Hoi mama’s... Ik wil graag jullie advies of mening over het volgende: In augustus verwacht ik ons derde kindje. De oudste is 4 en loopt volledig De jongste wordt eind mei 2 en loopt nu 2 weken. Maar wel de kant op die HIJ wil. Is het de verkeerde kant, zet ik hem halverwege in de buggy. Nou twijfel ik tussen een duowagen of een wagen met buggyboard. Bij de duowagen kan ik hem erbij zetten als hij lastig wordt of moe is of niet mee wil lopen... Bij een buggyboard ben ik bang dat hij er bij een dwarse bui niet op blijft staan en er zo af stapt tegen die tijd. Wat zouden jullie doen? Of wat voor wagen zouden jullie nemen? En welk type etc? Ik heb nu alleen een buggy en moet dus nog een duowagen of enkele wagen aanschaffen via marktplaats. Budget: 300 euro max
Ik zou gaan voor een duo wagen. In de meeste winkels is een wagen waarbij ze achter elkaar zitten makkelijker. Punt is wel dat je dan of altijd een duo bij hebt of met 2 wagens in huis zit. Ik heb zelf een duo en ben daar best blij mee. Ik had deze gekregen maar nu blijkt dat het achter zitje niet meer in de zit stand blijft staan dus de jongste kan alleen maar liggen. Als je dus op marktplaats gaat kijken let daar dan wel op of alles het nog doet.
Het is er 1 van Prénatal maar die hebben ze niet meer. In de winkel heb ik ook gekeken naar die van topmark die lijkt heel veel op die ik heb en is niet zo heel duur voor een nieuwe. https://www.baby-dump.nl/product/tweelingen/214/topmark-tandem-riley/37838/topmark-tandem-riley/37842/topmark-tandem-riley-black/82438/
Hier zit bijna 2 jaar tussen de kinderen. Ik heb zoon vaak in de kinderwagen en dan dochter in de draagzak/doek. Voor kleine stukjes loopt zoon gewoon en bij het boodschappen doen heb ik hem in het winkelwagentje. Ik heb een duowagen nog niet gemist. Een plankje hebben we wel naar gekeken, maar ik vond het voor geen meter lopen. Dus toen besloten het niet direct te doen en als het nodig was alsnog aan te schaffen. Maar nog niet nodig gehad.
Hier het plankje op de Joolz Geo. De oudste was 21 maanden bij de geboorte van de jongste en liep al sinds 11 maanden. Ideaal!! Het Joolz plankje is zo gemaakt dat je normaal achter de wagen kunt lopen en je haalt m er net zo makkelijk af of doet m omhoog. Onze oudste heeft er nooit een probleem van gemaakt om erop te staan.
Hier hetzelfde. Zoon loopt wel al bijna een jaar als zusje geboren word maar is een lekker eigenwijs mannetje die niet altijd luisterd. Ik heb een zitje aan de bugaboo geprobeerd maar zoontje wilde er niet eens op. Dus ik ga voor een dubbele buggy die ook makkelijk overal mee naar toe kan in de auto. En als de baby echt nog te klein is voor de buggy gebruik ik onze huidige kinderwagen (bugaboo buffalo) en de baby draag ik dan in de draagdoek of draagzak.
Hier nu 37 weken zwanger, dochter is nog net geen 2 als haar broertje komt. Wel loopt ze tegen die tijd al ongeveer 9 maanden. Na lang wikken en wegen hebben wij toch gekozen voor een plankje voor achter de wagen. Over een maandje kan ik dus verslag uit brengen Edit: ik heb ook een fijne draagzak, dus kan er ook nog voor kiezen om de baby in de draagzak te doen en Mn dochter in de wagen te zetten als ik een eind wil wandelen ofzo
Dochter was 21 maanden toen d'r zusje kwam. Ze liep toen een maand of 5. Ik heb gekozen voor een meerijdplankje. Voor langere stukken draag ik de jongste vaak en kan de oudste in de wagen. Plankje gaat hier heel goed, ze blijft er prima op staan en vraagt of ze mag lopen. Klimt er ook zelf op als ik dat vraag.
Ligt er echt aan hoe je kindje is, mijn dochtertje hoef ik niet op een plankje te zetten. Vind ze de 1e 5 minuten leuk denk ik, maar die heeft een hele sterke eigen wil. En ik heb ook geen zin om in elke winkel strijd te hebben. Wij gaan voor een duowagen !