dankjulliewel dames! Ben eruit.
    Een pyjama voor eventueel tijdens de weeen, een pyjama voor tijdens bevalling en 1 met knoopjes voor daarna.

Bijgevoegde bestanden:

kleinepien vindt dit leuk.
  17. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Nu alleen nog oma onderbroeken halen, voedings bh’s en pantoffels en dikke sokken. Dan is mn vluchtkoffer compleet.
    Heb een tas voor mij, de kleine en mijn vriend.

18. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dat hangt er helemaal vanaf wat je zelf handig en prettig vindt natuurlijk...
    Als ik 's nachts moet voeden, ga ik niet eerst mn shirt of nachthemd omhoog trekken. Baby ligt dan naast me in co-sleeper, ik blijf op mijn zij liggen, knoopjes los, kind aan tiet en gaan.

Bovendien vond ik het bij dochter echt niet prettig om überhaupt mn shirt op te tillen, omdat mijn buik 1 enorme pudding was, die dan volledig in het zicht kwam.

Een simpel hemdje vond ik dan weer wél handig. Bandje van schouder laten zakken, borst eruit en kind eraan.
    Ik ben dus meer van het 'van boven naar beneden', in plaats van iets omhoog doen. :D

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Let op dat de onderbroeken hoog genoeg en niet te syrak zitten van boven voor als het een ks wordt ;)

Ik vind de borstvoedingshemden van h&m heel fijn. De beha's niet maar dat zal vooral aan mijn cupmaat liggen (weinig ondersteuning)

Deel Deze Pagina