Koop jij weleens iets n.a.v een reclame op tv ofzo?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nou ja, duidelijk vraag lijkt me; koop jij weleens iets wat je op tv of bv in een tijdschrift hebt gezien?
    En dan bedoel ik van die "wondermiddeltjes", zoals Plantur39, anti-rimpelcreme, wasmiddel die na 1x wassen belooft alle vlekken te verwijderen, enz enz. Of wat dacht je van die Tommy-teleshopping producten? :D

Ik heb zelf weleens van die Multi-vitamine gekocht van Supradyn, nou, ik merkte geen enkel verschil!!!:(
    Maar ik heb ook Wijko-satésaus gekocht n.a.v tv-reclame, nou, das een blijvertje, heerlijk!!!

Vertel vertel!! zowel positief als negatief;)

2. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    nope ben niet zo van de reklame

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ook niet, heb er een hekel aan, maar toch word je onbewust soms toch getriggerd. 99% negeer ik ook hoor, en zie ik als onzin, maar soms....

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb voor mijn man Girav tshirts gekocht nav een reclamebord langs de snelweg. Het zijn de eerste shirts die inderdaad lang en strak zijn :) Verder volg ik de reclames eigenlijk niet, althans niet bewust

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh ja vaak zat. Ik ben daar echt een sucker in. Net als van die kassakoopjes (2 pakjes kauwgom voor een euro ofzo) gaan ook altijd mee.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als een reclame irritant is dan is het voor mij vaak een reden om iets niet te kopen. Maar ik moet bekennen dat ik al maanden, misschien jaren geen reclame op tv heb gezien omdat ik alles stream.

Een stempel 'als beste getest' van de consumentenbond is echter wel een reclamevorm die me aanspreekt op het moment dat ik producten vergelijk. En door Kassa ben ik bijv de aardbeiensiroop van de lidl gaan proberen, die overigens heel goed bevalt.

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Nee, ben echt niet zo makkelijk over te halen. Vind het ook grotendeels irritant en pure onzin. Zap altijd weg :p

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee ik ben daar echt totaal niet gevoelig voor gelukkig 😊

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nooit maar ik kijk ook nooit reclames. Reclames zijn handig om te plassen, in de snoepkast te kijken, op zp te zitten, facebook, candy crush,.... volgens mij heb ik het laatste jaar geen enkele reclame gezien. Ik kijk wel alleen naar utopia en soms Jo Frost op tv dus kom het gaan 6 keer per avond tegen :)

Reclame wat per post komt legt zoontje op de grond en dan check ik of er brieven tussen zitten en dan gooit hij het in de papierbak :D

Ik bekijk dat dus nooit, is vooral geldverspilling. Je koopt zaken omdat ze goedkoper zijn maar 9 van de 10 keer ben je niet van plan om dat te kopen, dus die 9 van de 10 keer geef je juist meer uit ipv dat je iets bespaart.
    en die 1 op de 10 keer? Daar loop ik wel tegenaan tijdens het winkelen :)

En ik geloof ook niet in reclames. Als ze niet genoeg klanten krijgen door alleen mond op mond reclame zal het product wel niet zo geweldig zijn ;)

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Reclame niet, maar ik ben heel makkelijk te verleiden via mooie instagram-plaatjes, vooral wanneer het om interieurartikelen gaat ;)

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oh soms wel..
    zoals die rode keramische messen die toen bij blokker waren.
    heb ze nu al een hele tijd en moet zeggen dat ik er nog steeds heel blij mee ben.
    maar over het algemeen ben ik niet zo gevoelig voor reclames.
    dl wel die vind dat ik alles wel kan gebruiken wat er langs komt en op de kinderzenders wil ze alles hebben..
    maar ja das nog een kind en geloofd nog in het nut van al die onzin.

12. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Nee, want wij hebben geen televisie en ik lees eigenlijk nooit iets van tijdschriften (zijn in het Zweeds, dus begrijp maar de helft) 😉 mocht ik bv iets kijken op rtl gemist, dan heb ik een add blocker, dus ook dan zie ik nooit een reclame.

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja altijd! Heel vaak miskopen gedaan want trap overal in :p vooral de telsell producten hahaha...
    Denk aan sportapperaten, haarstylers, wonder schoonmaaksystemen, pannen en keukenapparatuur...

Vorige week nav de tv reclame van Maggie dat bakpapier gekocht waarin je kipfilet kunt bakken zonder boter of olie en ik moet zeggen dat dat wel echt een aanrader is! De kip blijft echt heel mals en de kruiden trekken goed in. Met 4 verschillende smaken word dit wel een product wat ik 1x per week ga gebruiken :)

14. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alleen als ik zelf opzoek ben naar een bepaald product of iets nodig heb, let ik op de reclames. Vorig jaar was ik op zoek naar goede krultang en zag ergens een reclame over de babyliss curls secret. Heb zelf wel eersr reviews bekeken, voordat ik het heb aangeschaft en ben er heel tevreden mee.
    Van de week ook een andere shampoo en conditioner gekocht die ik al een tijdje op het oog had om uit te testen, maar wilde eerst de voorraad van mijn usual merk die ik heb liggen opmaken, maar zag toevallig dat het in de aanbieding was en toch maar alvast gekocht en tot nu toe bevalt het me ook prima.

Voor de rest ben ik niet zo makkelijk te verleiden door reclames, vind het wel leuk om in de folders te kijken die per post komen. Heel af en toe zie ik wel iets voorbijkomen dat ik denk dat moet ik halen, maar meestal vergeet ik het daarna weer haha

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee ik ben daar gelukkig best nuchter in.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eerst schrijf je dat je van die wondermiddeltjes bedoelt en daarna heb je het over satésaus ;)

Ik laat mezelf nier zo beïnvloeden door reclame, maar soms komt er wel iets voorbij waarvan ik denk, oh dat is wel handig of lekker om te proberen. Maar vaak koop ik het dan uiteindelijk niet ;)

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Oh ja hoor. Geen wondermiddeltjes, maar ik probeer wel graag iets nieuws uit wat ik op/in de reclame zie. Zo was ik van de week bij de AH. Niet mijn "standaardwinkel". Daar hadden ze van die samples van dat nieuwe product van Lenor. Die wasparels ofzo. Oke, dat was dan gratis, maar ik vond het wel lekker ruiken, dus maar eens gekeken wat dat kost....€7,50! Dat laat ik dan wel zonder problemen staan hoor! En verder is de Action ideaal. Veel nieuwe dingen hebben ze daar ook snel wel maar eens tuk goedkoper.

18. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik herinner me dat ik als kind zo´n mooie verleidelijke reclame op tv had gezien van een vliegende My Little Pony. Ik kreeg hem voor sinterklaas, wat een tegenvaller dat ie niet echt door de kamer vloog zoals op tv......

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bij mij beetje hetzelfde als wat Sydneys zegt. Ik zie bijna geen reclame (Netflix, YouTube, uitzending gemist) en als het bij RTLXL bijv wel een keer reclame is dan ga ik wat anders doen.

Ik vind reclame irritant gewouwel. Ik onthou ze ook nooit. Of ik onthou de reclame wel maar vergeet ik waar het voor was.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Haha dat is wel herkenbaar ja :D

Op mijn kindertijd dus na ben ik niet zo gevoelig voor reclame. Ik zie ze gelukkig ook niet veel.

Deel Deze Pagina