Wanneer aan het werk na vroeggeboorte

Discussie in 'Prematuur' gestart door Natas26, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer weer aan het werk na vroeggeboorte

1. Direct na het verlof

2. <1 maand ziektewet na verlof

3. <2 maanden ziektewet na verlof

4. Ik heb langer in de ziektewet gelopen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Allemaal,

Laat ik eens een poll openen in ons eigen prematurenplekje.

Ik ben 7 oktober 10 weken te vroeg bevallen van een zoontje. Eigenlijk had ik 28 januari weer aan het werk gemoeten, Colin was toen net 1,5 maand thuis uit het ziekenhuis. Ik heb me ziek gemeld, ik kan gewoon nog niet werken, maar tegelijkertijd baal ik van mijzelf dat ik de boel gewoon nog niet op orde heb. Je krijgt vaak opmerkingen zo van; hij is nu toch thuis, het gaat toch goed? Alsof je alles dan in 1 klap maar vergeten moet zijn. Ik kan dat niet, ik moet alles wat gebeurt is echt nog op een rijtje krijgen en boven alles wil ik van mijn zoontje genieten... eindelijk, een band opbouwen, hem goed leren kennen. Toch wordt ik door opmerkingen om mij heen heel onzeker, denk ik, is het dan niet normaal dat ik meer tijd nodig heb....

Ik ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan of gaan doen,

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben net weer 4 weken aan het werk na 15 weken thuis te hebben gezeten na de bevalling. Ik moest wel, ik heb me eerst ziek gemeld met klachten nav de hoge bloeddruk die ik had (heb), en ben nu therapeutisch aan de slag. Het is de bedoeling dat ik per 1 maart weer volledig aan de slag moet, maar ik zie er als een berg tegenop. Dit komt vooral omdat ik me nog niet lekker voel. Maar helaas weinig begrip op mijn werk :(

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hoe lang zaten jullie thuis nadat de kleine thuis kwam?

(Als Sam thuis komt dan heb ik nog net 3 weken over van mijn verlof, als ik geluk heb, leve de ziektewet)

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Jeetje Setteke, wat erg dat ze daar helemaal geen begrip voor hebben op je werk. Is toch niet normaal eigenlijk..

laten zij maar lekker in jouw schoenen staan zeg! Dan weten ze pas waar ze over praten!

Ik had net 4 dagen verlof toen Ferron werd geboren, hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, dus ik had nog 15 weken over...(ik had 4 weken van mijn werk verlof van tevoren, en 1,5e week vakantie uren daaraan vooraf geplakt, vandaar nog 15 weken verlof daarna)
    ik moet over 3,5e week weer aan de bak, ik voel me verders prima, alsof er nooit iets gebeurd is, heb ook wel weer zin om aan de bak te gaan.

Maar kan me ook heel goed indenken dat diegenen waarvan het kindje lang in het ziekenhuis hebben gelegen langer verlof "nemen". Vind ik heel begrijpelijk hoor.....als je kindje thuis is kun je m pas echt leren kennen! en daar heb je echt wel veel tijd voor nodig...
    en zoals ik al las, bij setteke, door sommige oorzaken bij zwangerschap en bevalling voel je je zelf nog lang niet goed, en dan is werken ook echt niet bevorderlijk denk ik.
    Hoop dat het je toch lukt Setteke om wat langer thuis te kunnen blijven.

Jeetje daphne, das idd wel heeeel erg weinig hoor, nog maar 3 weken vrij van het verlof als sam thuis komt....jij krijgt toch wel langer vrij mag ik hopen?

En als je dat doet, krijg je dan onbetaald of betaald verlof? of ga je dan de ziektewet in?

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik had ook 1 dag verlof toen luca is geboren..
    heb er nog 2 weken achteraan geplakt (vakantie uren)

Daarna weer gaan werken.

Ik denk dat het heel normaal is als je meer tijd nodig hebt. Het is niet niks een vroeggeboorte.. mensen denken heel simpel, goh hij is toch gezond? het gaat toch goed?
    Het is wel een hele ervaring een vroeggeboorte (traumatisch is misschien overdreven maar jullie snappen wat ik bedoel) en het gaat je zeker niet in de koude kleren zitten!

Indd.. lekker makkelijk om je mening te geven als je het nog nooit hebt mee gemaakt..

6. Niet meer actief

Ik denk dat mensen moeilijk begrijpen hoe je je voelt als ze het niet meegemaakt hebben. Ik vind dat ook moeilijk.

Ik had nog geen verlof toen Nadine werd geboren. Ze heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ik heb 2 weken verlof opgenomen na mijn zw-verlof. Ik heb dus na de bevalling 18 weken en 16 weken met Nadine thuis. Ik denk dat ik het dan wel aan kan om te gaan werken.

7. Niet meer actief

Daphne: Ja voor jou is de ziektewet een uitkomst. Jij moet helemaal nog aan Sam wennen. Gewoon je tijd nemen hoor. Het is niet niks.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Danili, ik ben idd van plan om de ziektewet in te gaan. Ten eerste natuurlijk om Sam te leren kennen en om lekker te teuten zoals iedereen kan doen tijdens zijn normale verlof. En ten tweede om zelf weer te herstellen, want dat doe ik nog niet, lichamelijk wel maar geestelijk zit het echt niet lekker hoor.
    Voor dit soort dingen ga ik geen onbetaald verlof opnemen, ik heb hier niet voor gekozen. Nu zag ik overigens dat mijn baan vacant is gesteld, dus ik denk dat mijn contract niet verlengd wordt (dat wil ik ook niet, dus is niet erg), en dan kan ik dalijk rustig als ik er aan toe ben gaan zoeken naar een nieuwe baan in de buurt van ons huisje.

9. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Komt dan voor jou goed uit denk ik Daphne....

Ik moet volgende week weer aan het werk...aan de ene kant wel leker, wat anders dan de hele dag thuis. Maar ik ben wel bang om dingen te missen van mijn mannetje.
    Gelukkig is Ferron vlak bij mij als ik aan het werken ben..
    sterker nog...hij zit in hetzelfde gebouw, misschien 10 stappen lopen en dan ben ik bij hem....(werk in de kinder-opvang)

10. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Doordat Harco in de couveuse ligt word mijn verlof verlengt met de duur dat hij in het ziekenhuis verblijft, dus ik zal waarschijnlijk ergens in Juli terug aan het werk moeten.

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Liefje,
    Hoe heb je dat geregeld dan?

Groetjes Daphne

12. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik ben op mijn allereerste verlofdag bevallen, ben er 6 weken van tevoren uitgegaan. Ik had dus nog 16 weken na de bevalling, en nog 13 met Renzo thuis.
    Vind sowieso dat het verlof hier in Nederland veel te kort is. Na 16 weken begin je juist een beetje contact te maken met je kind, en dan moet je alweer aan het werk...

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi

ben weer aan het werk hoor! Vorige week weer begonnen......wel even vreemd, maar ook weer lekker. En ik vond het helemaal niet zo moeilijk om Ferron weg te brengen...
    Het scheelt ook dat Ferron op het KDv zit war ik zelf werk. (ik werk zelf op de BSO)
    En ik kan op ieder moment vd dag bij hem kijken, en soms komen de leidsters zelfs met hem naar mij toe! Ideaal toch?!

Deel Deze Pagina