Wat voor maat?

Discussion in 'Prematuur' started by Setteke, Mar 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat voor maat zomerjas zou ik voor Tymen moeten kopen? Ik wil wel graag dat hij de hele zomer mee kan. Tymen is nu 5 maanden en draagt 62. Dit past nog goed. Zou maat 74 goed zijn? Tymen had maatje 44 bij de geboorte.

Dus voor de mama's met oudere kindjes die ook prematuur en dysmatuur zijn geboren, wat voor maat had jullie kindje van 6 tot ongeveer 9 maanden?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Lijkt me een uitstekende maat maat 74.
    Quinn is nu ruim 6 maand en was bij geboorte 52 cm. Hij draagt nog steeds maat 62/68 en heb voor hem een jasje maat 80. Moet zeggen dat hij daar wel een beetje in verzuipt maar goed. T is op de groei toch!

3. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik schat zelf in dat Sibel rond haar 1e verjaardag in 74 past. Ze was bij de geboorte 47 cm, en met 7 maanden 65,5 cm. Ze is nu 8 maanden en zit nog steeds (goed/ruim) in maatje 68. Ik merk dat de groei nu veel minder hard gaat dan in het begin! 56 sloeg ze zowat over, maar ze draagt nu kleertjes die ze 4 maanden geleden ook al aan kon (weliswaar nog wat groot toen, maar toch). Het eerste half jaar gaat het superhard (nog sneller dan bij baby's die niet pre/dysmatuur geboren zijn) en het 2e halfjaar komt er wat meer rust in, is mijn ervaring. Ik zou dus niet te groot gaan kopen als ik jou was.
    Sibels zomerjasje is 74, en zij wordt in juli 1.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

tamer draagt nu maat 74 en is 8 mnd. Maat 74 is nog iets te groot. 1 of 2 cm te lang maar maat 68 is weer te klein.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,978
    113
    Tja, die maten blijven moeilijk. Tijdens het shoppen moet ik soms echt even rekenen...

Onze dochter is nu 1,5 jaar en heeft maat 74/80. Maat 50/56 heeft ze echt heel lang aangehad. Ik dacht tot 6 maanden.
    Eigenlijk wacht ik op een groeispurt, maar die blijft tot nu toe uit! Gelukkig is ze ook niet zo heel zwaar, dus is het allemaal wel in verhouding.

Groetjes, Lotte

6. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Jemig denk dat mijn kind toch wel een reuze kind is :D

Hij is bijna 7 maanden en heeft nu soms toch wel 80 met kleren.

Groot en deels wel 74 maar toch
    En was met de geboorte krap 6 pond

7. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik twijfel dus ook welke maat ik moet nemen.
    Cyenna is nu bijna 10 maanden en draagt 68/74. (74 is nog wel wat te groot).
    Of ik dan 80 moeten nemen of nog groter?

8. nokinee

nokinee Actief lid

Feb 24, 2006
    226
    0
    0
    Stef: Dan kan ik je een hand geven want wij hebben dan ook een reuzen baby, hahaha
    Thijmen is nu bijna 7 maanden en zit ook op 74/80 en het was me toch een ukkie toen hij werd geboren.
    Ik dacht toen van "wat moet dit gaan worden", maar het is al een hele vent aan het worden! :)

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, ik heb een fleecejackje gevonden, voor erbij zeg maar (wel zo prettig met dat gespuug en geflieber). Maatje 74, en het is wat aan de grote kant, maar niet super groot. Ben benieuwd of het de hele zomer meegaat!

10. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ja, weet je vind ik moeilijk te zeggen...heel veel maatjes vallen ook veel te klein, of juist te groot.
    Vind bv dat de Hema kleertjes altijd erg klein uitvallen.
    Ferron is helemaal vreemd met kleren.
    Die heeft qua shirtjes nu maatje 56 en 62 kan hij vansommige kleren ook aan (hema/hennes/zeeman/esprit/mexx, vallen bv allemaal vrij klein)
    Maar qua broeken heeft hij nog steeds 50-56. En ik heb heel wat maatjes 56 broeken in d kast, maar die zijn nog met name veel te wijd. Is geen gezicht.
    kennen jullie dat?

Ik zou ook gewoon maatje 74 kopen denk ik voor Tymen. En anders heb je m alvast een beetje op de groei! Beter te groot dan te klein, kun je de mouwen tenminste nog s omvouwen.

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Idd de kleertjes van de Hema vallen klein uit. En tymen heeft dat ook. Van shirtjes kan hij al best 68 hebben, die zitten mooi ruim (62 wordt al wat klein), maar van broekjes past hij absoluut nog geen 68. Veel te wijd!

Dus setjes kopen heeft eigenlijk geen zin. Past het broekje eindelijk is het truitje te klein!

Share This Page