aanmaningen incassobureaus

Discussie in 'De lounge' gestart door petrabr, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    #1 petrabr, 8 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2011
    Mijn schoonouders, die nu boven de 70 zijn en altijd alles keurig betalen, hebben nu voor de tweede keer binnen een week post gekregen van verschillende incassobureaus met aanmaningen of ze iets willen betalen met een hoop boete erbovenop

1 incassobureau heeft ondertussen uitgezocht dat er een spelcomputer en een reisstrijkijzer is besteld (mensen hebben geen internet en nog nooit wat besteld), waarvan de betaling door hun moest worden voldaan en de spullen zijn afgeleverd in Naarden, zij wonen trouwens in Bergschenhoek

Kan dat zomaar?
    Kun je gewoon spullen bestellen en andere in de problemen laten komen door de rekening naar een willekeurig persoon te laten sturen?
    Zij hebben niet eerst een rekening of iets dergelijks gehad maar gelijk het incassobureau

2. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Contact opnemen met het incassobureau, lijkt me de beste manier om erachter te komen waar het fout is gegaan.
    Zou het niet op z'n beloop laten gaan, voor je het weet staat er een deurwaarder voor de deur.
    Er kan gefraudeerd zijn met de gegevens vanje schoonouders, maar er kan ook een andere fout gemaakt zijn.
    Gewoon even een telefoontje er tegen aan gooien.

3. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    tjeetje ik heb geen idee of dit zomaar kan maar het zal je maar gebeuren zeg. Zou denk ik de jurofoon bellen heb je een jurist aan de telefoon die je haarfijn kan uitleggen hoe en wat, en wat voorn stappen je kunt ondernemen.
    maar kan me bijna niet voorstellen dat dit mag.
    succes ermee

4. noukie89

noukie89 Niet meer actief

helaas kun je spullen bestellen bij wehkamp en andere postorder bedrijven en de factuur naar een ander adres en die gene krijgt de problemen maar ik zou gewoon naar dat adres gaan geld opeisen en anders aangifte doen

mijn moeder heeft dit ook gehad in totaal zo bedrag van 7500 euro was een bank gekocht bij de wehkamp en nog meer dingen

5. Alita

Alita Niet meer actief

pfff dus iemand is via hun aan het bestellen?
    Ik zou niet betalen, want dan heb je geen poot meer om op te staan, en aangifte doen!!
    Laatst was er iets op tv hierover...en ze zeiden zodra je betaalt je toegeeft en dan kun je niks meer doen!

Trouwens het is aanmaningen...en niet aanmalingen hihi....

6. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik denk ook dat je even contact op moet nemen met de incasso bureau's!! Eigenlijk is het ook heel 'simpel' want vaak moet je ook een rekeningnummer etc opgeven, en als je die al van iemand anders hebt... Maar je kan dus inderdaad ook een factuur laten sturen naar het 'factuuradres' ....

Succes ermee!!

ps. Mijn schoonouders wonen ook in Bergschenhoek!! ;)

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Wehkamp is daar inderdaad een de beste in, bij ons was een krediet opgebouwd en gebruikt van 1500 euro. Wij hadden nooit iets besteld.
    In totaal zijn we een jaar verder en binnenkort gaan wij BKR informeren of ze dat teruggedraaid hebben. Zoniet gaat het schrijven weer beginnen.

Het bedrijf moet kunnen aantonen dat deze spullen besteld en in ontvangst zijn genomen door je schoonouders. Handtekening word gezet bij ontvangst van de producten.
    Heel vervelend dat je schoonouders dit overkomt. Het beste wat je kunt doen is de rechtsbijstand inschakelen als ze die hebben, scheelt je een hoop werk.

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik zou proberen te achterhalen waar de spullen bezorgd zijn.. (het adres) en dan aangifte doen!. Dit is fraude. Uiteraard het incassobedrijf en ook het bedrijf waar besteld is hierover bellen.

Laat ze maar bewijzen dat je schoonouders dit hebben besteld. Elke idioot kan een willekeurige naam uit het telefoonboek opgeven bij bijvoorbeeld een postorderbedrijf en een ander afleveradres opgeven.

Dus wat dat betreft is fraude hierin heel erg makkelijk. Maar aangezeien de spullen bezorgd zijn moet ook te achterhalen zijn wie dit heeft gedaan.

Ik zou eerst het incassoburo bellen om te melden dat je de politie gaat inschakelen om aangifte van fraude te doen! Daarna politie bellen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je het incassobureau belt en het uitlegt, zullen ze waarschijnlijk goed meewerken. mijn ervaring is dat ze alles doen om het op te lossen op de juiste manier, en niet zozeer mensen willen "pakken".
    het zijn aanmaningen trouwens, geen aanmalingen, maar vind het wel een goede benaming.

succes!

10. Only me

Only me Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook contact opnemen met het incassobureau en verhaal gaan doen. Niet altijd zijn er mensen die onder betalingen uit willen komen, dus ze zullen deze mensen ook echt wel serieus moeten nemen... succes!

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou aangifte doen bij de politie wegens identiteitdiefstal oid..
    Of zou dat te ver gaan?
    Ik zou in geen geval betalen, want dan vind het bedrijf het allang goed..
    Laat ze lekker post sturen naar het aflever adres.

Mijn moeder kreeg aanmaningen voor de vorige bewoners van haar huis.. Wilde ze mijn moeder ook verantwoordelijk makjen voor het feit dat de brieven daar kwamen en het achterhalen van het nieuwe adres..'Toen heb ik gebeld met dat bedrijf of ze misschien een gaatje in hun hoofd hadden

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    zo zie je maar weer dat elke idioot zomaar iets ken bestellen :S
    en jou de rekening in je schoenen kan laten schuiven. bah bah

juridisch loket of rechtsbijstant bellen in ieder geval en natuurlijk eerst het incasso bureau. en naar de politie voor aangifte.

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier hebben we ook regelmatig brieven van incassobureau's gehad voor de vorige bewoners. Dan stond er op de envelop al dat de rekening binnen een aantal dagen betaald moest worden, anders zou de deur geforceerd worden en goederen meegenomen worden, in waarde van het bedrag. Soms ging het om bedragen van 4000 euro, echt schandalig.
    Vaak was dit met 1 telefoontje naar het bureau opgelost, maar soms moesten we een kopie van onze id sturen, om te bewijzen dat wij het waren en niet de vorige bewoners. Erg lastig, maar heeft nooit grote problemen opgeleverd. Ik zou dus gewoon even bellen en het voorval voorleggen. Dan kunnen zij je vaak vertellen wat het beste is, wat je kunt doen.

Je hebt sowieso recht op aanmaningen van het bedrijf zelf, voordat een incassobureau je aanmaningen stuurt (toch?)

14. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Nope, is niet verplicht :)

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Er is doormijn schoonouders (nog) niks betaald en zij zullen dat ook niet gaan doen.

Mijn vriend had na het eerste bezoek vorige week alles proberen uit te zoeken met het eerste incasso bureau en zou terug gebeld worden, verder nog niks van gehoord natuurlijk, dus hij gaat vandaag weer bellen

Gisteren kregen ze een brief van een ander incasso bureau, die heeft hij gelijk gebeld en daar kreeg hij een onvriendelijke vrouw aan de lijn die niet echt mee wilde werken.

Zijn ouders zijn echt helemaal van de leg.
    WEcht belachelijk dat dit zomaar kan

16. Alita

Alita Niet meer actief

ja erg is het he.....arme mensjes:(

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

je moet indd wel even contact opnemen met het incasso bureau en hierna ook aangifte van doen. Dan weet het incasso bureau ook dat er iets niet klopt en dit even "on hold" kunnen zetten. het is wel raar dat er geen eerdere herinneringen en aanmaningen zijn verzonden, deze moeten afkomstig zijn van het bedrijf zelf, als hier niet op word gereageerd dan pas word het uit handen gegeven.

Ik zou hier wel een beetje spoed achter zetten want wanneer er een dossier uit handen word gegeven en er komt een deurwaarder langs met een dagvaarding, komt er ook al vrij snel een zitting.

zo werkt dat hier iig.

18. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    straks en dalijk is er een deurwaarder aan de deur die je hele huisraad mee neemt !! :( moet je toch niet aan denken !

en dat door zo belachelijke fout. Hopelijk word dit snel opgelost Petra! ( augustus mama :p )

19. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

niet als je hier "vroegtijdig" een melding van maakt. dit mogen ze niet zomaar doen. en zeker niet als er nog een onderzoek voor loopt.

fraude gevallen gebeuren steeds vaker.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Grote kans dat de Wehkamp de aanmaningen naar het adres waar ook de spullen zijn geleverd heeft gestuurd. Nu het bij het incassobureau ligt hebben zij een uittreksel GBA gedaan en dan komt het echte adres van de s.o. van TS tevoorschijn en daar worden dan de aanmaningen vanuit het incassobureau aan verzonden.

Deel Deze Pagina