Kleding voor naar bruiloft jongen 7

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meis1987, 13 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Hallo meiden!

Ik ben op zoek naar kleding voor mijn jongen van 7 om te dragen naar een bruiloft binnenkort. Maar ik weet echt niet wat. Een blouse met strik gaat mij eigenlijk te ver. Wie heeft er een leuk idee? Van broeken heeft hij 134 en bovenkleding 140/146

Groetjes meis

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Nette broek en overhemd/blouse kan prima, toch? Of een nette broek met nette polo misschien? Ligt ook een beetje aan van wie de bruiloft is en wat de ‘dresscode’ is ed.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    Hier zijn ze in broek, blouse met strik en colbert gegaan.
    Ze wilden dit zelf graag zo :D

Bijgevoegde bestanden:

sidmick en owly vinden dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou een leuk overhemd doen.
    En een nette spijkerbroek, eventueel zwart.
    Maar ligt er wel beetje aan wie er gaat trouwen, wat voor stijl de bruiloft is en wat de ‘functie’ van je zoon is.
    Bruidsjonker is toch anders dan gewoon een gast.

Maar ik vind dat kinderen vooral kind mogen zijn. Dus het moet wel iets zijn waar hij zich prettig in voelt.
    Wat wil hij zelf?

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.036
    113
    Ik zou een Bermuda en een nette broek kopen, bij mooi weer Bermuda, overhemd of polo erop en nieuwe witte gympen maken het vaak af.

Neuzeke vindt dit leuk.
  6. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik zou vooral iets kopen wat je kind na de bruiloft ook nog gaat dragen. Pantalon, colbertje, strikje enz komt daarna waarschijnlijk nooit meer uit de kast. Superzonde.

Jessi79 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.724
    113
    Vrouw
    Hier ook op zoek naar kleding. Wij hebben zelfs 2 bruiloften. En dan kunnen ze niet hetzelfde aan. In juli trouwt er een nichtje van ons en in september onze oudste dochter. Bij de bruiloft van onze dochter zal ik waarschijnlijk een stukje groter uitpakken. Een colbertje denk ik niet, maar een overhemd en strik vind ik altijd wel feestelijk staan. En dat dragen ze hier dan zondags vast nog wel eens.
    Maar voor de bruiloft van ons nichtje zoek ik nog wat.
    Ik heb nu bij Wehkamp deze besteld voor mijn zoons van 6 en 10.
    Dat is een bloesje van polostof. Draagt daardoor denk ik erg lekker:
    https://www.wehkamp.nl/app/product/16867910?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share

Ze hebben nog niet gepast, dus hoe het echt zit weet ik nog niet.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    H&M en de WE hebben een collectie nette gelegenheidskleding die heel betaalbaar is.

Bijvoorbeeld een witte/blauwe/beige polo of overhemd met nette dunne zomerbroek in neutrale kleur. Vaak verkopen ze ook sets met bijvoorbeeld een strikje erbij. Die kleding kan je daarna nog prima aan of combineren met andere kledingstukken.

Zorg in ieder geval voor nieuwe schoenen. Niets zo lelijk als afgetrapte schoenen onder een feestelijke outfit. Een paar neutrale gympen of instappers kosten niets en zijn daarna nog te gebruiken.

Ik vind dat je kinderen ook best mag leren dat je bij bijzondere gelegenheden mooie kleding aandoet. En even een dagje zonder je favorite Pokémon shirt kan.

Zxcvb en Athina vinden dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  10. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Onze jongen van 7 had naar een bruiloft kleding aan van name it. Nette broek. Soort spijkerstof maar dan een kleur tussen geel en cognac in. En een crème linnenachtige blouse met ronde hals. En daarover een blauwe gilet van zachte stof. Dus ook geen strik of zoiets.

De kleding kan tegen een stootje maar is toch chique.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.760
    113
    Vrouw
    Zara :

Bermuda in chino stof en linnen hemdje.

12. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Bedankt voor jullie reacties dames! En blouse met nette spijkerbroek lijkt mij wel het beste inderdaad. En nieuwe schoenen dat is een hele goede tip! :thumup:

13. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik vind korte crème kleurige broek met blouse en bretels altijd heel leuk staan bij jongens. Idd met mooie sneakers eronder.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik had voor de jongens een korte lichtblauwe, nette broek bij de WE gekocht. Daarop een wit bloesje (eentje had donkerblauw printje erop).

En dan had er eentje een strikje en de ander een bretels.

Allebei witte All Stars eronder. Stond feestelijk, maar ook stoer.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Chino, overhemdje (korte mouw/pijpen mag), klaar.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.570
    113
    Vrouw
    Wij hebben volgende week een bruiloft en heb een polo shirt voor mijn zoontje en een nette broek. En een paar nieuwe sneakers eronder.. Ik vind dat een kind ook nog wel kind mag blijven op een bruiloft ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zara vind ik bij uitstek de geschikte winkel hiervoor.
    Hier komend weekend een bruiloft. Ik heb voor mijn zoon een nette polo met een chino bermuda en instappers gekocht. Kan hij daarna ook nog prima aan

Deel Deze Pagina